Paljonko säästät rahaa pahan päivän varalle kuukaudessa ?
Kommentit (15)
on myös toisella tilillä matkaa varten tai muuta yllättävää muutama tuhat.
mutta siis noin 300 euroa kuussa. Tosin välillä vaan satasen ja välillä sitten tonnin. Ihan kivasti ollaan pystytty säästämään vaikka minä olen kotihoidontuella ja mies opiskelija, lapsia kaksi.
säästämään, sehän tarkottaa että koko opintoraha ja ylikin jää säästöön eli elätte pelkällä kotihoidontuella
Sen lisäksi menee "lomatilille" ja "talotilille" kummallekin 100€, mutta näitä rahoja käytetään koko ajan tarpeen mukaan.
200e laitan matkoja varten säästöön, 100e yhteensä lasten rahastosäästöihin, 100e eläkerahastoon, 50e muuhun rahastoon, 100e varatilille odottelee. Oisko noista omaan "pahanpäivänvaralle" sit n.150-200e/kk.
Tosin välillä vaan satasen ja välillä sitten tonnin. Ihan kivasti ollaan pystytty säästämään vaikka minä olen kotihoidontuella ja mies opiskelija, lapsia kaksi.
Mitä on pahan päivän varalle säästäminen?
Pahan päivän varastossa meillä on noin 2 kk nettokuukausipalkan verran. Sitä ei siis kerrytetä enää.
Eläkepäiviä varten pistetään 0-1000 e kuussa sijoituksiin.
Asuntoa varten säästetään sitten se toinen osa tuosta 0-1000 eurosta.
Tavoite siis säästää yhteensä noin 1000 euroa kuussa.
alle keskipalkan. Ei voi säästää satasia näillä tuloilla eikä tarvitse matkailla tai ostaa mitään isoakaan.
Nyt olen yrittänyt säästää lomautusten varalta, mutta mitään ei meinaa jäädä.
minkäsuuruisista tuloista mitäkin jää pahanpäivän varalle. Minulla tonni käteen ja 50 € siitä säästöön.
vaikka käytetään sieltä rahaa niin menee aina hilut kuppiin ja viime laskujen mukaan löyty 1100e
Säästöön saan n. 150 euroa kuussa. Meillä on neljä teini-ikäistä, joten tiukkaa tekee tuokin säästäminen. Mies ei taida säästää yhtään. Sillä on isommat tulot kuin mulla.
Meillä tulot molemmilla noin 2000 netto nyt + tulonsiirrot päälle ja tuosta yritetään nyt saada se 1000 e kuussa syrjään.
Itsestä hyvä olisi saada pahan päivän varalle 10% nettotuloista, oli tulot mitkä tahansa. Kaikki ei toki siihenkään pysty, mut esim. 5% on loistava sekin, kun säännöllisesti säästää ja sijoittaa vielä!
en ole sellaisena koskaan itseäni pitänyt...
Meillä yhteenlasketut nettotulot ovat noin 5200 e/kk+ 3xlapsilisä + jonkin verran piäivärahoja (n. 200 e/kk).
Ja jäähän tuosta jonkin verran säästöön. Meillä on tosi kovat menot. Asumiseen menee 2000 e/kk, kaksi autoa, kolme lasta ja kallis maku sisutuksen ja vaatteiden suhteen :)
Meillä yhteiset rahat ja mies niitä pyörittelee. Meillä jää ylimääräistä laskujen kasautumisesta riippuen joka kuukausi noin 1500-2000 e. KÄytetään josku mihin sattuu; ylimääräisiin lainanlyhennyksiin, sisustukseen ja mitä nyt mieleen juolahtaa. Emme harrasta kaukomatkoja.
perheessä myös kaksi koululaista, säästöön 150 kk. Enempää ei pysty laittamaan.
säästynyt n.850e.