Pahimpia koulukiusaajia ovat opettajat!
Ja ainakin naispuoliset opet luulevat olevansa jotenkin vastustamattomia isien silmissä. Vanhempainilloissa ja kehityskeskusteluissa ei äidin läsnäoloa huomata mitenkään, kun kikatetaan vaan isälle ja luullaan isin olevan siitä mielissään.
Kommentit (55)
Kun omaa lastanne kiusataan, ei kannata äidin soitta koululle tai käydä siellä. Mitään ei tapahdu.
Meillä auttoi heti tilanteeseen kun mies meni koululle keskustelemaan asiasta. Opettaja tarttui heti toimeen ja kiusaaminen helpottui.
Valitettavasti totta.
Minunkin lastani kiusaa ope. Lapseni on "vääränlainen". Hiljainen, rauhallinen, kiltti ja lahjakas. Tämä ope vain tykkää sellasista jotka jokapaikassa mukana ja äänessä.
Lapsi sai numerokseen 8 vaikka ka kokeissa oli 10-. Itse ope sanoi kun on niin hiljainen niin ei voi antaa 10 numeroksi. Viittaa kuulemma, mutta ei ole ensimmäisenä vapaaehtoisena jokapaikassa. Pitänyt koko luokan edessä "saarnan" että pitää puhua enemmän.
Rähinöijä joka ollut myös jälkkärissä ja kiusaa muita sai 8 ka:lla 10"kun on niin ihanan aktiivinen"
poika, joka oli luokkansa ainoa häirikkö.
Japerusteluina sanottiin, että "on monta kertaa joutunut opettajanhuoneessa selvittämään tekosiaan ja itkenyt tekojaan. Se osoittaa, että on halua muutokseen, joten anna tämän vuoden stipendin hänelle"
Syksy kun tuli niin tämä samainen stipendinsaaja jatkoi tekojaan itsevarmuutta uhkuen kun hänet oikein siitä palkittiin.
Lapset eivät ole tyhmiä. He kesäloman aikaan ihmettelivät kovasti opettajaansa. Kun kyselin heiltä, kuka olisi ansainnut stipendin, kukaan ei ehdottanut itseään vaan ehdokkaana oli ne luokan kilteimmät ja parhaimmat oppilaat.
laittoi minut vastaamaan mahdottomiin kysymyksiin, nostatti ylös ja näytti kaikille, miltä "tyhmä" näyttää, nolasi, nolasi ja nolasi. Nyt 37-vuotiaana olen työkyvyttömyyseläkkeellä sosiaalisen pelon vuoksi. Ajatelkaa´nyt hiukan opettajat, mikä valta ja vaikutus teillä on ihmisen koko tulevaisuuteen. Miksi sitä kymppiä on niin vaikea antaa? Onko se teiltä pois, jos annatte hiljaiselle kympin todistukseen kokeiden perusteella?
t. pahasti koulussa kärsinyt , opettajan toimesta
Ihmekös lapsennekin ovat hukassa.
Ihmettelen suuresti, että kukaan järkevä ihminen enää viitsii tehdä opettajan töitä. Vielä kun jatkatte, päädytäänkin siihen, että pätevyyden ja sopivuuden kanssa on niin ja näin.
että opetaja kysyi minulta, mitä on biologian kirjan kuvassa sivun alareunassa. Minä en nähnyt, mitä marjoja siinä oli. Minusta siinä oli vain punaista suttua. Sanoin sen opettajalle. Opettaja herkesi huutamaan,että hän ei uhmaavia murkkuja salli ja nyt rehtorin kansliaan.
Rehtori ohjasi minut optikolle ja sain lukulasit.
jolla on erityisesti kaunaa opettajia kohtaan. Ettekö ymmärrä, että me opettajat teemme työtä lastenne HYVÄKSI. Kyllä sitä helpomminkin leipänsä voisi tienata. Tästä erittäin vastuullisesta ja vaativasta työstä maksetaankin tosi vähän. Inhoatteko muita ammattiryhmiä näin avoimesti?
miten käy opettajan? Hän jää tyytyväisenä eläkkeelle ja perässä liuta itsemurhan tehneitä, juoppoja tai sosiaalisista peloista kärsiviä. Että näin. Ja opettaja saa vielä kimpun kukkia joka lukuvuoden päättäjäisissä.
PAijausta ja pään taputusta, ehkä vähän kotiapua, mutta omien lasten rääkkäämistä saa rauhassa jatkaa.
Ja musta kyllä tuntuu, että koululaitoksen oahin epäkohta on tässä ketjussa esiintyvät ämmät, jotka tekevät opettajien työstä helvettiä. Kun se oma piltti kullanmussukka ansaitsisi niin paljon parempaa kuin kaikki muut kersat.
Ymmärtäkää, että se kymppi ei ole lapselle niin maailman tärkein asia, jos se ei ole sitä teille äityleille!
antaa arvosanoja miten haluaa. Muilla virkamiehillä asiakkaat valittavat ylemmälle instanssille. Opettajat sen sijaan voivat niin helposti vain sanoa lapsen tuntiosaamisesta jotain ja asia on kuitattu silla. Kukaan ei voi todistaa muu kuin itse opettaja!
Myös minun lapseni on sellainan hiljainen ja kiltti eikä sen vuoksi saa ansaitsemiaan arvosanoja. Olen muuten huomannut, että jostain syystä opettajat eivät voi sietää sellaisia arkoaj oppilaita.
opettajista paljon enemmän henkilökohtaista kokemusta kuin esimerkiksi lääkäreistä. Omalle kohdalle on osunut pari ihan hyvääkin opettajaa, mutta kokonaisuutena sen alan ihmiset ovat kyllä toodella ärsyttäviä besserwissereitä, jotka yleensä vielä puhuvat aikuisillekin kuin 5-vuotiaille.
niin vanhemmat niistä syyllistetään. Haluaisinpa tietää näistä opettajista enemmän... Ja niistä oppilaista, jotka saivat tehdä kiusojaan näitä ressukoita kohtaan opettajan hyväksyvän katseen alla.
Huippuvuosi valituksista oli vuosi 2007.
Eniten lääninhallitukseen valitetaan kouluista Etelä-Suomen läänistä ja Länsi-Suomen läänistä.
Kannella voi mistä tahansa, eikä oikeutta valittaa olla rajoittamassa.
Valitusten määrä on kymmenkertaistunut vuodesta 1998, jolloin annettiin vanhemmille valitusoikeus.
Yleisimmät syyt kanteluihin:
- opetusjärjestelyt
- hallintomenettely
- puutteet kodin ja koulun yhteistyössä ( osa räikeitä)
- viranhaltijan käytös ja menettely ( mm. kurinpitokeinojen riittämättömyys).
Hs 17.1.2009, s. A 4, Kuokkanen, K ( toim.) .
Hesarin em. kirjoituksessa ovat ollet asiantuntjoina opettaja Tuija Tikkanen, joka on Suomen vanhempainliiton edustajiston ja Helvaryn puheenjohtaja sekä OAJ:n johtava lakimies Markku Puotala.
suhtaudutte meihin opettajiin noin vihamielisesti. Miksi ajattelette, että me pyrkisimme pahaan? Pyrimme kasvattamaan lapsistanne kelpo kansalaisia ja antamaan arvosanat oikeudenmukaisesti. Miksi emme pyrkisi tekemään töitämme hyvin? Olosuhteet työn tekoon ovat välillä mahdottoman tuntuisia: on liian isoja ryhmiä erityistukea vaativine oppilaineen, liian pieniä ja toimimattomia opetustiloja homeongelmineen, pätkätyösuhteita, joista ei saa palkkaa ympäri vuoden.. Sitten näköjään vielä vanhemmat epäilevät jatkuvasti virkavirheistä. Voin kertoa sinulle, opevihaaja, että minä en ole se sinua epäoikeudenmukaisesti kohdellut opettaja 80-luvulta. Olen valmistunut 2000-luvulla ja ollut kenties sinun luokkatoverisi. Olen myös koululaisten äiti ja olen opettajana siksi, että voisin AUTTAA lapsiasi.
En ole oikein uskonut juttuja, joiden mukaan vanhemmat ovat suurin stressin aiheuttaja opettajille. Ei käy aivan täysillä sellainen ihminen, joka päivittäin kyttää toimiikohan opettaja ihan varmasti oikein kullannuppuani kohtaan. Pilaatte lapsenne elämän sellaisella toiminnalla, se on varma!
Meidän lapsilla on ollut vain ihania opettajia. En kerrassaan löydä mitään moitteen sanaa. En ole koskaan ymmärtänyt näitä vihamielisiä juttuja. Ehkä sekin vaikuttaa kun äitini on ollut opettaja ja minun kohdalla lapsuudessa kaikki opettajat olivat ihan kivoja.
Voimia teille työhönnö opet! Ehkä ihmiset kadehtii palkkaanne, lomianne ja sitä yleistä kunnioitusta mikä on kuitenkin edelleen olemassa.
Teidän työnne ei todellakaan ole helppoa ja olette varmasti kaiken siitä saatavan hyödyn ansainneet!
esim. itse asioin todella harvoin isien kanssa oppilaiden asioihin liittyen, eikä kovin monet isät edes käy vanhempainilloissa tai -varteilla.
Ja miksi ihmeessä flirttailisien isien kanssa, kun kotona odottaa oma ihana aviomieheni???
Valitettavasti olen kyllä itse joutunut kuuntelemaan sangen asiatonta tekstiä vanhemmalta. Lisäksi itse olen ollut koulukiusattu, joten pieneen mieleenikään ei tulisi kiusata oppilaita tai heidän vanhempiaan. Puutun kylläkin kiusaamiseen todella nopeasti, vaikkakin tämä onkin sitten saanut kiusaavan oppilaan vanhemmat takajaloilleen. Näissä yhteyksissä olen saanut kuulla kiusaavani ko. oppilasta, ja minun on myös väitetty sanoneen, etten pidä (=inhoan) kiusaajaa. Inhoan kiusaamista ja huonoa käytöstä täydestä sydämestäni, mutta ketään oppilasta en inhoa.
MUTTA vanhempien nykyinen tapa soitella opettajille kotiin iltaisin ja viikonloppuisin, sekä ihan älyttömät vaatimukset ja valitukset vanhempien taholta kyllä pistävät miettimään ja ankarasti.
Ainakin itse koen, että opettaminen on vastuullista ja vaativaa enkä jaksa uskoa, että kovinkaan moni opetusalalalla työskentelevä haluasi kiusata oppilaita?!!? Miksi ihmeessä? Ja kyllä kympin saamiseksi pitäisi osoittaa myös tuntiaktiivisuutta eli viitata ja osoittaa osaamista ja kiinnostusta myös muuten kuin kokeissa.
Tänä vuonna av:n hampaissa ovat opettajat, viime vuonna tradenomit.
t. opettajaksi kouluttautuva tradenomi. (tulee kaikki sonta niskaan) :) :)
Omasta kouluajasta ei ole niin kauan, että voisin luottaa siihen, että opettaja-aines olisi muuttunut radikaalisti. Omasta kouluajoista voin sanoa sen verran, että ihmettelen ettei suurempi osa oppilaista murtunut henkisesti. Opettajien joukossa oli ties minkälaista mielenterveysongelmaista tapausta. Meidänkin luokassa sai oppilaat hakata toisiaan, opettaja teeskenteli ettei näe mitään. Oli täysin luokan kovisten armoilla. Toinen opettaja haukkui minua, ujoa ja arkaa oppilasta niin, että luokkakaverit kiusasivat minua pitkään tästä. Eräs tuntiopettaja haisi joka ainoa tunti järkyttävän pahalle (vanhalle viinalle ja hielle).
En leimaa tietenkään kaikkia opettajia, mutta on aivan typerä väittää, että opettajat olisivat jotain pyhimyksiä. Heidänkin joukkoon mahtuu monenlaista tallaajaa.
Suurin ongelma tänä päivänä on, että opettajat ovat usein liian arkoja eivätkä kykene laittamaan tiukkoja rajoja lapsille. On esim. paljon helpompi sulkea silmät kiusaamiselta kuin joutua vastakkain kiusaajien kanssa. Opettajan ammatitaitoon kuuluu keskeisenä tekijänä kyky pitää järjestystä yllä luokassa. Jos ei tällaista kykyä ole esim. siksi, että opettaja on pelokas/arka, ei hänen mielestäni tulisi toimia opettajana.
Näin on