Seuraa 

Ollaan tässä kuussa hedelmällisinä päivinä yritetty lasta (15-17.3)ja myös vähän aikaisemminkin. Ensimmäinen olisi kyseessä joten olen ihan pihalla kaikesta. Mulla on nyt ollut noin viikon ajan alavatsakipua,verrattavissa menkkakipuihin. Ja nyt loppuviikkoa kohden se on vaan voimistunut. Myös pari päivää on ollut sellainen "yleisesti pahanolon" tunne.. Voiko raskausoireet näkyä näin pian? Olen nimittäin lukenut, että oireet tulisivat vasta pari-kolme viikkoa hedelmöittymisen jälkeen.

Muutenkin tuntuu, että ei kai sitä nyt heti ekalla tärppää vaikka kuinka toivois.

Menkat pitäis tulla siinä 29-31.3 välillä(ei oo täysin säännölliset)niin koska vois testata ekaa kertaa?

Sivut

Kommentit (57)

Ne kivut voi olla kiinnittymiskipuja. Munasolu matkustaa kohtuun muistaakseni n. 3-6 päivää ja sillon kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohtuun nii voi tuntea just tollasia menkkakipujen tapaisia.

Mä tein ekan testin 25/28-30 (en siis tiedä tarkkaan kiertoni pituutta, kun tärppäsi heti pillereiden lopetuksen jälkeen) silloin näytti negaa.

Seuraava testit 26,27,28,29 ja 30/28-30. Eka oli haalee plussa ja siitä viiva vaan vahvistu, viiminen testi oli clearbluen digitaalinen ja näytössä luki raskaana :)

Nyt mies sano että eikös tää asia oo jo selvä, ettei enää tartte testailla. Kai mun on kans jo uskottava :)

Minulla myös täällä odotelleen että eihän toivottavasti kuukautiset ala. kp28 tulee kuun viimeinen päivä täyteen, ja 1.4. saa testailla jos ei ole kuukautisia kuulunut. Olisi mukava jos ilmoittelet miten sinulla meni :)

Itsellä oli alkukuussa pikkuhousunsuojaan tullut verta, ihan vähän ja vain kerran. Välillä rinnat kipeät, mutta se on normaalia että ovat jossain vaiheessa kiertoa kipeät joten sen varaan en luota uskoa plussaa. TOIVON vaan niin kovin raskautuvani että saatan alkaa vaikka kuvittelemaan kaikkia oireita.

Oletko tehnyt jotain erilaista, josta selkäkipu voisi johtua, nostanut hankalasti jotain raskasta?? Syitähän voi olla monia... Jospa meille plussaa tulee molemmille pian

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tein viime keskiviikkona kp 15 supervahvan plussan, kp 16 oli vielä plussa, mutta haaleempi-- samana päivänä nippaili vähän masua ja irtosi limaklönttejä ( limatulppaa )..

Viime yönä kp 20 heräsin kammottaviin menkkajomotuksiin. Eilenkin jomotteli, mutta munasarjoihin..

Nyt ei ainakaan tunnu mitään menkkamaisia jomotoksia. Aamulla tosiaan selkä oli sairaan kipeä, harkitsin jopa särkylääkettä. Mutta en halua ottaa mitään, jos ei ihan pakko.

KP 20/28-34, tämä kierto taitaa olla 30+/-1

Perjantaina alkoi kuiva kausi ja nyt lämmöt on nousussa.. Huoh, pitkä on tämä seuraava viikko.. ;)

Kirjoitin tähän selkäkivusta, vaikka sinulla Sirru oli mahakipuja, ANTEEKSI!! Sekoitin jo tuon kun aikaisemmin luin viestin jossa puhuttiin selkäkivusta. Jospa siis olisi raskauteen viittaavaa tuo sinun alavatsakipuilu :) !!!

Kuulostellaan mitä tapahtuu puolin ja toisin :) Kiva jännittää sellaisen kanssa jolla suunnilleen on samaan aikaan nuo testailu päivät!!

Jännitys tiivistyy :) kun päivät kuluu... ikää on 26 ja mieheni minua 7 vuotta vanhempi. Minulle tuleva vauva olisi kolmas, miehelleni ensimmäinen. Ollaan yritetty syyskuusta sti vauvaa, kerran tärppäsikin mutta se meni kesken helmikuussa, raskauden ollessa ihan alussa. Ja syyskuussa 2009 on "yritys" aloitettu. Nyt tuntuu että ihan varmasti olen raskaana, mutta niin se on tunutunut ennenkin enkä ole ollut, se vaan on sitten kovempi herätys maan päälle kun/jos menkat alkaa kun sitä niin luulee KUUMEISSAAN, että odottaa. Mutta kun sitä toivoo niin paljon niin minkäs sille voi.. Vieläkös sinulla on Sirru ollut maha-kipuja?? Muita mahdollisia merkkejä seuraatko?? Onko sinun miehesi kanssasi samanikäinen??

Itse olen vasta pian 19 ja mieheni 22. Ollaan kuitenkin seurusteltu yli 5 vuotta ja kihloissa ollaan. Nyt tuntuu vaan olevan sopiva aika lapselle, kun keväällä valmistun koulusta. Kyllähän mulla on vielä sitten yksi vuosi lukiota mutta aika vähän on kursseja :) On kiva sitten kun kaikki koulut on käyty niin mennä töihin, eikä tarvitse siinä sitten sitä perheen perustamista miettiä..

ja hyvähän se on lapset nuorena tehdä.

Joo tosiaan ei ole enää vatsakipuja ollut enkä nii kovasti edes kyttää muita oireita.. tai ehkä kyttään :D koska eilen illalla huomasin yllättäen että rintoja aristaa ja tänään olen vessassa ravannut enemmän kuin ennen. Ehkä se plussa sieltä tulee ens viikolla :)

itsekin olen vasta 21 ja mieheni 24 ja esikoinen on toiveissa. "Projekti" aloitettiin vuoden vaihteessa kun jätin yasmin merkkiset pillerit pois. Sanaa projekti käytän tässä vaiheessa siksi koska oikeasti alkaa jo tuntua että ei tästä tule mitään! :) tuntuu että seksistäkään ei osaa enää nauttia kun mielessä pyörii vaan ajatukset; nyt on niin ja niin mones kiertopäivä, limat oli runsaat tänään jne.! :D mieskin siinä jo hermostuu, pitäisi kai vaan totutella ajatukseen että tässä voi mennä pitkäänkin..sitä vaan jotenkin ajatteli niin naiivisti että sitä on kerrasta paksuna ku ehkäsyn lopettaa!

kierto oli heti pillereiden jälkeen normaalin pituinen ja seuraava kierto oli viikon pidempi, kyllä sen viikon aikana kerkesi monta negaa tehdä! toiveet oli niiiiin korkeella kunnes päättyivät ensimmäiseen pettymykseen

nyt olis sit viikon päästä uuden testin aika :) ja mitä oireisiin tulee niin välillä tuntuu että mulla on kaikki mahd. raskaus ja ovisoireet mitä vain olen eri tietolähteistä urkkinut olevan yleisiä..lopulta pissaoireet kuulemma johtuu siitä etten juo tarpeeks vettä, nuha on kai virus peräistä, paha olo johtuu siitä kun en syö säännöllisesti, lämmön vaihtelut on vaan flunssaa, ja alavatsakivut on vaan suolenmutkassa pyörivä pieru..!

mutta tosiaan viikko vielä piinaa sitten selviää tämän kuukauden "tulos"

olen ajatellut että jos ei vielä tärpännyt niin sitten ostan ovistestin varmistaakseni että ylipäätään ovuloin

..Oli kuin minun ajtuksia tuo että oireita on jotka raskauteen viittaa, mutta mitään ei silti oikeasti ole. Kai se on vähän psykologinen tuo juttu, ainakin minun kohdalla, kun toivon vauvaa niin kovin että sitä kuvitteleekin varmaan puolet oireista. Ja nyt on tuskaa odottaa 6 päivää että pääsee tietämään, miten tässä kuussa kävikään.. Nyt olen kuitenkin päättänyt että jos rinnat on arat, ne on sitä koska kuukautiskierron erivaiheíssa myös rinnoilla on oma "elämä" ja ne ovat arat niistä syistä, ei raskaus syistä. Se on niin kova pudotus sitten kun ne kuukautiset alkaa ja on onnistunut itselleen uskottelemaan että kyllä olen raskaana ihan varmasti... Mukava kun en ole kuitenkaan ainoa :) "oireineni" !

En tiedä olenko ihan itse päässäni kehittänyt näitä oireita vai voisivatko olla ihan oikeita. Menossa siis kp 31/29. Raskaustestin tein 29/29 ja näytti negaa.

Ensimmäiset "oireet" tuli 10 päivää oviksesta ja nyt niitä on sitten ollut vaihtelevasti viikon. Oudoin on tuo lievä pahoinvointi, voi tietty olla joku noroviruskin, kun olen kaksi kertaa oksentanut. Toisaalta maha ei ole ollut yhtään kipeä ja pahaa oloa aiheuttaa lähinnä voimakkaat hajut.

Muita oireita on lievä päänsärky, ylhäällä pysyttelevät lämmöt (näin tosin aina oviksen jälkeen), valtava väsymys ja itkuherkkyys (tosin elämässä on nyt tapahtunut niin paljon kaikkea ihanaa, että sekin saattaa herkistää).

Nyt pari päivää on ollut menkkajuilintaa, ihan sellaisia nopeita kipuja ja koko ajan on tunne, että menkat alkaa hetkellä millä hyvänsä. Ei ole kuitenkaan näkynyt.

Plussatuulia!

-Trinzessa

Maanantaina tehtiin inseminaatio (kolme kypsää rakkulaa) ja sen jälkeen heti kipristelyä alavatsassa useana päivänä. torstaina alkoi kutittamaan jännästi ja tuli pienen pieni ruskea vuoto. Muita oireita ei kyllä ole...

Mulla tämä jo neljäs inssi ja aiemmin ei noita vuotoja eikä kutittelua ollut, nipsailua kylläkin. Tiedä häntä sitten. Vielä reilu viikko pitäisi malttaa piinailla, kääk.

Mitä testiä suosittelisitte? Ite meinasin jos ostain sen clearbluen digitaalisen. Kuulostaa niin selkeältä, ei tarvitse tulkita viivoja :>

Mun äiti kun odotti mua niin kävi suoraan terveyskeskuksessa virtsakokeessa mistä sitten selvisi raskaus. Ite kans ajattelin kun oli niitä vatsakipuja, että jos onkin vaan joku tulehdus niin pitäiskö mennä terveyskeskukseen testaamana? Mä oon nykyään niin väsyny että ei tosikaan. Tänää kyllä tuntunu että menkat sattais tulla koska vaan mutta enpä tiedä.. kp 26/28-29

alavatsaa nippailee edelleen, varsinkin oikealta puolelta, missä oli kaksi rakkulaa. Onko tavanomaista, että nippailee näin kauan? Ts. olin siinä uskossa, että nippailua voisi olla heti alkuun kun siemenet ruiskutetaan sisään (mulla oli inssi siis) tai silloin kun mahdollinen kiinnittyminen tapahtuu.

Ei ne mitään kovia kramppeja ole, mutta sellaista kivaa pientä. kovin monella tuntuu rinnat olevan arat jo heti alkumetreillä, minulla ei mitään tuntemuksia sillä saralla. Tiedättekö muuten jotain ovis-testien käyttämisestä näin viikkoa ennen raskaustestiä? kirjoitin aiheesta vauvakuumetta puolelle, mutta siellä ei kukaan ole vastannut. Eli mitä ovistestin pitäisi näyttää jos mahdollisesti olisin raskaana? Mulla on nyt menossa pp7 jos tuo on oikea ilmaisutapa? eli viikko inssistä. Kiitos jos joku tietää aiheesta enemmän.

Mulla ovistesti näytti raskauden ennen r-testiä. Ovistestin testiviivan tulee olla yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva, jotta tulos lasketaan.. Jos siis on vähänkin himmeämpi, tarkoittaa negatulosta.

Mulla ovistestiin paukahti yhtä vahvat viivat ja sitten seur. päivänä tästä "uskaltauduin" tekemään r-testin.. Ja siihen tuli selkeä, mutta vielä hailakka viiva. Vahvistui kyllä sitten myöhemmin.

Onnea plussan metsästykseen!

Taidanpa sittenkin testata ovikset. Nyt on vasta pp8, mutta teenpä silti. Tosin en muista pitikö se tehdä aamupissistä vai käykö muukin vahvempi tuotos. No, teen nyt ja huomenna aamulla vaikka uudelleen.

Mutta "ilmottaudunpa" tännekin. KP 23/27-. menossa. Mikään ei tunnu miltään, mahaa nippaillut tuossa muutamina päivinä, ja ovisvuoto oli melkoisen selvää. Nyt vaan odotellaan, tosin aika vahvasti tuntuu että joulumammaksi tässä ei tulla. Tsemppiä kaikille!

ei jaksais enää odotella...

Alavatsaa kipristelee kivasti. Eilen jo luulin että täti tulee kylään, mutta olisi vielä aivan liian aikaista. Korkeintaan viikon päästä. Eli voiko nuo nippailut vielä olla tätikipuja? Jostain luin, että inssin jälkeen jo 10 päivän kuluttua pitäisi hormonit olla jo sellaisella tasolla, et vois tehdä testin. No, yritän odotella siihen maanantaihin tai aikaisintaan viikonloppuna.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat