BABY BORN -kysymyksiä
Tytär haluaa 6v lahjaksi kovavartaloisen ison Baby Bornin. Itse muistan lapsuudesta, etten tahtonut leikkiä kovilla nukeilla. Siispä kertokaahan Baby Borneja omistavien äidit, leikkivätkö lapsenne niillä?
Entäs onko tyttö- ja poikaversiolla eroja muualla kuin silmienvärissä ;)
Myös muita suosituksia ja epäsuosituksia saa ko. nukesta kertoa. Kiitos!
Kommentit (9)
Kyllä meillä paras (parhaat) nuket on noi peipparit. Ja sillä poika baby bornilla on pippeli, josta se myös pissii.
Meillä kokemusta neljästä Baby-Bornista.
Ekat kaksi oli nää "vanhat versiot, joilla aina avoimet silmät. ostettiin noin 5 vuotta sitten.
Päät alkoivat heilumaan ja kaulan kiinnitysmekanismit alkoivat näkyä jo alta puolen vuoden käytön jälkeen. Seuraavaksi irtosiuvat jalat.
Riitti mulle, heitettiin roskiin.
Ostettiin uudet versiot, nää joilla silmät aukee ja sulkeutuu ja jotka voi kylvettää.
Alta puolen vuoden nuket taas hajalla, raajat irtoilee pukiessa, pään kiinnitykset näkyy ja päät heiluu holtittomasti.
Muutoinkin.. miettikää nyt: nukke itkee = pitää puristaa kädestä niin vinkuu samoin kuin koiran vinkulelu
nukke pissaa = valuu läpi minkä juotat.
nukke syö = moska tulee hankalasti läpi nuken sisällä olevan letkun, silloin kun juottaa sen mössön ulos.
Sotkua ja itkua tiedossa jos Baby bornin ostat.
Suosittelen käyttämään rahat viisaammin ja ostamaan jonkun muun nuken.
Meilläkin on monia muita nukkeja, joilla leikitty saman verran kuin Baby borneilla. Ehjänä ovat pysyneet ja toimivat edelleen. Halvempiakin ovat olleet.
Suosikkeina tällä hetkellä tytöillä on Baby Annabellet, jotka oikeasti itkevät, röyhivät, imevät (ääni kuuuluu) jne jne..
Kovavartaloisten suosikkinukkejen nimiä en muista, mutta toiminnoiltaan lähessamat kuin baby bornit, mutta sillä erolla, että ovat jo kohta 7 vuotta leikeissä olleet ja EDELLEEN ehjiä.
Vielä lisää kommentteja ja mielipiteitä, kiitos :)
mutta ei mielestäni sen enempää tai vähempää kuin muillakaan nukeilla oikeastaan. Meillä on tytöt, jotka on leikkineet nukeilla ehkä poikkeuksellisen paljon ja pitkään... ainakin mitä päiväkodissa ja kaveripiirissä olen huomannut.
Aina ne lapset tuntuu haluavan juuri sen nuken, joka on kaverillakin ja joka osaa juuri ne uusimmat temput ;-). Meidän 5v. neidin suosikki ja toive on jo toista vuotta ollut Annabel. Mutta toistaiseksi juuri sitä ei ole saanut...
Se on mielestäni ollut hyvä asia, että BB-kokoiselle nukelle saa helposti vaatteita esim. huutonetin kautta, jos ei ole itse ompelevaa sorttia. Isommille nukeille se ei ole ihan yhtä helppoa...
että meillä kolme BB-nukkea, joista yksi on 'hajonnut'käytössä eli lähti jalka niin, että neito istuu nyt lähinnä hyllyssä koristeena. Tosin välillä pääsee mukaan leikkiin hoivattavaksi. (siihen asti oli suosikkinukke ja tuli suru puseroon kun ei juuri sillä päässyt leikkimään enää. korvaavaakaan ei ole löytynyt, on nimitäin se tummaihoinen BB).
Mutta muuten ovat kestäneet mielestäni todella hyvin käyttöä ja käsittelyä. Tosin meillä ei ole ihan näitä uusimpia malleja vaan nuket on meillä jo toisessa kodissa...
leikkivät niillä 24/7.
Ne syövät silloin kuin mekin, ne nukkuvat, kylpevät, katsovat tv:tä, ulkoilevat jne. samaan tahtiin kun tytötkin. Ovat olleet todella kovassa käytössä useamman vuoden.
Meilläkin on ne vanhat versiot ja niistäkin on kaulalta katkennut muutama pidike (ei estä leikkiä). On selvästi jokin "tyyppivika".
toinen on mun vanha, tuolta noin vuodelta 1990. Ehjä ja toimiva edelleen:)
Miksi tuolla tytöllä(??) on pelkkä reikä, ei yhtään minkäänlaista anatomista muotoilua. Voisihan se nyt edes etäisesti muistuttaa pimppiä jos nukeille kuitenkin on sukupuolet määritetty...
ja pehmeävartaloisia vauvanukkeja. Peipparista 2v ja 5v tappelee ja onneksi saadaan kohta toinenkin.