Mitä säästövinkkejä arkielämässä muut kummastelee ?
Tätä ei monikaan tiedä mutta kun käytän pimpulia, pyyhkimisen jälkeen käyn läpi esim lavuaarin hanan, vessanpytyn vetimen jne. Kasvovedessä on alkoholia ja olen päätellyt käy loistavasti tähän tarkoitukseen.
Meillä on usean vkon ruokalistat ja käyn sunnuntaisin läpi mitä pitää ostaa.
En juurikaan osta mitään, meille ei tule ilmaisia muovipusseja. Vaunuissa on aina reppu. Käytän roskapusseina hedelmäpusseja, leipäpusseja, vaippapusseja jne.
Jos ostan jotain, laitan yhtä tavaraa vastaan 10 huutikseen.
En käytä talouspaperia. Ostin ns hikiliinoja joskus Etelä-Amerikasta ja löysin ne käyttämättöminä. Ruokailun jälkeen pyyhin liinalla, huuhtelen ja laitan kuivumaan. Iltapalan jälkeen vien pyykkikoppaan ja pesen nämä 60 asteessa.
Säilytän vanhat kirjekuoret, pakkaan niihin huutiksen tuotteet.
Osallistun aina kokeile ilmaiseksi juttuihin, mm activia, chiquita.
Kommentit (300)
Mutta saipahan aikaiseksi tulevan legendaketjun, aika harvoin niitä kuitenkin syntyy.
Pimpulit ja kirjainvirheet kunniaan.
Oman autoni antenni on niin lyhyt, ettei sitä tarvitse irroittaa pesun ja vahauksen ajaksi. Jokainen joutuu henkilökohtaisesti arvioimaan oman auton ja pimpulinsa mittasuhteet. Työturvallisuus on otettava huomioon, joten varminta on irroittaa antenni ennen työrupeamaa. Juttelin aamulla naapurin rouvan kanssa, joka innostui vahaamaan oman autonsa. Kun hän laittoi musiikit soimaan autossaan, niin tulipa mieleeni lipputangon puhdistaminen - se kun näytti niin kovin nuhruiselta. Nyt kiiltää siis kohta kaikki lipputagot näillä kulmilla ja tankotanssi on saanut uuden merkityksen. Se vasta hyvää hyötyliikuntaa onkin, suosittelen lämpimästi kaikille! Täytyy vain varmistaa, että narut ovat kunnossa. Niiden avulla pääsee näppärästi ihan tangon nuppiin asti. Oli aivan mahtavan hieno tunne, kun pääsi lipputangon nupinkin kiillottamaan! Aloittakaa varovasti, jos tuntuu, ettei kunto riitä. Lipputangon voi yleensä myös kaataa vaakatasoon, jolloin kiillottaminen on toki vaivattomampaa ja turvallisempaa. Homman voi hoitaa myös keväisten pihatalkoiden yhteydessä porukalla :)
me pimpulakiillottajat emme tarvtse erillisiä harjoja hiekan putsaukseen tai autotalliinkaan.
kunnianosoitus ap:lle, nää on niin hrvinaista herkkua. AP rocks! *kumartaa ap:tä ja kiittää*
Ei muistella pahalla! Nyt ainakin tunnistatte mut leikkikentällä - t. Ketjuntappaja
;)
minä tukehdun kohta nauruun, naamakirjasta löytyy Pimpuli Puinen
jos tossa taivastelijan kommentissa ois ollut myös kirjoitusvirhe ja lukenut ilkiöketjun tapaan "revittelee yhden raukan pilluvirheellä"...
innoittamana alkaa kutsua lapsia pimpuli-ilkiöiksi...
Miten se pimpulan pesu käytön jälkeen..vai heitetäänkö pois heti?
koska kannattaa vaihtaa?
Kuulin myös, et kesällä ois tulossa "pimpuloi my life"-sarja vai oliko se sittenkin pimpulakuumetta?
Mulla suli jäätelö pöydälle kun kikattelin koko ketjun läpi ;D Onneks nyt tiedän että sen siivoaa parhaiten pimpulilla! Hyvää kevättä kaikille ihanille naisille!
Ei naurata lainkaan, tulee mieleen ala-asteen kiusaajaporukka joka revittelee yhden raukan pikkuvirheellä. Säälittävää, ap-lla oli hyvät aikeet.
Hävetkää! En yhtään ihmettele koulukiusauksen yleisyyttä, kotoahan ne mallit saadaan!
*Oma säästövinkkini on muuten se, että kierrätän tiskiharjat käytön mukaan - ensin tiskiharjana, sitten kylpyhuoneharjana, sitten eteisessä ja leikkipuistossa kenkien hiekanputsausharjana. Käytetyt harjat annan miehelleni, hän käyttää ne loppuun autotallin hommissa...
ja lantionpohjan treenaus käy kätevästi pimpulipalloilla... sinne vaan pimpuliin niitä palloja niin paljo ku sielu sietää!
mun lantionpohjan lihakset on kovilla, kun nauran niin että kohta on pissit housussa...
Vanha ja kulunut pinppi joutikin jo roskiin
Saa ainakin seuraa naapuruston ukkeleista, kun nämä tulevat kilvan kehumaan kiiltäviä ikkunoita. Mutta muistakaa ensin kiillottaa pimpulilla sisäikkunat ja sitten vasta ulkopuolelta!
Olen jo varmaan myöhässä, mut miten saa pimpulan tiukkaan rantakuntoon..et joku pikatreeni ois varmin..et enhän halua olla huonommassa kunnossa ku naapurin Pirre..näyttää jo tuola roikkuvan puoliks ikkunasta ulkona, ku hinkkaa ikkunalautoja puhtaaks..
et itsehän maltan odotaa vähän lämpimämpää säätä..ettei vaan pimpula saa kylmää..sitten jää kyl siivoukset väliin..
äänestykseen. Olen tällainen keski-ikäinen eronnut nainen, jonka pimpulille ei ole ollut mitään käyttöä kahdeksaan kuukauteen. Eilen illalla sitten intouduin putsailemaan pimpulillani kotiani ja se tuntui hyvältä - paremmalta kuin mikään pitkään aikaan.
Aamulla juutuin autollani aamuruuhkaan ja pesaisin sitten siinä odotellessani sivuikkunan ja kuinka ollakaan viereisellä kaistalla, rapaisessa autossaan istui mies ja katsoi kaihoisasti kiiltävää ikkunaani. Sain loistavan siivousalan yritysidean.
Nyt tilanne onkin jo tämä: tunnin kuluttua menen palaveriin elin -keinotoimistoon ja sieltä suoraan neuvottelemaan naisyrittäjä -lainaa. Muutenhan en rahoitusta tarvitse, kun pimpulihan minulla jo on, mutta ajattelin ottaa lentävän lähdön ja panostaa kevään aikana kadunvarsi- mainontaan. Otin jo pari kuvaa pimpulistani ja ajattelin, että riittää kunhan julisteessa on iso kuva pimpulistani ja minun yhteystiedot alla.
Jätän vain tuohon pomon pöydälle irtisanomisilmoitukseni ja lähden sinne palaveriin läväyttämään mainosjulisteen pöytään.
Kiitos kaikille, mulle ja pimpulilleni paistaa nyt aurinko!
jos tossa taivastelijan kommentissa ois ollut myös kirjoitusvirhe ja lukenut ilkiöketjun tapaan "revittelee yhden raukan pilluvirheellä"...