Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monen lapsi kiroilee?

Vierailija
17.03.2010 |

Voin sanoa suoraan että meidän perheessä mies ja minä olemme aika rääväsuita. Meillä on pieni vauva ja olen aivan varma siitä että hänen kasvettuaan oppii kiroilun meiltä.

Kiroilen miehen kanssa niin ettemme välillä edes tajua että suustamme pääsee ärräpäitä ja tämä kuuluu ihan joka päiväiseen keskusteluun mukana niin keskenämme kuin kaveriporukassa.

Välillä ihan olen kauhistellut miten joka toinen sana voi olla se *ärräpää*.

Mutta vaikka näin teemme en silti aijo lapseltani tulevaisuudessa kieltää tätä kerta itsepä olen siihen sitten syyllinen.

(ja nyt satelee niitä haukkuja sitten..) :D

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tulee kiukkusena tai sitte muuten vaan "ylikierroksilla" käydessään kiroilla, mutta meillä lapsi heti kyllä huomauttaa että mitä tuli sanottua?? sitten vähän hävettää..ja sanotaan ettei lapset saa sanoa niin.

Kerran sattui hyvä juttu kun meillä kohta 5vuotias tyttönen vessasta tullessaan rallatteli kimeällä ja kuuluvalla äänellään "oolipas mulla koovaa PASKAhätäää" ja ihan hymyssäsuin, tosin huomasi sen nopeesti itsekkin ja heti korjasi "kakkahätä" ja katsoi nolona minuun.. :D

Vierailija
22/31 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin 7v kiroilee. On alkanut vasta nyt kiroilemaan, vaikka itsekin kiroilen paljon.

Vanhempi lapsi 9v ei kiroile, vihaa kiroilemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset (5 ja 3) ei ainakaan vielä kiroile. Ovat kuulleet kirosanoja, myös äitinsä ja isänsä suusta, vaikka emme mitenkään ihan tavan vuoksi kiroile.

Tottakai lapset haluaa kokeilla myös niitä tuhmia sanoja, mutta tuskinpa ainakaan kotona alkavat viljelemään. Sen verran hyväpuheisia on vanhemmat, isovanhemmat jne.

Vierailija
24/31 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on semmonen "aikuisten juttu". Onhan meillä lapsilta kielletty moni telkkuohjelma, oluenjuonti tms. selkeesti aikuisten juttuja ja vähemmänkin selkeesti aikuisten juttuja.

Lapset hyvin harvoin edes vahingossa päästelevät suustaan rumia sanoja. Ikää puhuvilla lapsilla 7v ja 4v. Esikoinen kauhistuu aina jos kuulee lapsen kiroilevan. Saattaa (etenkin isälleen) joskus sanoa, että päästit muuten ruman sanan, mutta muuten harvemmin kiinnittää aikuisten puheeseen samalla tavalla huomiota.

Vierailija
25/31 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä ole edes kirosana.

Meillä ei kiroilla. Ei lapset eikä vanhemmatkaan.

välillä tulee kiukkusena tai sitte muuten vaan "ylikierroksilla" käydessään kiroilla, mutta meillä lapsi heti kyllä huomauttaa että mitä tuli sanottua?? sitten vähän hävettää..ja sanotaan ettei lapset saa sanoa niin. Kerran sattui hyvä juttu kun meillä kohta 5vuotias tyttönen vessasta tullessaan rallatteli kimeällä ja kuuluvalla äänellään "oolipas mulla koovaa PASKAhätäää" ja ihan hymyssäsuin, tosin huomasi sen nopeesti itsekkin ja heti korjasi "kakkahätä" ja katsoi nolona minuun.. :D

Vierailija
26/31 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun äiti meni yli kun sen poika jotain 4v? sanoi että missä helvetissä se lelu on. se äiti alkoi puhuman kirjakieltä ja kysyi mistä olet oppinut? hoitopaikassa? se jankassi sitä ja soitti jollekkin ja pauhasi sitä. mulle tuli jo olo että se esittää ja jännää että se oli jollekkin niin kova paikka. ite olisin sanonut että hei ei saa kiroilla! ja jotain, mut en olis mitään vartin esitelmää alkanut pitään, nyt en ainakaan usko että se ei kotoa olisi oppinut.

siskoni miehineen ovat aina olleet kovia kiroilemaan, mutta en koskaan kuullut lasten kiroavan, no multa pestiin kerran suu saippualla.

Vierailija
27/31 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkin aika usein, koska kakarat ovat NIIN sietämättön ärsyttäviä.

Vierailija
28/31 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä myöskään kymmenvuotiaamme ole kertaankaan kiroillut.

Vierailija
29/31 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiroilu ainakin hetkeksi, todella harvoin.. 4vee tyttö taas.. nojoo.. ei kovin kaunista kuultavaa =D

Vierailija
30/31 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys oli kuinka monen lapsi kiroilee ja ketju on täynnä vastauksia, jossa lapset EI kiroile :)

Juu, meillä kiroilee aikuiset ja sitä myötä myös lapset. Tosin esikoinen aloitti vasta nyt isompana koululaisena.

Vierailija
31/31 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhan se on etta mita itset teet niin lapset tekevat perassa sita on sitten turha yrittaa kieltaa koska itse olette esimerkkeja siitta miten puhutaan ja myos malleina muihinkin kaytostapoihin....muistan kun poikamme oli pieni juuri oppinut puhumaan ja yhtena iltana kirosin sitten niin oikeen olan takaa ja seuraavana aamuna aamiais poydassa poika sitten lateli ne kaikki minun sanomat arrapaat hymy huulessa ..... tietenkin koska ei tiennyt mita sanoi en kieltanyt enka kiinittanyt siihen mitaan huomiota mutta vannoin etta en ikina kiroile hanen kuullen enka ole koskaan enaan sen jalkeen tehnytkaan niin...vaan kaytan sanoja kuin jummi jammi voihan video peli tai tampere.....jos teidan lapsi on pieni niin nyt olisi varmaan hyva hetki etsia toisenlaisia sanoja kiro sanojen tilalle koska ei se varmasti ole kivaa jos teidan pikkunen huutelee mita sattuu ja milloin se haluaa kun ei se kuitenkaan ymmarra sanojen sisaltoa vaan tekee niinkuin te teette

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän