ristiriitoja raamatussa
http://www.vapaasana.net/artikkelit/2007/11/raamatun-julmuuksia-ja-rist…
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
Pistääpä hiukan miettimään...
Kommentit (27)
kun jonkun hörhö-darwinin luomisteoriaan, jossa ei ole päätä eikä häntää.
evoluutoteoria ei ole mitenkään Darwinin oma, eikä se seiso tai kaadu Darwinin mukana. Huvittaa aina kun joku kirjoittaa että Darwin tuli toisiin ajatuksiin kuolinvuoteellaan blaa blaa. Ihan niin kuin se jotenkin kumoaisi evoluutioteorian :DDD. Eihän painovoimateoria tai sähkömagneettinen teoria tai ihan mikä tahansa lakkaa toimimasta, jos vaikka teorian seniili keksijä hourailisikin jotain kuolinvuoteellaan :).
Sikstoisekseen, Darwin ei ollut ainoa. Evoluutioilmiötä oltiin havaitsemassa muissakin paikoissa samoihin aikoihin, Darwin vain ehti ensin julkaisemaan jotain.
Kolmanneksi, vai ei ole päätä eikä häntää. Sen verran on kuitenkin, ettei yksikään kreationisti ole a) pystynyt kumoamaan evoluutioteorian esittämiä havaintoja tai b) luomaan korvaavaa teoriaa, jonka myös vertaisyhteisö toteaisi validiksi tieteeksi.
kun jonkun hörhö-darwinin luomisteoriaan, jossa ei ole päätä eikä häntää.
väittää evoluutioteoriaa "luomisteoriaksi". Evoluutio ei ota kantaa luomiseen. Sitä varten on abiogenesis-teoriat.
Oliko Jeesuksella ja Barabbaalla ristiriitoja?
sieltä löytyy ennustus Jeesuksen, Messiaan syntymästä. Lisäksi se antaa pohjan sille, että miksi armoa ja Jeesusta tarvittiin / tarvitaan.
Vapaasta tahdosta ja ennalta määräämisestä sen verran, että minulle on teologi kerran selittänyt sen suurin piirtein näin: Ihmisellä on vapaa tahto, mutta Jumala tietää etukäteen mitkä valinnat ihminen tahdollaan tekee.
Jos ei tartuta aivan jokaiseen pikkuseikkaan Raamatussa, niin sen kokonaissanoma Uuden Testamentin puolella on se, että ihminen on inhimillisyydessään erehtyvä ja tarvitsee Jumalan armoa saadakseen pahat tekonsa ja ajatuksensa anteeksi. Meistä kukaan ei ole synnitön tai pysty noudattamaan Jumalan lakia, vaan me kaikki erehdymme ja teemme virheitä.
Tie pelastukseen on Jeesus. Hän sanoo: minä olen tie, totuus ja elämä ja kukaan ei pääse Isäni luo muuta kuin minun kauttani.
nro 10
Vapaasta tahdosta ja ennalta määräämisestä sen verran, että minulle on teologi kerran selittänyt sen suurin piirtein näin: Ihmisellä on vapaa tahto, mutta Jumala tietää etukäteen mitkä valinnat ihminen tahdollaan tekee.
Tekisi mieli kirjoittaa isoilla kirjaimilla mutta en kehtaa... Jos kerta Jumala jo tietää mitä ihminen tulee, tekemään, SE TAHTO EI OLE VAPAA!!!
Jos ei tartuta aivan jokaiseen pikkuseikkaan Raamatussa, niin sen kokonaissanoma Uuden Testamentin puolella on se, että ihminen on inhimillisyydessään erehtyvä ja tarvitsee Jumalan armoa saadakseen pahat tekonsa ja ajatuksensa anteeksi. Meistä kukaan ei ole synnitön tai pysty noudattamaan Jumalan lakia, vaan me kaikki erehdymme ja teemme virheitä.
Pieni kysymys: mihin sitten tarvitaan Jumalaa?
Tie pelastukseen on Jeesus. Hän sanoo: minä olen tie, totuus ja elämä ja kukaan ei pääse Isäni luo muuta kuin minun kauttani.
Eli ne ketkä sattuivat elämään ennen Jeesusta, ovat helvetissä vieläkin?
Miksi moinen opus on sitten vielä mukana?
eikä tee sullekaan pahaa tuntea sitä
Olet oikeassa, kuten jo alussa totesin.