Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä ajattelet ihmisestä joka haluaa synnyttää kotona?

Vierailija
20.03.2010 |

mä en ajattele muuta ku tyhmä mikä tyhmä, en jaksaisi edes alkaa juttelemaan siitä koska oltaisi niin eri aaltopituudella.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon ihmetellyt sitä, miksi Suomessa mennään sairaalaan synnyttymään, kun eihän synnyttäminen ole mikään sairaus! Itsekin olen sairaalassa synnyttänyt. Muuta olisi ihanaa synnyttää kotona (en kyllä tule sitä tekemään, koska minulla on suuri komplikaatioriski). Jos yksi normaali synnytys takana ja tietää että onnistuu ihan luonnostaan, niin ei siihen sairaaloita kaivata.

Vierailija
2/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että oletpas reipas tai rohkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi sentään tyhmänä, vaikka valitsisikin eri tavoin kuin minä. Ehkä ajattelisin, ettei ole kohdannut paljon vastoinkäymisiä elämässään tai että on kova usko siihen, ettei mikään voi mennä vikaan.

En tällä kokemukselle voisi kuvitellakaan kotisynnytystä, kun kaksi kertaa olen leikkauspöydälle kiidätetty synnytyksestä. Kotona olisin kuollut... Eli sairaala on mielestäni oikein kiva paikka synnytykselle!!

Vierailija
4/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että oletpas reipas tai rohkea.

Vierailija
5/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi, että kätilöt tulisivat aina kotiin, jottei

tarvitsisisi tuskailla autossa lapsivedet housuissa

kuten minä

Vierailija
6/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkosella ei sitten ole lapsi kuollutkaan synnytyskomplikaatioissa.

Mä ajattelisin, että miksi pitää ottaa varta vasten riskejä. Onko joku oma aate tärkeämpi kuin lapsen henki?

Suomessahan kuolee joka vuosi noin pari sataa lasta synnytyksen yhteydessä tai hyvin pian sen jälkeen huolimatta siitä, että ovat sairaalahoidossa. Lukemattomia saadaan pelastettua juuri sairaalahoidon vuoksi, esim. hätäsektio napanuorasolmun vuoksi.

Hyvin menneet aiemmat synnytykset eivät mitenkään poista sitä mahdollisuutta, että seuraavassa synnytyksessä voisi tulla komplikaatioita.

Vierailija
7/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itsekeskeinen tyyppi. Omat periaatteet ja elämyshakuisuus menee lapsen edun edelle heti kättelyssä.

Vierailija
8/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon ihmetellyt sitä, miksi Suomessa mennään sairaalaan synnyttymään, kun eihän synnyttäminen ole mikään sairaus! Itsekin olen sairaalassa synnyttänyt. Muuta olisi ihanaa synnyttää kotona (en kyllä tule sitä tekemään, koska minulla on suuri komplikaatioriski). Jos yksi normaali synnytys takana ja tietää että onnistuu ihan luonnostaan, niin ei siihen sairaaloita kaivata.

voi muka tietää, että synnytys onnistuisi luonnostaan? Vaikka olisi takana viisi normaalia synnytystä.

Vierailija
9/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyminen on ihan luonnollinen asia, joten kyllä se yleensä onnistuu ilman komplikaatioita tai kuolemia. Voihan mihin tahansa muuhunkin kuolla esim. liukastua pihalla tai jäädä auton alla, samoin synntykseen!

Vierailija
10/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en ymmärrä. Jos jo lapsi ja tietää mitä tulossa niin ok. +Sekin vaikuttaa kuinka pitkä matka sairaalaan on, jos vartin matkan päässä ihan ok, jos taas yli tunti niin en ymmärrä.

Vierailija
11/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeasti jos mä sanon "Haluaisin synnyttää kotona" niin se ei vielä kerro minusta tai tekemisistäni yhtään mitään muuta, kuin että HALUAN synnyttää kotona. Teidän muiden asenteella on ihan mahdoton saada mitään muutosta aikaan kun edes keskustelemaan tai ajattelemaan ei kykene.

Vierailija
12/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itsekeskeinen tyyppi. Omat periaatteet ja elämyshakuisuus menee lapsen edun edelle heti kättelyssä.

Vierailija
13/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan sama, missä ihmiset synnyttää, kunhan saan itse tehdä omat valintani. Esikoisen synnytin sairaalassa ja jos lisää lapsia siunaantuu, heidätkin haluan synnyttää sairaalassa.

Vierailija
14/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyminen on ihan luonnollinen asia, joten kyllä se yleensä onnistuu ilman komplikaatioita tai kuolemia. Voihan mihin tahansa muuhunkin kuolla esim. liukastua pihalla tai jäädä auton alla, samoin synntykseen!

Totta kai syntyminen on luonnollista, niin myös kuoleminen. Lapsen kuoleminen kotisynnytyksessä on paljon todennäköisempää kuin sairaalasynnytyksessä. Jokainen sitten voi miettiä, että minkä tosiasian kanssa haluaa elää.

Vierailija
15/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sehan on eri asia viela kuin synnyttaa kotona. Ei se kovin helppo ratkaisu Suomessa ole. Mutta esim. Iso-Britanniassa kotona synnyttaminen on vaihtoehto samoin kuten Hollannissa (missa siihen kannustetaan).

Itse tavallaan haluaisin, mutta kipu on sen verran jarkyttavaa, etta kotona en sais sita epiduraalia.

Vierailija
16/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei se sairaalasynnytys mikään autuaaksitekevä juttu ole? Sairaalassa on paljon riskitekijöitä, mitä kotisynnytyksessä ei ole ja tietysti toisinpäin.

Miettikääpä sitä, että kun vauva syntyy, se saa ensimmäisen kahden tunnin aikana ympäristöstään elimistöönsä koko loppuelämäkseen vallitsevan bakteeripohjan. Kun sen saa sairaalasta, se on todella erilainen verrattuna meidän normaalin elinympäristön bakteerikantaan. Siinä on yksi syy siihen, miksi länsimaiset ihmiset sairastavat niin paljon ja herkästi.

Kyllä mäkin haluaisin synnyttää kotona, mutta en synnytä, koska täällä vallitseva synnytyskulttuuri ei sitä millään lailla tue. Mutta en ole myöskään mikään sairaala ja lääkeuskovainen, kuten monet täällä, ja olen synnyttänytkin lapseni ilman lääkkeitä.

Vierailija
17/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän. Mitätöivät mielessään riskit ja kuvittelevat, että lapsi syntyy ihanasti kotioloihin täydelliseen idylliin. Paluu muinaisille juurillemme, ooh - valitettavasti myös siinä mielessä, että jos jokin menee pieleen, niin lapsi ja/tai äiti menehtyy.

Vierailija
18/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai syntyminen on luonnollista, niin myös kuoleminen. Lapsen kuoleminen kotisynnytyksessä on paljon todennäköisempää kuin sairaalasynnytyksessä. Jokainen sitten voi miettiä, että minkä tosiasian kanssa haluaa elää.

ei kuoleman riski ole yhtään sen suurempi kuin sairaalasynnytyksessä.

Sairaalasynnytyksissä synnytyksiin puututaan paljon enemmän, ja siksi niissä esiintyy paljon enemmän komplikaatioita. JA ihmiset pitää komplikaatioita tästä syystä varsin todennäköisinä, vaikka oikeasti ne eivät ole todennäköisiä, jos synnytykseen ei puututa " turhaan".

Vierailija
19/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei se sairaalasynnytys mikään autuaaksitekevä juttu ole? Sairaalassa on paljon riskitekijöitä, mitä kotisynnytyksessä ei ole ja tietysti toisinpäin.

Miettikääpä sitä, että kun vauva syntyy, se saa ensimmäisen kahden tunnin aikana ympäristöstään elimistöönsä koko loppuelämäkseen vallitsevan bakteeripohjan. Kun sen saa sairaalasta, se on todella erilainen verrattuna meidän normaalin elinympäristön bakteerikantaan. Siinä on yksi syy siihen, miksi länsimaiset ihmiset sairastavat niin paljon ja herkästi.

Kyllä mäkin haluaisin synnyttää kotona, mutta en synnytä, koska täällä vallitseva synnytyskulttuuri ei sitä millään lailla tue. Mutta en ole myöskään mikään sairaala ja lääkeuskovainen, kuten monet täällä, ja olen synnyttänytkin lapseni ilman lääkkeitä.

että tuo bakteeripohja-juttu ei paljon lohduta, jos lapsi kuolee... Itselläni takana kaksi sektiota, joiden ei voinut ennakoida olevan tarpeen. Oli tosi kivaa, että olin sairaalassa, enkä kotona leikkaustarpeen ilmitullessa. Ihan oikeasti, eikä millään mutu-tasolla.

Vierailija
20/56 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi