Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monen lapsi kiroilee?

Vierailija
17.03.2010 |

Voin sanoa suoraan että meidän perheessä mies ja minä olemme aika rääväsuita. Meillä on pieni vauva ja olen aivan varma siitä että hänen kasvettuaan oppii kiroilun meiltä.

Kiroilen miehen kanssa niin ettemme välillä edes tajua että suustamme pääsee ärräpäitä ja tämä kuuluu ihan joka päiväiseen keskusteluun mukana niin keskenämme kuin kaveriporukassa.

Välillä ihan olen kauhistellut miten joka toinen sana voi olla se *ärräpää*.

Mutta vaikka näin teemme en silti aijo lapseltani tulevaisuudessa kieltää tätä kerta itsepä olen siihen sitten syyllinen.

(ja nyt satelee niitä haukkuja sitten..) :D

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää (vituttaa) se, kuinka tällaisista 'rumista sanoista' tehdään tekemällä rumia! Mitä sitten, jos lapsi haluaa sanoa paska eikä kakka? Onko se paska jotenkin hirmuinen sana? Miten se tuhoaa lapsen elämää enemmän kuin kakka tai uloste? Voisiko joku valistaa minua, minkä takia teini ei voi vittuilla? Kyseessä on pelkkä sana, kuitenkin.

Esimerkiksi saatana ja perkele ovat jo hieman eri asioita, koska kyseessä on kuitenkin pirun huutelua, mutta ateistisissa perheissähän tälaisesta ei pitäisi välittää.

Mistä tulee kiroilun tabuus? Jos vittu ei olisi tabu, sitä ei viljeiltäisi nuorten keskuudessa.

Itse en aio lapsiltani kiroilua kieltää, vaikken huom. itse kiroilekaan!

Vierailija
2/31 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki, mies vähiten ja minä enemmän. Lapset 10-1v kiroilevat myös. 1v osaa 2 kirosanaa ja käyttää niitä ihan oikeissa tilanteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää vasta 7v. Kamalan kuulosta. Kuulen pihoilta aika paljon kiroilua lasten suusta, uskon, että koulussa sama tilanne.

Oisko kiroilu yleisempää paikoissa, missä koolla paljon lapsia. Ehkei vähän asutuilla seuduilla ei ole niin paljon kiroilua. Tämä oli vaan arvaus

Vierailija
4/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekseni ollessa saatan kirosanan päräyttää.

Vierailija
5/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa vuodessa, itse en kiroile ollenkaan. Lapset eivät kiroile; 6v, 7v ja 16v

Vierailija
6/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiroile. Ei mekään enää niin paljon kuin aikoinaan, juuri lapsen takia ryhdyttiin karsimaan ja siinä sitten huomasi miten tyhmältä sellainen joka toinen sana voimasa puhuminen kuulostaa. Edelleen käytetään kirosanoja, mutta murto-osa entisestä.

Vierailija
7/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nauranut tätä usein, mutta siis: Minä kiroilen aika paljon, varsinkin tuohduksissani eli aika usein. Sanon vittua ja helvettiä, myös mieheni kiroilee silloin tällöin, ehkä ei kuitenkaan niin paljon kuin minä. MUTTA, meidän lapset 4v. ja 6v. eivät kiroile ollenkaan. Enkä varmasti suuttuisi, jos niin tekisivät. Toki kuitenkin kertoisin sen olevan aikuisten juttu.

Yksi päivä 4v. lauloi Jipun ja Edelmannin Jos sä tahdot niin -kipaletta, ja tuli kohtaan missä lauletaan, että "olen puolitiessä helvettiin". Ehti laulaa sen puolitiessä kunnes stoppasi ja tuumasi, että enpä laulakaan enää kun tulee ruma sana. Että näin! :D

Vierailija
8/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et jos vahemmat kiroilee, lapsi ei. Ja jos vanhemmat ei kiroile, lapsi kiroilee. Aika kummaa.

Oisko lasten tapa saada vanhemmat raivon partaalle toi kiroilu..Eli kokeilua..

Vierailija
9/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen puututaan aina. Ihmeen leppoisasti täällä suhtautuvat kaikki lasten kiroiluun, mutta kyllä minä haluan siitä opettaa pois jo ihan siksikin, että koulussa sitä pidetään tosi pahana. Kiroilu on sellaista että jos sitä tottuu tekemään kotona, niin se ruma sana lipsahtaa yhä helpommin myös muualla. En todellakaan halua saada opettajilta viestejä, että teidän poika käyttää koulussa rumaa kieltä...

Vierailija
10/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini kiroilee, vittua kuulee usein ja aina vaan kiellän, muttei tunnu uskovan. No, parempi päästää höyryt kotona kuin kadulla.

Vierailija
11/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini kiroilee, vittua kuulee usein ja aina vaan kiellän, muttei tunnu uskovan. No, parempi päästää höyryt kotona kuin kadulla.

meillä ei kestä soittaa suutaan ja kiroilla.

Vierailija
12/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules, kyseessä on erityislapsi ja erityiset hankaluudet myös. Sanoin juuri, että kiellän ja kiellän ja uskon, että ajan kanssa menee ohi.

T. 23

Vierailija
13/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieskin joskus kuittaili mun "vittujen viljelystä". Tykkäsin jumalautasta ja perkeleestä. Sitten kun esikoisemme alkoi puhua ja tietty matki minua ja kuulin sen pienen tähtisilmän suusta kirosanoja, häkähdin ja lopetin kiroilun :D En siis kokonaan, mutta olen lasten aikana kiroilematta, tai käytän loivempia ilmaisuja (hemmetti, hitto jne).

Voi olla, että teillekin käy niin, ap.

Tottakai lapset oppivat kirosanoja vähän joka puolella, eikä kannata olla liian tiukkapipoinen. Huomautamme kyllä lapsille jos kiroilevat.

Aika paljon on tietty kiinni siitä, miten laaja sanavarasto ihmisellä muuten on. Jos puhe on pelkkää vittua, niin sitä ei kuuntele kukaan.

Vierailija
14/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules, kyseessä on erityislapsi ja erityiset hankaluudet myös. Sanoin juuri, että kiellän ja kiellän ja uskon, että ajan kanssa menee ohi.

T. 23

erityislapseltako ei voi vaatia käytöstapoja?

Vierailija
15/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain tapoja nyt täytyy sentään olla. Meillä ei kiroile aikuiset eikä lapset.

Vierailija
16/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se katsos aina ole yhtä helppoa kuin ns. terveeltä, mutta nyt en ala vänkäämään enää asiasta.Yleensä vasta sitten voi ymmärtää erityisiä,kun itsellä on sellainen.Katsos säännöt ja kiellot eivät mene kovinkaan helpolla perille!!!

Vierailija
17/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se katsos aina ole yhtä helppoa kuin ns. terveeltä, mutta nyt en ala vänkäämään enää asiasta.Yleensä vasta sitten voi ymmärtää erityisiä,kun itsellä on sellainen.Katsos säännöt ja kiellot eivät mene kovinkaan helpolla perille!!!

"erityislapsi" sen vuoksi, kun kotona ei ole vanhemmilla ohjakset käsissä? Kun taaperosta asti saa elää kuin pellossa niinkas kummaa jos on hankaluuksia myöhemmin sopeutua sääntöihin ja ohjeisiin.

Vierailija
18/31 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kasvatuksella ei ole osuutta asiaan. Lastenneurologi tämän on sanonut ja kuten aiemmin sanoin, en hyväksy kiroilemista ja KIELLÄN joka kerta. Vaan ei aina mene perille.

Vierailija
19/31 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja he eivät kiroile. En väitä heidän olevan pulmusia, vaan laukovat kaveripiirissä varmaan milloin mitäkin. Mutta en ole koskaan kuullut heidän kiroilevan. En, vaikka ovat kaverin kanssa kaksistaan toisessa huoneessa.

Me vanhemmatkaan emme kiroile.

Vierailija
20/31 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ala-asteella sellasii että kotona ei kirottu mut koululla sitten pärähteli kaveripiirissä. Nyt saattaa pärähtää kotonaki, mut edelleen huomautan siitä.

Ja joo, itse kirotaan myös, mutta koitan aina sanoo että anteeksi ku kirosin. Ja jos lapsi teinikin kirvaa niin sanon että äläpä kirvaa, ei oo kivan kuulosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän