Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jätättekö ruuan uuniin kun menette ulos?

Vierailija
18.03.2010 |

Siis jos laitatte vaikka pataruokaa, niin menettekö tällä välin esim. ulos?

Tai pesu tai tiskikoneen päälle?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaten sellaisen haudutuskeittimen, mikä meillä on. Olen joskus uuninkin jättänyt, jos olen mennyt lapsen kanssa pihalle, lähikaupassa käymään, eli en kovin kauas kotoa.

Vierailija
2/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sammutan uunin, puolikypsä ruoka kypsyy jälkilämmössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesu- ja tiskikoneen saatan jättää päälle vaikka lähden pois kotoa, tosin en mielelläni tee sitä.

Vierailija
4/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus todella harvoin olen jättänyt pyykinpesukoneen, jos on pakko. Meillä huono pesukone, joka pesee lähes 3 tuntia yhtä ohjelmaan.

Vierailija
5/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutuskaan ei korvaisi, jos jotain sattuisi. Meillä pesukone kertaalleen kärähtänyt, olisi voinut varmaan syyttyä liekkeihin, jollen olisi ollut kotona ja sammuttanut konetta.

Vierailija
6/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välillä jätän perunatkin kiehumaan jos esim. haen eskarilaisen tarhasta. Olen silloin n. 20 min pois.

Vierailija
7/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en pesukonetta tai tiskikonetta jätä päälle koskaan. Vesivahinko on suuri juttu, samoin etenkin pesukoneet on syttyneet palamaan useamminkin. En jätä edes astianpesukonetta yöksi yksin jylläämään - vesivahinkoon kun ei herää...

Meillä on turvaliesi, jossa on ajastin, jolloin se kytkeytyy pois päältä. En ole kuullut että liesi tai hella olisi syttynyt itsekseen palamaan (onko joku kuullut että ne olisi aiheuttaneet tulopalon?) ellei ole jättänyt esim.hellalle jotain ylimääräistä tms. Meillä hellalla ei säilytetä mitään, koskaan.

Vierailija
8/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen jättänyt kattilankin porisemaan. Meiltä on pihalta suora näköyhteys keittiöön.

Vierailija
9/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskikoneen ja pyykkikoneen voin hyvinkin jättää. Varsinkin pyykkikone; sehän on kylppärissä vaikka vesivahinko tuliskin!

Vierailija
10/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi uunin/hellan laitan pois päältä

Vierailija
11/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskikoneen ja pyykkikoneen voin hyvinkin jättää. Varsinkin pyykkikone; sehän on kylppärissä vaikka vesivahinko tuliskin!

pesukoneita en koskaan. Tulipaloa pelkään enemmän kuin vesivahinkoa.

Vierailija
12/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan jättää.

Vierailija
13/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähdin neuvolaan jätin naudanlihasoosin hautumaan uuniin, miksikäs se siellä menisi. Pyykkikonekkin on joskus jäänyt pyörimään mutta sitä en tee enää.

Vierailija
14/14 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uunin toki päälle. Ei esim. naudanlihasta tehtävä pataruoka ihan vaan jälkilämmöllä kypsy, haudutan sitä n. 4 tuntia matalalla lämmöllä (125-150). Muutenkin hauduttelen lihoja aika kauan uunissa, eli sellaiset ruoat jätän kyllä uuniin. Mutta vaikkapa makaronilaatikkoa en, kun se paistetaan 200 asteessa ja kypsyy aika nopeaa.

Eli sunnuntaiaamuna saatan laittaa ruoan alulle ja uuniin, sitten lähdemme ulkoilemaan ja kotiin tullessa on lounas lisukkeita vaille valmis.