Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Av:sta saa käsityksen, että jokaisessa perheessä on erityislapsi

Vierailija
17.03.2010 |

Luin tuota elämän prässejä ja monella oli vaikka mitä prässiä ja vielä erityislapsikin. Usein muissakin ketjuissa olen törmännyt samaan.

Onko av:n otos erityislapsien määrästä vinoutunut, vai onko oikeassakin elämässä erityislapsia niin paljon?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia, mutta ei yhtään erityis-lasta :)

Vierailija
22/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelinkin jo, että jos adhd-aspergeria ei lasketa erityislapseksi, niin kuka muka sitten lasketaan.

Minulla on as-lapsi, joka itse asiassa ei enää usean vuoden kuntoutuksen jlkeen ole kovinkaan erityinen. ja varsinkin yksi tuttava, jonka lapsella on cp- ja kuulovamma, ei taatusti laske minun lastani erityiseksi, enkä hänen seurassaan kyllä itsekään kehtaisi olla sitä mieltä.on näiden lasten ongelmien tasolla vaan sentään sen verran eroa...

Minä luulen, että ap:n huomio johtuu kahdesta eri asiasta. Ensinnäkin, iso osa av-mammoista kirjoittaa multipersoonina, joilla sopivassa tilanteessa on erityislapsia ja toisissa taas ei. Siis keksii itselleen sanottavaa ja perheitä. Toisenakin erityislasten äidit ovat usein muita enemmän vertaistuen ja neuvojen tarpeessa ja näkyvät siksi vähän yliedustettuina tämmöisillä palstoilla. Sanoisin kyllä kuitenkin, että vauvan av-palsta on siihen aika huono. Se vinkit on usein surkeita, että rohkaisu vähäistä. Paskaa tulee niskaan ihan tarpeettoman usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihka oikea erityislapsi, diagnoosin kera, sinne prässiketjuun myös ilmoittauduin.

Moni laskee erityislapseksi esim. allergioista kärsivät, korvakierteiset, yökastelijat tms. Ja ketään vähättelemättä itse en laske noin "pienestä" vaivasta kärsivää ertyislapseksi, ei siinä merkinnässä mitään hohdokasta ole.

Vierailija
24/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta, että av-palsta on huono siihen: Kyllä tämä palsta on yksi parhaista palstoista netissä vanhemmuuteen liittyvissä asioissa. Ikävän paljon täällä on nykyään provoilua, mutta on sentään vilkas. Eikä tarvitse krijautua sisään mihinkään nikkiklikkiin.

Ja minulla ei ole erityislasta, mutta olen muissa asioissa täältä sitä vertaistukea hakenut ja saanutkin.

Vierailija
25/25 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat vain puolustelevat "diagnoosilla" sitä, että eivät ole osanneet kasvattaa lapsistaan tavallisia kunnollisia ihmisiä. Piiloutuvat vastuutaan yrittämällä selittää lastensa erityisyyttä.