Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhemmat eivät voi myydä toisilleen esim. luistimia tms?

Vierailija
18.01.2009 |

Ihmettelen suuresti sitä että vanhemmat eivät voi keskenään vaihtaa tai myydä esim. luistimia tai suksia. Ymmärrän että jotkut haluavat säilyttää ne itsellään mahdollista uutta tarvetta varten. Mutta esim. yksi ystäväni ostaa kaikille kolmelle lapselleen AINA uudet välineet ja heittelee niitä ROSKIIN. Tai sitten myy tuolla Huutonetissä.. olen kysynyt että jos myisi mulle mutta eipä taida olla sitten "muodikasta" sellainen.

Tosi asia on se, että kaikilla EI ole varaa ostella koko ajan kasvaville lapsilleen uusi tamineita. Ja tiedoksi: Kirpputoreja EI ole joka kunnassa.. ja jos on niin korkeintaan sellaista kamaa löytyy että puliukot voivat käyttää..

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta, 2 poikaa ja tyttövauva ja todella hienosti tavara kiertää. Ystäväperheiden kanssa menee kaikki kiertoon, me saamme ja annamme varmasti noin 80% vauvanvaatteista ja vain noin 20% tulee lahjoina tai itse ostettuina. Poikien kulutus on jo aika kovaa eli heille on pakko ostaa enemmän uutta, mutta silti heillekin saamme jonkin verran ja annamme eteenpäin pienemmälle ystäväperheen pojalle kaiken mikä on ok-kuntoista yhä. Systeemi on tosi hyvä! Erityisesti urheiluvälineiden kanssa tämä toimii hienosti, nytkin saimme pojille (5v ja 7v) sukset ja luistimet täksi talveksi ja annoimme just eteenpäin pieneksi jääneet sukset ja luistimet sekä polkupyörän.

Kannattaa yrittää rakentaa sellainen kierrätysverkosto tuttavien kesken, meilläkin kaikki joilta saamme tai joille annamme ovat hyvin toimeentulevia perheitä, jotka arvostavat kierrätystä ekologisena vaihtoehtona, joten kyse ei kenenkään silmissä ole almuista tms typerästä, vaan ihan ekoteosta!

Vierailija
22/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tarkoitushan ei ole netota vaan just saada ne vaatteet pois nurkista. ja lisäksi h&m, lindex tason vaatteeste en kovin paljon viitteis kirppiksellä ees maksaa kunuusinakin esim. paidat 12.90 collarit 9.00e ja bodyt 8e ni jos siitä ottaa puolet ja käytetty kesrrankin ni johan tippuu hinnat. jos kovempaa hintaa haluat laita huutikseen. siellä näät mitä ihmiset on valmiita maksamaan niistä sun vaatteista.

ostan käytettynä kyllä. nytkin olen koko syksypuoliskon etsinyt pojalle sopivia monoja. ei tunnu lööytyvän. tai sittan on jo ne "tangot" toisesta päästä repsahtanut irti ja hintaa päällä 10e.

luistimet myös hakusessa. ei o lähiseudulta vielä löytynyt, ja jääkiekko kypärää pienimmäiselle mutta hinnat kanssa aika huimaavia. saa melkein uudean samaan hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kerhoissa tai keskustelupalstoilla ensin mainostetaan "että meillä olis joutavana ja tarpeettomana, tarviiko kukaan yms." ja sit jos kiinnostuu niin hinta voi olla kolmella lapsella käytetystä tavarasta suurempi kuin vastaavasta edullisesta uudesta Sit ihmetellään kun ei kenellekään kelpaa... Siis osa yrittää todella vain rahastaa

Vierailija
24/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin kirppiksilläkin hinnat ovat nousseet ihan kohtuuttomiksi, lastenvaatteista pyydetään puolet alkuperäisestä, olipa kunto mikä hyvänsä.

Vierailija
25/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luistimia / suksia ja monoja oppilaille varavarusteiksi?

Vierailija
26/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan 80% kaikesta. Ehkä kyse on siitä, millaisissa piireissä liikkuu? Meidän kavereista suurin osa on vihreitä tms. sinne päin kallellaan.

Vierailija
27/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytäkää taloyhtiöltä (yleensä he ovat nimenneet jonkun jätevastaavan, jolta voi kysyä), saatteko asentaa kierrätyshyllyn roskakatokseen/ jätehuoneeseen. Sinne vaan pala lautaa ja sen reunaan teksti: "tähän ehjää tavaraa kierrätykseen, kiitos. Tuo ja hae." Hyvin toiminut meillä ainakin.

Vierailija
28/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten "voi" ottaa itse vastaan mitään käytettyä...Ja omille lapsille pitää olla kaikki viimeisen päälle uutta.

Vierailija
29/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten myydä huutonetissä, koska "sieltähän saa ainakin puolet rahasta takaisin". Kun minä olin pieni, äiti vei meidän vanhoja vaatteita kirppikselle, eikä siitä saanut itselle yhtään mitään, rahat meni hyväntekeväisyyteen. Ja osti meillekin käytettyjä vaatteita, kirppiksillä kun oli oikeasti halpaa tuolloin...

Vierailija
30/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt lähes joka paikkakunnalla ole kierrätyskeskus, Pelastuarmeija, seurakunta tai SPR:n toimintaa, jonne voi lahjoittaa tavaraa? Se 40km ajomatkaa on silti vähemmän ympäristökuluttavaa kuin tavaran hävittäminen kaatopaikalla!

Vierailija
31/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tosin kaikki roskikseen heittävät tuttuni ovat jostain syystä Kokoomuslaisia.. :)

Mutta mullakaan ei ole sukulais eikä tuttavapiiri niin laajaa saatika että lapsia olisi kaikilla joten kierrätys on hankalaa.

Ostaisin mielelläni pojalleni sukset ja monot, voitte tarjota hintaa. Luistimissa jalan koko on 29 joten en sit monoista tiie...

t. AP

Vierailija
32/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään ymmärrä roskiin heittämistä, kai sinne 40km:n päähän joskus on asiaa???!

Meillä kaikki minkä suinkaan löytää ostetaan käytettynä ja annetaan tai myydään käytön jälkeen taas eteenpäin.

Vierailija
33/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku vaihtaa yhteystietoja? Minkä ikäisiä lapsia teillä on?

Vierailija
34/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreää kirpaisee ja kipeästi, jos heittää ehjän tavaran roskikseen. Että sillä lailla riippuu.

t.28

Vierailija
35/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) eivät maksa riittävästi

b) en kehtaa pyytää riittävästi hintaa

Sitten jää niin ikävä maku tuosta. Huutiksessa myyn pois ja saan paljon enemmän niistä tavaroista. Me ollaan itse maksettu niistä ihan käypä raha, eikä olla mikään hyväntekeväisyysjärjestö. Meille on sillä saadulle rahalle käyttöä, kun ei olla mitään rikkaita.

Itse kieltäydyn ottamasta vastaan, jos antajalle ei kelpaa se tieto, että myyn sitten huutiksessa. Mulle saa antaa miten paljon vaan käytettyä. Kaikkea vastaanotettua emme takuulla pidä itse, vaan menee suoraan huutikseen myyntiin. Tämän saa antajakin kuulla ja voi sitten harkita antaako vai ei.

Vierailija
36/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää tunnu järkevältä, kun pöydästä joutuu maksamaan useita kymppejä euroissa ja aikaa kuluu useita tunteja.

Huutonettiin kannattaa laittaa vain hyväkuntoista tavaraa, koska postimaksut nostavat tuotteen hinnan uutta vastaavaksi.

Vierailija
37/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta itse en ole kehdannut sanoa, että olen myynyt pois tavaroita joita en ole halunnut pitää. Esim 5 v vanha turvaistuin oli niin hankala käyttää ja turvallisuuskin epäilytti kun turvavöiden kiristys oli niin monimutkaista että jäi aina välillä käyttämättä. Joku sen sitten huutonetistä osti vähän isommalle lapselle, joka käyttää istuinta toiseen suuntaan auton vöillä.

Vierailija
38/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin toimi hyvin tuttujen kesken kierrätys. Sekä sukulaisten että kavereiden kesken kierrätetään paljon juuri vaatteita ja urheiluvälineitä. Sulaa hulluutta heittää roskiin käyttökelpoista tavaraa. Lapsi ei tiedä, onko joku tavara ollut toisella ennen vai ei. Pääasia, että varusteet ovat sopivat. Vanhempien asenne tuossa ratkaisee. Meillä olisi kyllä tarvittaessa varaa ostaa uudet välineet esim. urheiluun joka lapselle mutta eipä tulisi edes mieleen. Isommilta kierrätetään pienemmille, ja sitten vielä kysellään/otetaan vastaan muualtakin, jos tarjolla. Säästyy edes vähän ympäristöäkin tällä tavalla.

Vierailija
39/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut kenestäkään, joka heittäisi käytettyjä ehjiä lastentarvikkeita roskiin. UFFille ja vastaaviinhan niitä yleisesti annetaan, jos ei muita mahdollisuuksia ole. Eri asia sitten, jos kama on niin huonossa kunnossa, että sen paikka onkin roskiksessa. Esim. Vaakan keräyksissä on ollut ongelmana, että ihmiset laittavat "hyvän hyvyyttään" lahjoituskasseihin kaatopaikkakuntoisia vaatteita ja uskovat ilmeisen vilpittömästi, että joku tarpeeksi vähäosainen on niistäkin iloinen....

Kyllähän lastentarvikkeiden kierrätys kukoistaa. Juuri eilen kävin Sportti-Divarissa, missä myyjä kertoi paikan olleen nyt pakkasten tultua niin täynnä asiakkaita ettei itse meinannut mahtua työpaikalleen sisään.

Vierailija
40/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut kenestäkään, joka heittäisi käytettyjä ehjiä lastentarvikkeita roskiin. UFFille ja vastaaviinhan niitä yleisesti annetaan, jos ei muita mahdollisuuksia ole. Eri asia sitten, jos kama on niin huonossa kunnossa, että sen paikka onkin roskiksessa. Esim. Vaakan keräyksissä on ollut ongelmana, että ihmiset laittavat "hyvän hyvyyttään" lahjoituskasseihin kaatopaikkakuntoisia vaatteita ja uskovat ilmeisen vilpittömästi, että joku tarpeeksi vähäosainen on niistäkin iloinen....