Marja-Sisko erosi kirkkoherranvirasta ja se on oikein
Kommentit (75)
Jos ei pappikaan pysty hyväksymmään itseään sellaisena kuin on
miten ihmeessä seurakuntalaiset sitten pystyisivät?Mietis uudelleen.
Vaihtoehtoina oli seuraavat:
1. pappi ei hyväksy omaa ruumistaan, seurakunta ei tiedä -> seurakunta on tyytyväinen
2. pappi muokkaa ruumistaan -> on tyytyväinen, osa seurakunnasta ei hyväksy -> ei ole tyytyväinen
Kirkonpenkit ovat tyhjenneet.
toivottavasti osaavat muutaman vuosikymmenen päästä hävetä itseään.
Näin haastattelun hänest telkkarissa ja kaikki myötätuntoni on kyllä hänen puolellaan. Ei ole helppo tie minkä hän on kulkenut. Tuollaisia ne "uskovaiset" on, suvaitsevaisuus on kyllä kaukana, ja inhimillisyys.
Uskovaiset osoittivat taas kuuluisan suvaitsevaisuutensa ja lähimmäisenrakkautensa?
En kuitenkaan eroa, koska en jätä temmellyskenttää vain näille suvaitsemattomille kiihkoilijoille.
Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäni, mutta Jumalaa yli kaiken.
Jumala ilmoittaa tahtonsa Raamatussa. Näin se vaan on.
Ja ihmeen kapeakatseista porukkaa siellä Imatralla.
Kyllä hän on saanut ihan täydet sympatiat minulta, ja kuten joku tuossa aiemmin jo totesi, niin hänen taipaleensa ei totisesti ole ollut helppo.
Suvaitsevaisuutta ja sitä lähimmäisen rakkautta kyllä peräänkuuluttaisin.
ja lähimmäisenrakkaudestaan ja siitä miten kaikki olisi hienosti jos koko maailma olisi tämän vain uskovaisille varatun lähimmäisenrakkauden vallassa. Ateistien julmuudesta puhutaan suu vaahdossa.
Aika jännää, että todellisuudessa suvaitsevaisuus, erilaisuuden hyväksyminen ja lähimmäisenrakkaus asuu ihan muualla kuin uskovaisten joukossa. Ja teoissa, ei puheissa.
kirkko ja uskovaiset näyttävät näin suvaitsevaisuutensa. eiku eivät näytäkään.
toivottavasti heidän jumalansa ei ole yhtä suvaitsematon.
tulee olla esikuva.
Ja tuossa tapauksessa ko. henkilö tekee minusta ihan oikein. Raamatullisten mittapuiden mukaan ja ihan kyllä maallistenkin.
Kyllä mä suvaitsen ko. henkilön. Ei mulla ole mitään häntä vastana ihmisenä. Mutta ko. henkilön henk. koht. problematiikka on sen verran vakava, että se on omiaan häiritsemään hänen työtään.
oikea Raamatun kristillisyys ei edes tunne pappeutta, jos ollaan tarkkoina. Juutalaisilla oli papit, ei niitä enää nykyjään pitäisi olla.
voimia ja kaikkea hyvää niin työelämässä kuin muutoinkin. Olen varmaankin monen määritelmän mukaan uskovainen ja yllä olevat yleistykset uskovaisista ovat kyllä todellakin ikäviä yleistyksiä. Ihmisiä on niin monenlaisia uskovissakin/uskovaisissa/kirkkoon kuuluvissa/seurakunnassa toimivissa/jne... Ymmärrän toisten päätyvän ylläoleviin fundamentalistisiin tai muutoin tiukkoihin katsantokantoihin vaikka itse toisin ajattelenkin. Suvaitsevaisuutta siis tiukastikin ajattelevia kohtaan!
Raamatussa sanotaan että jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Marja-Sisko syntyi mieheksi, mutta nyt hän on korjannut itsensä ulkoisesti naiseksi, kuten tuntee sisimmässään olevansa. Hän ei halua olla sukupuolineutraali androgyyni tai esim. selvästi mies, joka tykkää pukeutua fetissinä naisen vaatteisiin seksuaalista mielihyvää saadakseen, mutta ei halua varsinaisesti olla nainen. Marja-Sisko ON nainen. Ulkonäöltään, ajatuksiltaan, korjatulta biologialtaan. Missä on ongelma?
Korjataanhan kaikenlaista muutakin. Rikkinäisiä sydämiä ja sisäelimiä jne. Ovatko tuollaisetkin ihmiset nyt sitten epäkelpoja jumalan silmissä?
tulee olla esikuva. Ja tuossa tapauksessa ko. henkilö tekee minusta ihan oikein. Raamatullisten mittapuiden mukaan ja ihan kyllä maallistenkin. Kyllä mä suvaitsen ko. henkilön. Ei mulla ole mitään häntä vastana ihmisenä. Mutta ko. henkilön henk. koht. problematiikka on sen verran vakava, että se on omiaan häiritsemään hänen työtään.
esiin, esim. saarnannut asiasta. Kyllä se ongelma on seurakuntalaisten silmissä ja mielissä, he eivät vaan pysty katsomaan häntä saarnastuolissa pelkkänä pappina vaan ajattelevat koko ajan sukupuolta. Eli hän tekee työnsä mutta srk antaa asian häiritä.
tuntuu nyt lähinnä julkisuushakuiselta pelleltä. Olisi vain hoitanut sukupuolen vaihdon ja ilmoittanut esimiehelleen ja omalle seurakunnalle. Tämmönen julkisuusrumba on jotenkin tehnyt hänestä tyhmän oloisen mielestäni.
eläin tai avaruusolento tai enkeli tms. Se olisi sitten selvästi raamatun vastaista.
suvaitsemattominta porukkaa maan päällä. Oikeesti!
tuntuu nyt lähinnä julkisuushakuiselta pelleltä. Olisi vain hoitanut sukupuolen vaihdon ja ilmoittanut esimiehelleen ja omalle seurakunnalle. Tämmönen julkisuusrumba on jotenkin tehnyt hänestä tyhmän oloisen mielestäni.
"Aika jännää, että todellisuudessa suvaitsevaisuus, erilaisuuden hyväksyminen ja lähimmäisenrakkaus asuu ihan muualla kuin uskovaisten joukossa. Ja teoissa, ei puheissa."
Aika jännä,että täällä ollaan niin yksisilmäisiä (taas kerran),että ajatellaan että kaikki uskovat ajattelevat jokaisesta asiasta samalla tavalla.Voi herranen aika,mitä tekopyhyyttä ja tuomitsevuutta tuot itse esille puheissasi.Ota ensin hirsi silmästäsi ja sitten tikku toisen silmästä..Ja minä olen kyllä nimenomaan tavannut uskovaisten parissa paljon enemmän lämpöä ja lähimmäisen rakkautta,esim. omia ongelmiani kohtaan,kuin uskosta osattomilta..Näin se vaan on mennyt omalla kohdalla,kun olen kertonut asioistani.
Ajattelevatko kaikki ateistit pahaa uskovista?Ilmeisesti jos soveltaa tuota ajattelutapaasi,että kaikki uskovat tuomitsisivat Marja-Siskon.
Tämähän antaa vain vettä myllyyn ja bensaa liekkeihin kun seuraava poikkeava ajetaan yhteisöstä ulos. Kohta homot ja lesbot ovat tulilinjalla.