Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhemmat eivät voi myydä toisilleen esim. luistimia tms?

Vierailija
18.01.2009 |

Ihmettelen suuresti sitä että vanhemmat eivät voi keskenään vaihtaa tai myydä esim. luistimia tai suksia. Ymmärrän että jotkut haluavat säilyttää ne itsellään mahdollista uutta tarvetta varten. Mutta esim. yksi ystäväni ostaa kaikille kolmelle lapselleen AINA uudet välineet ja heittelee niitä ROSKIIN. Tai sitten myy tuolla Huutonetissä.. olen kysynyt että jos myisi mulle mutta eipä taida olla sitten "muodikasta" sellainen.

Tosi asia on se, että kaikilla EI ole varaa ostella koko ajan kasvaville lapsilleen uusi tamineita. Ja tiedoksi: Kirpputoreja EI ole joka kunnassa.. ja jos on niin korkeintaan sellaista kamaa löytyy että puliukot voivat käyttää..

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kehtaa myydä jo kerralleen ostettua.

Annan kyllä ilmaseksi omilleni pieneksi jääneet, mutta ne ei tahdo kelvata kellekkään. (uutena ostettuja, osa käytetty neljällä, mutta suurin osa yhdellä-kahdella, poikien omat yhdellä) Ihan hyvä kuntosia ovat. Ei oo jäätä eikä lunta niin kauaa että ehtis useamman kerran käyttää

Vierailija
2/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut lapsille prismasta suksipaketit ja luistimet. Mutta kas kun en on liian halpiskamoja nähtävästi.

Olen tarjonnut sukulaisperheelle esimerkiksi harjoitusluistimista lähtien kaikkea mahdollista. Olisi saatavana sukset ja luistimet, sählymailat yms. 3 vuotiaasta eteenpäin ilmaiseksi (myös polkupyörät yms). Mutta ei kelpaa kun kaikki halutaan ostaa uusina. Perhe on velkainen ja pienipalkkainen. Mutta mitään käytettyä ei haluta lapsille.

Tytön tavaroita ja vaatteita ja pyöriä olen yrittänyt tarjota toiselle sukulaiselle. Mutta ei halua. Kun haluaa, että kaikki ostetaan uutena. Lapsen isä on häipynyt, mutta pappa betalar kaiken.

Joten olen vienyt kierrätykseen kaikki vähänkäytetyt sukset, polkupyörät yms. koska eivät kelpaa kenellekään kun eivät ole merkkivälineitä.

Samoin esim. tytön H&M vaatteita on mennyt roskiin isoja määriä. Ostin eskarin alussa vaatekerran uusiksi, mutta tytöllä oli kasvupyrähdys. Joten käyttämättä jäi farkkuja ja puseroita. Ei kelvannut kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittaisit johonkin keräykseen tai veisit kirpparille!!

Vierailija
4/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellekään. Siksi minäkin nykyään netin kautta joko myyn pakettina vaatteet, lahjoitan kauhtuneemmat, taikka vien kirppareille. Väliin tuntuu todella hölmölle, kun kysyt tarviiko joku vaatetta, jota lapsonen onkin pitänyt vain kerran tai kaksi, niin ei... ja sitten hetken päästä hehkutetaan kuinka anoppi osti sellaisen kun sitä on niin himoittu... Että näin...

Vierailija
5/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko saada tilaa komeroihin, joten nakkelin roskiin kun kenellekään ei kelvannut. Viimeinen pisara oli kun kysyin naapurilta (vaimo opiskelija, mies pienipalkkainen, uusioperhe. Perheessä 1 poika ja 2 tyttöä), tarvitsisiko hän vaatteita tytölleen. Kerroin, että on melkein käyttämättömiä. Ei kuulemma tarvitse käytettyjä.

En viitsinyt ajaa vaatteiden takia siinä kiireessä 40kilometriä viedäkseni vaatteet kirpparille tai muualle. Asumme maalla ja nämä kierrätyspisteet on kauempana.

Samapa se, mitä itse maksamillani tein kun kenellekään ei kelvannut.

Lahjoittaisit johonkin keräykseen tai veisit kirpparille!!

Vierailija
6/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdet tytön luistimet (yhden talven luistellut, pieniä naarmuja pinnassa vain. Muuten hyvässä kunnossa). 2 polkupyörää.

3 paria vähän käytettyjä sählykenkiä, jääkiekkomailoja, sählymailoja, jalkapallokenkiä, suojia yms.

Mikään ei kelpaa kenellekään kun sille perheen kuninkaalle tai kuningattarelle halutaan ostaa uusia. Ja jos omat varat ei riitä niin pannaan isovanhemmat maksamaan "köyhälle nuorelleparille"

Vierailija
7/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut työkavereilta heidän lastensa vanhoja urheiluvälineitä ja myynyt/lahjoittanut omiani eteenpäin sen verran kuin niistä on enää käyttökelpoista ollut.

Nyt olisi etsinnässä 24-tuumainen poikien maastopyörä. Jos teiltä löytyy sellainen, tarjotkaa!

Vierailija
8/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johon voi viedä ja hakea ilmaiseksi urheiluvarusteita.

Samahan se on minkätahansa tuotteenkanssa. Järjetöntä heittää roskiin jos voi kierrättää tai luovuttaa eteenpäin.

Vierailija
9/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 3 poikaa ja mielelläni ostaisin/ ottaisin käytettyjä urheilutarvikkeita ja vaatteita.

En vaan ole löytänyt..

Meidän käytetyt vaatteet ym. ovat kyllä kelvanneet kiertoon. Hyvä niin.

Vierailija
10/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 lasta, joten ainakin nyt pienempänä uskon esim. suksien ja luistinten kestävän lapselta toiselle. Ostetaan käytetyt jos löydetään hyvät ja muuten uutena. Jos joku tarjoaa meille vaatteita, niin yleensä ainakin katson mitä on tarjolla. En ota vastaan tahraisia tai hyvin kuluneita vaatteita, mutta hyvät kyllä. ja tarjoan niistä maksunkin.

Olen vienyt käytettyjä vaatteita SPR:n kirppikselle ja sieltä ne on myyty eteenpäin ja tuotto mennyt SPR:lle. Sieltä ainakin sanoittiin, että lasten vaatteet menee kaikki. Pitävät hinnat tosi matalina, joten ihmiset ostaa.

Vierailija
11/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaisi kelpaamaan käytettykin tavara.

Vierailija
12/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4- ja 5-vuotiaille sopivat suksipaketit ja maksaisinkin! Espoossa asutaan. Onko kontaktiosoitetta? :)

Vierailija
13/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että monella huonompituloisella on hiukan sellainen tunne, että pitää näyttää, että pärjätään ja voidaan ostaa uutta. Joillekin voi tulla sellainen tunne, että ei halua ottaa vastaan "almuja tai hyväntekeväisyyttä", vaikka sinun puoleltasi ei olisikaan sellaisesta kyse.

Me kierrätetään ystäväpiirissä kyllä lastenvaatteita ja tarvikkeita hyvinkin paljon. AInakin täällä Helsingissä on hulluutta ostaa joka lapselle uutena talviurheilukamat, koska niiden käyttökerrat voi jäädä vähäisiksi. Samoin monet vauvan kamat on sellaisia, että eipä ne yhdellä tai kahdellakaan lapsella kovin kummoisiksi kulu.

Vierailija
14/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamaan lähes tulokoon mitään! Oltiin noin vuosi sitten kirpparilla myymässä, ja eurolla tai parilla olisivat ostaneet, mutta eivät kalliimmalla. Ja hyväkuntoisia, lähes käyttämättömiä vaatteita myytiin.

Kävi selväksi, ettei toista kertaa tarvitse mennä! UFF:in laatikot täällä päin aina niin täynnä, ettei niihin mahdu mitään. Ja kun ei päivittäin viitsi käydä tarkistamassa, josko niihin mahtuisi, niin saadakseen vaatteet pois nurkista, ei pahemmin vaihtoehtoja roskiksen lisäksi jää. Ikävää näin.

Vierailija
15/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain jostakin niitä saisi. Ostimme juuri uudet sukset ja sauvat, kun en onnistunut löytämään sopivia huutokaupasta.

Ei kaiken tarvitse olla uutta. Mielellämme teemme edes pienen panostuksen ympäristön hyväksi kierrättämällä.

Eikä meillä siis ole rahallisesti lainkaan tiukkaa.

Kuullostaa kyllä uskomattomalta, että käypää tavaraa joutuu roskiin heittämään.

Vierailija
16/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tapauksesta.

Sen sijaan puolitutuille en enää vie mitään. Heiltä saa niin naurettavan maksun arvokkaasta tavarasta, ettei innosta. Epäilemättä kama on hetken päästä myös Huuto.netissä.

Vierailija
17/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on annetaan-osasto... eipä siellä hirveesti tavaraa ole tarjolla....???? pikku vinkki vaan... =)

Vierailija
18/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin täällä olis ostaja!!

kahdet 5 vuotiaalle sopivat olis hakusessa, tytölle ja pojalle!!!

Vierailija
19/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaran saaja siitä ajattelee,heittääkö heti roskiin tms.

mulla on ollut paljon tavaraa tuolla lahjoitetaan osastolla,mutta ihmiset rupee valkkaamaan. ei riitä muovikassillinen vaatetta vaan pitää saada kuvaa edestä ja takaa ja selostusta siitä ja tästä. Lopetin koko homman--kävi liian työlääksi.

Vierailija
20/45 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamaan lähes tulokoon mitään! Oltiin noin vuosi sitten kirpparilla myymässä, ja eurolla tai parilla olisivat ostaneet, mutta eivät kalliimmalla. Ja hyväkuntoisia, lähes käyttämättömiä vaatteita myytiin.

Kävi selväksi, ettei toista kertaa tarvitse mennä! UFF:in laatikot täällä päin aina niin täynnä, ettei niihin mahdu mitään. Ja kun ei päivittäin viitsi käydä tarkistamassa, josko niihin mahtuisi, niin saadakseen vaatteet pois nurkista, ei pahemmin vaihtoehtoja roskiksen lisäksi jää. Ikävää näin.

Outoa.