Ällöttääkö muita jos joltain näkyy yläikenet
Minua on aina ällöttänyt ja on yksi inhottavimmista piirteistä mitä jonkun naamavärkissä voi olla.
Olen miettinyt etteikö niitä yläikeniä vois jotenkin kirurgisesti korjata, saada hammasta enemmän näkyviin tai jotain....
Kommentit (56)
ja kyllä niitä häpeän, aivan tosi paljon. On se kurja kun jotkut voi hymyillä aivan kun huvittaa mutta esim.minä joudun pidättelemään hymyä. Valitettavasti kuitenkin usein unohdan kuinka törkeältä näytän ja hymyilen ihan vahingossa :(
mitä monet eri rotujen edustajat kokevat toisistaan. Eli jonkun koko rodun joku erityispiirre koetaan vastenmieliseksi. Siten koko rotu on vastenmielistä.
Tämä valkeni minulle tämän keskustelun ansiosta. Olen luullut, että vain kulttuurierot ärsyttävät.
enpä usko, että se noin simppeliä on, en mä ainakaan ajattele, että kaikki, joilla on ienhymy, ovat ihmisenä taatusti vastenmielisiä ja alempiarvoisia..tosin ilmeisesti monet pitävät ylipainoisia huonompina ihmisinä, koska eivät osaa hillitä itseään, mutta joku ikenillä hymyileminen nyt on ihan itsestä riippumaton piirre. Kyllä mua "ällöttää" (sana on vähän liian vahva) persjalkaisuuskin ja itse olen sellainen. Sitä nyt vaan tulee arvioitua asioita eri näkökulmista, muun muassa esteettisyyden.
ja kyllä niitä häpeän, aivan tosi paljon. On se kurja kun jotkut voi hymyillä aivan kun huvittaa mutta esim.minä joudun pidättelemään hymyä. Valitettavasti kuitenkin usein unohdan kuinka törkeältä näytän ja hymyilen ihan vahingossa :(
sitä kannata noin vakavasti ottaa, eihän tuohon useimmat kiinnitä edes mitään huomiota. Ja itsekin vaan rekisteröisin, että jaa, tuollainen hymy, mutta en sen kummempaa. Kaikissa on joku piirre, mikä saattaa olla toisista ruma tai jotain, sen kanssa pitää oppia elämään. Eihän sillä nyt loppupeleissä mitään väliä ole.
toisaalta ainakin tositilanteissa (ei valokuvissa tai telkkarissa) itse eläytyy toisen hymyyn yleensä niin miellyttävin ajatuksin, että se hymyn ulkonäkö ei haittaa.
Siksi mietin, että yhdellä lapsellani on "ylihymy", ei mitenkään häiritsevä, mutta joskus mietityttää, korostuuko se iän myötä? Tiedätkö jonkun tai onko itseltäsi hävinnyt? Harmittaa lapsen puolesta, jos se jää :/
Mun mielestä siinä jää ylihymy rumuudessa kyllä kakkoseksi, jos verrataan siihen, mitä ap:n päässä näemmä liikkuu ja suusta ulos tulee.
siinä kuin anorektikkoja tai liikalihavia
Siinä on kyllä niin typerännäköistä virnistelyä, että huh huh!
Ja ei, minusta ienhymy ei ole maailman kauhein asia. Mutta kyllä se pistää pahasti silmään, vaikka tiedän ettei ihminen itse sille voi minkään.
Parasta mitä tiedän ihmisen ulkonäössä ja olemuksessa on iloisuus, nauru ja hymy.
pahinta ja siihen jopa kiinnitän huomiota on nyrpeät, hymyilemättömät ihmiset.
Enemmän mua harmittaa ku ees kommentoin näin tyhmää kysymykseen.
Ymmärtääkseni kylläkään leikkaus ei kohdistu ikeniin, vaan huulee. Ja ei, hammasta ei voi saada enemmän näkyviin, koska hammaskaulan paljastuminen eli ikenen vetäytyminen on ihan hammaslääketieteellinen ongelma, eikä mikään hyvä juttu.
Itse taas laulutekniikkaa harjoitellessani törmäsin siihen, että mun pitäisi saada ylähuulta vähän ylemmäksi ja pois hampaiden tieltä. On aikas vaikeaa saada aikaan...
Mun mielestä olis karseeta, jos tollaset pikkuasiat häiritsis mun päivää.
Ihan varppina Sulla näkyy ikenet kun sä naurat. tai sitten susta näkyy jotain vielä ällömpää.
varsnkin jos hampaat ja ikenet ei ole kunnossa tai niihin on tehty juurihoitoa yms..
ja sitten mua inhottaa jos jollain aikuisella on liian pienet hampaat.
eräällä tutulla on pienet hampaat jotka ovat tosi epäsopivan näköiset..
http://www.thetotalsmile.com/gummy-smile/
hysteerisiä. Kun hakee "gummy smile" löytyy kymmenittäin sivustoja, joissa mainostetaan näiden korjaamista kirurgisesti..
http://kasvuihmiseksi.blogspot.com/2008/02/ikenettret-liikkeell.html