G: Biologisen äitisi pituus/oma pituutesi?
Katselin vain MeNaiset-lehdestä, että Kiti Kokkonen on miltei päätä lyhyempi äitiään Titta Jokista, joka kaiketi hänen oma äippänsä.
Taitaa olla aika harvinaista, että tytär jää äitiään lyhyemmäksi?
t. 170/178
Kommentit (71)
Äitini 177, minä 172 ja valitettavasti näyttää siltä, että tyttärestäni on tulossa minua lyhyempi.
Äitini on 168 cm, minä 167 cm. Siskoni ovat 169 ja 170 -senttisiä.
Äiti 153, minä 159, tyttäreni 160, 155 ja 154
Moni on näköjään äitiään pidempi. Äitini 164cm ja minä 154cm.
Vierailija kirjoitti:
äiti 162cm, minä 156
tokko tuo nyt niin harvinaista on? Toki omalle tyttärelleni toivon muutamaa senttiä enemmän kuin äidillään :D
usein olen kyllä huomannut että ISOSISKO on sisaruksista lyhin, myös oamssa lapsuuden perheessäni. Lopullista "tulosta" en omien lapsten kohdalta osaa vielä varmaksi sanoa, mutta esikoistytär on neljästä lapsesta kasvanut pienimpänä jos vertaa sisarusten neuvolakortteja jne.
Pitää paikkansa meidän perheessä. Kolme pikkuveljeä, kaikki yli 185cm, minä isosiskona 165cm. Äiti vähän mua lyhyempi, ehkä 162.
Äiti 159 cm, minä 160 cm. 😎
Mutta isoäiti peräti 163 cm!
Äitini 167 cm minä 168 cm ja oma tytär 171.
Poika sitten 188.
Minä 166 cm, äiti noin 168 cm.
Äidin suvussa on paljon pitkiä ja rotevia ihmisiä, kun taas isän sukulaiset ovat lyhyempiä ja siroja.
Äitini on 163 cm ja minä 159 cm. En usko, että on harvinaista jäädä äitiään lyhyemmäksi, varsinkaan jos isä on lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän sitten neuvolan kasvukäyriä uudistetaan laskemalla yläkäyrää alemmas?
Ei niitä mitään laskettu vaan nostettiin koska ihmiset on nykyään paljon pidempiä. Itsekin olin vanhalla käyrällä ylimmän käyrän yläpuolella eli käyrästön ulkopuolella mutta nyt tasan tuon (+2 SD) käyrän päällä.
178 cm
geenit kirjoitti:
Äitini on 163 cm ja minä 159 cm. En usko, että on harvinaista jäädä äitiään lyhyemmäksi, varsinkaan jos isä on lyhyt.
Niinpä, minä olen 175 cm, 14-vuotias tytär nyt 159 cm ja ennusteissa kasvaa korkeintaan 165-senttiseksi. Lapsen isä onkin vain 171 cm (äitinsä n. 155 cm).
Äiti 170cm, minä 157cm.
Isä 178cm. Isän suvussa pieniä ihmisiä mm. Isän äiti oli jotakuinkin saman mittainen kuin minä, vaarini veli jotain165cm.
Äitini 164, minä 161, ja tyttäreni 165.
Äitini on enää vain 158, sekäsairautensa vuoksi :(
Mieheni on sukunsa pisin, äitinsä on sellainen 155, kuten siskonsaki, eikä veljensäkään kuin joku 172. Isä ehkä 175cm. Mieheni on 185.
Minä 173cm, äiti muutaman sentin pidempi, eli joku 175-176cm