Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todellako tämä tekee minusta huonon äidin?

Vierailija
30.03.2010 |

Meillä on nyt 3kk ikäiset kaksoset sekä kaksi isompaa lasta 1v 10kk ja 5v. Olen parin viikon päästä menossa viettämään hyvän ystäväni syntymäpäiviä ja lähden alkuillasta ja palaan melko varmasti puolilta öin. Lapset ovat siis isänsä kanssa tuon ajan. Lisäksi olen harkinnut tässä lähiaikoina palaavani harrastukseni pariin, jotta saisin välillä omaa aikaa. Harrastukseni kestää matkoineen n. 2,5tuntia ja on kahdesti viikossa. Olen tähän asti ollut vain kotona kaksosten syntymän jälkeen ja jo ennen kaksosten syntymää vuodelevossa viimeiset pari kuukautta. Lähtöäni mihinkään on vaikeuttanut sekin, ettei kaksoset ole huolineet pulloa ja syöttövälit olleet sen verran tiheitä, ettei siinä minnekään lähdetä. Nyt kaksosille on alkanut kelpaamaan tai paremminkin ovat oppineet juomaan nokkiksesta, joten voin lähteäkin jonnekin.

Näistä kun edehdyin puhumaan muutamille ystävilleni niin kommentit olivat minusta todella outoja. Olen kuulemma huono äiti jne. kun edes harkitsen lähteväni ystäväni syntymäpäiviä juhlimaan saati sit palaamista harrastukseni pariin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävien kommentit toisesta korvasta ulos. Ole sinä onnellinen äiti, joka pitää hulota myös itsestään!

Ystäväsi todennäköisesti ovat juuri tätä "pahoinvointikansaa hyvinvointivaltiossa", kun eivät ymmärrä että äitikin saa olla ihminen, eikä mikään muita palveleva robotti päivästä toiseen! Sitten täällä valitetaan, kun elämä on tylsää ja merkityksetöntä!

Kunhan yleisesti ottaen on läsnä lapsilleen, ei tarvi olla 24/7 jos on isä ja/tai muita LÄHEISIÄ aikuisia, jotka välillä huolehtivat lapsista! :)

Ja joo, en itsekään ymmärrä joka viikonloppu ryyppääjiä enkä niitä joilla lapset on enemmän mummolla kuin kotona mukavuussyistä, mutta tämähän onkin sitten jo ihan eriasia!!

Vierailija
2/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äiti voi hyvin, koko perhe voi hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäviesi kommenteista. Ei tuo sinusta huonoa äitiä tee =)

Minulle aikanaan appiukko motkotti siitä kun annoin vauvalle äidinmaitoa tuttipullosta. Imettäminen kun olisi kuulemma ollut paras vaihtoehto. Varmaan se maito meni jollain tapaa pilalle kun sen laittoi pulloon xo

Vierailija
4/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa sinua olemaan jatkossakin hyvä äiti. Onnelisella äidillä on onnelliset lapset :) Älä suostu syyllistettäväksi!

Vierailija
5/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse tiedät mikä on sinulle ja perheellesi hyväksi. Lapset eivät todellakaan ole heitteillä vaan isänsä kanssa!! Kaikki eivät täällä tajua että lapsilla on muitakin läheisiä kuin äiti. On myös lapsillesi parempi, että pidät huolta myös omasta henkisestä ja fyysisestä jaksamisestasi. Tsemppiä!

Vierailija
6/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai yhden lapsen äiti?! Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
7/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi puhuvat hassuja.

En ymmärrä että mikä ongelma ihmisillä on siinä että isä hoitaa lapsiaan. Eri asia, jos lähteminen vaatisi aina jotain ulkopuolista hoitoapua ja lapset joutuisivat olemaan tuntemattoman kanssa.

Ihan älytöntä nykyisin tuo äidin syyllistäminen.

Sitten minäkin paheksun, jos halutaan käydä vaikka viikottain baarissa, lomilla ilman lapsia tms., mutta kyllä nyt normaalit harrastamiset ja joku kampaaja jne on ihan tervettä kaikille.

Vierailija
8/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä äiti pitää myös itsestään huolta! Virkistyneen ja rentoutuneen äidin kanssa lapsellakin on huoletonta olla. Ja omasta kunnostaan (fyysinen ja henkinen) on muistettava pitää kiinni - miten muuten jaksaisi kenestäkään muustakaan huolehtia.

Vierailija
9/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsen äidit ja lapsettomat ovat yleensä aika kärkkäitä mielipiteissään. Mene vaan, älä murehdi turhia.

Vierailija
10/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä haluais tuollaisten tyyppien kanssa olla enää tekemisissä.

Vierailija
11/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan huono äiti! Ja oo onnellinen miehestäs joka ilmeisesti pärjää lasten kanssa, kaikilla ei ole sellaista ihmettä!

Vierailija
12/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän mielestään äitien pitäisi homehtua neljän seinän sisälle eikä missään nimessä nauttia olostaan ja elostaan!

näinhän se menee, olen monasti törmännyt samaan kuin sinä. Ystäväni on neljän lapsen äiti ja hän vasta siihen onkin törmännyt! Joidenkin ystäviemme mielestä hänen ei saisi käydä yhtään missään! Kummallista :)

Ilmeisesti se niitä ärsyttää, kun pystyt junailemaan arkeasi ja miehesi hoitaa lapsia myös.

Vierailija
13/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on yhdestä illasta ja sitten harrastuksen aloittamisen jälkeen parista tunnista!!! Saman ajan vietät itse koneellasi... ;) Mitä kumman jättämistä siinä on? Etkö luota oman lapsesi isään vai mistä on kysymys????

Vierailija
14/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettää harrastuksessa tai vaikkapa illan juhlissa.

Eihän tässä nyt mistään päiväkausien poissaoloista tms. ole kyse, jotain suhteellisuudentajua kiitos!

Vierailija
15/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, että sinulla on osallistuva mies. Juuri tuo tekee sinusta hyvän äidin kun osaat huolehtia omastakin jaksamisestasi!

Vierailija
16/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menet ja nautit. Se on vain kateellisten narinaa, älä tuollaisista kommenteista välitä.

Vierailija
17/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin ajattelisivat että isä ei saisi lapsiaan hoitaa.. tai osaisi..

Minä aloitin harrastukseni uudestaan kun lapset olivat n 2kk ikäisiä.

Ja loistavasti ovat isänsä kanssa pärjänneet.

Vierailija
18/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on ystävänsä valinnut huonosti:-)

Vierailija
19/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä, että ystäväsi ovat itse monen lapsen äitejä, jotka eivät ole aikoinaan itse päässeet tuulettumaan ja ovat sinulle katkeria!

Vierailija
20/20 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin näistä ystävistäni sanoi, että hän jättäisi korkeintaan isoimmat isälle, muttei kaksosia kun ovat vielä niin pieniä.

Voihan se syy toki olla siinäkin, että ovat kateellisia, näistä joiden mielestä olen huono äiti niin heidän miehet ei pahemmin osallistu lastenhoitoon ja yksi oli sitä mieltä, ettei alle 1v ikäistä saisi jättää vieraalle hoitoon ollenkaan. Olin tuossa vaiheessa, että häh? Eipä ole tullut mieleen pitää lasteni isää heille vieraana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi