Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hätä, jos 2-vuotias syö kaksi 400mg BuranaCaps-kapselia?

Vierailija
18.03.2010 |

Mukula tallusteli tänne äsken läpipainolevy kädessä, kaksi uupui.

En muista olenko itse ottanut ne joskus, vai onko mukula räplännyt ne siitä ja syönyt?

Vähän epäilen, ettei se niitä syönyt kun ei suussa ollut mitään mutta en voi olla varma...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

buranaa ton ikäselle, niin on pikkasen hätä.

Vierailija
2/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt hengenhätää varmaan, mutta kyllä mä varmistaisin tilanteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekista jos ei kotona ole.

Vierailija
4/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkytystietokeskuksen numero on (09) 471 977 tai (09) 4711.

Vierailija
6/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 40kg lapsille. Että tee nyt jotain äläkä täällä mesoa.

Vierailija
7/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole syönyt niitä koska eihän 2-v tuollaisia helposti voi nielaista ja pureskellen olisi paitsi tosi pahan makuista niin varmasti jämiä vielä suussa. Mutta soita myrkytystietokseskukseen kuten joku jo neuvoi, lääkehiiltä luultavasti kehoittaa ottamaan.

Vierailija
8/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, minkä aikaa 2v oli poissa silmien alta? Olisko ehtinyt näpertää kaksi lääkettä pakkauksesta pois? Painopakkauksesta ei välttämättä noin pieni saa kovin helposti lääkettä, ja kuten joku muukin pohti, osaisiko nielaista 2 isoa tablettia, ja jos olisi purrut, olisi varmasti sylkenyt pois, tai ainakin suussa näkyisi vielä jauhetta..

Tästä lähtien varmaan opit pitämään lääkkeet korkealla.

Vierailija
9/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli mahdollisuus, että 1-v olisi napannut pari ibumaxia (isoveli oli ne jostain kaivanut, ilmeisesti minun laukustani ja jättänyt lattialle) ja sieltä sanottiin, että vielä kolmen ottaminen ei olisi aiheuttanut toimenpiteitä. Vai oliko se kahden.. No, joka tapauksessa sieltä sain tosi hyvä ohjeet ja ei lapsi niitä ollut sitten ottanutkaan, koska ei edes masu mennyt sekaisin. Kyllä mä jännäsin ja pelkäsin..

Vierailija
10/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään 40 kg ihmisen kerta-annos (ei toki maksimi vuorokausiannos, mutta kuitenkin ap:n lapsi on varmasti reilusti tuon alle jos on 2 v), ja tuo olisi siis kaksinkertainen... Kyllä soittaisin siis myrkytystietokeskukseen kipin kapin, jos olisin ap.

Vierailija
11/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ibuprofiini: Alle 100 mg/painokilo on kerta-annoksena vaaraton annos eikä vaadi hoitotoimenpiteitä. Jos syöty määrä on yli 100 mg/painokilo, tarkista myrkytysvaara Myrkytystietokeskuksesta.

Ja muistan, että tällaisen ohjeen minäkin sieltä sain. Laskin silloin, että kun lapseni oli n. 10 kg olisi hän "saanut" syönä 1000 mg Ibumaxia eli 2,5 pilleriä. Mutta varmistaisin kuitenkin vielä itse sieltä!! Mietin vielä silloin, että aikamoisen määrän lapsukainen "saisi" syödä ilman että tulee mitään.. Aika tehottomalta tuntuu tuo lääke sen perusteella, jos siitä jotain johtopäätöksiä voi vetää.

t. 12

Vierailija
12/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ibuprofiini: Alle 100 mg/painokilo on kerta-annoksena vaaraton annos eikä vaadi hoitotoimenpiteitä. Jos syöty määrä on yli 100 mg/painokilo, tarkista myrkytysvaara Myrkytystietokeskuksesta.

Ja muistan, että tällaisen ohjeen minäkin sieltä sain. Laskin silloin, että kun lapseni oli n. 10 kg olisi hän "saanut" syönä 1000 mg Ibumaxia eli 2,5 pilleriä. Mutta varmistaisin kuitenkin vielä itse sieltä!! Mietin vielä silloin, että aikamoisen määrän lapsukainen "saisi" syödä ilman että tulee mitään.. Aika tehottomalta tuntuu tuo lääke sen perusteella, jos siitä jotain johtopäätöksiä voi vetää.

t. 12

Ibuprofeeni ainakin lisää veren "juoksevuutta", eli minä tarkkailisin ainakin kuin haukka ettei lapselle tulisi verenvuotoja/kolhuja tuollaisen jälkeen... :-/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi