Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin niin väärin hyvin koulunsa käyneitä kohtaan!

Vierailija
16.03.2010 |

Kaverin poika pääsee just ja just luokalta, sillä todistuksella ei pääse yhtään mihinkään jatkokoulutukseen. No, pojan isä tuntee erään koulun rehtorin ja oli soittanut sille. Rehtori oli luvannut tehdä asian eteen jotain ja päläpälä.

Ensin mä ajattelin että tosi kiva, onhan se hyvä että poika pääsee opiskelemaan eikä tartte kotiin jäädä makoilemaan ja olen edelleen sitä mieltä.

Sitten taas ajattelin että tosi väärin niitä kohtaa jotka on opiskelleet ahkerasti sen takia että pääsisivät jatko-opiskelemaan, nostavat numeroita ja oikeesti jännäävät koulupaikan saannista.

Yks vetää ohi jonon vitosen todistuksella, poissaoloja yli 200. Sietäis ainakin sen koulun sitten käydä kunnolla.

Jotenkin tosi väärin!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan noista vastaavista luusereista haluais minkäänlaista opetusta. Eiköhän niiden fokus ole siirtyä sossun kirjoille saamaan erilaisia tukia.

Vierailija
2/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sitä hän selvästi tarvitsee!

Oli syy huonoon koulumenestykseen sitten kotiolosuhteet tai mikä tahansa on hyvä, että apua saa. Parempi se on huononkin oppilaan päästä jonnekin opiskelemaan ja päästä sitä kautta jaloilleen kuin notkua kylillä työttömänä vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaiset nuoret ei itse halua yhtään mihinkään. Ne haluaa vaan notkua kylillä ja tienata sossun rahoja. Oma motivaatio puuttuu tyystin.

Vierailija
4/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaiset nuoret ei itse halua yhtään mihinkään. Ne haluaa vaan notkua kylillä ja tienata sossun rahoja. Oma motivaatio puuttuu tyystin.

Aika moni nuori kasvaa ihan ratkaisevasti just siinä peruskoulun loppuvaiheen kieppeillä tai vähän sen jälkeen ja sitten jo haluaisikin opiskella, mutta ei ehdi enää saamaan tuloksia normiperuskoulun aikana. On hyvä, että heille on uusia tilaisuuksia.

Vierailija
5/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakotetaan lukioon kun onhan se hienompaa kuin joku amis??

Vierailija
6/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa että ei kaikista huonosti koulussa menestyneistä tule mitään sossun asiakkaita. Minun mieheni ei ollut koskaan koulusta kiinnostunut, kauppiskin jäi kesken. Siitä huolimatta hän on erittäin älykäs, aikaansa seuraava ja erittäin hyvin työelämässä menestynyt. (vuositulot yli 100 000€). Omat sisarukseni ovat akateemisesti kouluttautuneita ja mieheni on heitä selkeästi älykkäämpi. Tämä tietenkin voi olla poikkeustapaus, mutta ei pidä tuomita nuoria. Elämässä menestymiseen ei korreloi koulunumerot vaan se miten elämänsä käyttää koulujen jälkeen.

Itsekin ajattelin aikaisemmin että ne jotka eivät ole yhtään kiinnostuneita koulusta ovat täysin luusereita, mutta tämä ei todellakaan pidä paikkansa.

Vierailija
7/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin ammattikoulua. Toisaalta lukion käyminen todella osoittaa sitoutumista ja ahkeruuttaa, ammattikouluun kun menevät edelleen ensimmäkseen ne joilla on ollut vaikeuksia peruskoulussakin eli todistus ei ole kovin hyvä.

Se että Suomessa valtio nykyisin harjoittaa järjestelmällistä manipulaatiota amiskoulutuksen puolesta, on pelkkää politiikkaa. Yhteiskunnan ei edes haluta tasa-arvoistuvan korkean koulutuksen kautta.

Vierailija
8/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttö on nyt vasta kasilla, vuosi vielä aikaa jatkokoulutekseen, mutta kyllä mua ottaa päähän jo ajatus siitä että joku veis vitosen todiskuksella "mun tytön" paikan, joka kuitenkin on motivoitunut opiskelemaan, jolla on suunnitelmia. Varsinkin kun tietää että moni jää ilman opiskelupaikkaa vaikka olis hyvä todistus.

Kiva pojalle, oliks se poika? Toivottavasti tosiaan opiskelee eikä lintsaa, että on kunnon todistus mitä näyttää työpaikkaa hakiessa, ellei sitten vanhemmat hanki työpaikankin hänelle?

Vierailija
9/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakotetaan lukioon kun onhan se hienompaa kuin joku amis??

Onhan ammattikouluissa myös rehtori!

Vierailija
10/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olleet lapsia, jotka ovat kyllä hyväkäytöksisiä ja asiallisia, mutta joko urheiluharrastus on vienyt kaiken ajan tai sitten ovat vain olleet kovapäisiä.

Myöhemmin nämä hyvien perheiden tenavat ovat kyllä terästäytyneet ja hankkineet yliopistokoulutuksen.

Vierailija
11/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi tulee yhteiskunnalle pidemmän päälle halvemmaksi. Ei ole kenenkään etu, että joku jää ilman koulutusta. Sitäpaitsi kyllä ne hyvin koulunsa suorittavat pärjäävät paremmin. Ei kai kukaan tuollaista luuserimeninkiä kadehdi. Omilla avuilla täällä lopulta pärjätään tai syrjäydytään. Toivottavasti kaikki saavat tarvitsemansa avun matkan varrella.

Eli tuomio: periaatteessa väärin, mutta loppujen lopuksi hyvä juttu.

Vierailija
12/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehes on vuosituloista huolimatta edelleen ilman koulutusta. Sori vaan.

Hyvin on näyttänyt pärjäävän ja pääsee ilmankin koulutusta paikkoihin joissa on akateemisesti koulutettuja. Jatkuvasti headhunterit soittelevat perään ja olisivat tarjoamassa johtotason hommia... Onko sekin sitten väärin? :D

Vierailija
13/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin poika halusi ammattikouluun, ei päässyt. Meni kymmppiluokalle numeroita korottamaan, haki seuraavassa haussa, jäi edelleen ilman opiskelupaikkaa, mutta meni töihin ja taas haki, sitten jo sai paikan. Mun mielestä tollanen on paljon kunnioittavampaa kuin se että vanhemmat hommaa lintsarille paikan koulusta.

Vierailija
14/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taida kummoinen olla, kun pitää päteä miehen asemalla.

Vierailija
15/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vain sen, että kyllä ihan taviksetkin voi pyytää lastaan pääsemään lukioon. Ja usein se varmasti onnistuukin. Eräässä tuttavaperheessä teini sai huonot numerot kaikessa paitsi musiikissa jota harrasti intohimoisesti. Haki musiikkipainotteiseen lukioon, muttei päässytn keskiarvonsa takia. Vanhemmat soittivat rehtorille ja pyysivät hartaasti että lapsi pääsisi opiskelemaan. Ja pääsihän se.

Nykyään ahkera opiskelija, taitava poika, opiskelee sibeliusakatemiassa. Teini-ikä tulee lapsilla vähän eri aikaan, ja minusta tuo on vaihe jossa on hyvä aikuisten vähän joustaa. Eikä se nyt suoraan ole ahkeralta lapselta pois, ainakaan minusta.

Vierailija
16/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ammatikouluinkaan pääse huonolla todistuksella. Ja erilinjoille vaaditaan eri pistemäärät. Mitä olen lehtiä lukenut niin ammattikouluihin on nykään vaikeampi päästä kuin osaa lukioista.

Itse yritin joskus aikoinaan ammattikouluun ja mulla oli ihan hyvä todistus, vuonna -89. En päässyt, mä menin kympille ja sen vuoden aikana mun mieli tosin muuttui halusinkin lukioon. Ei ammattikouluihinkaan tosiaan ainakaan kaikille linjoille oteta automaattisesti kaikkia hakijoita.

Vierailija
17/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti yhä ilman koulutusta. Eipä tosin omakaan koulutuksesitaida kummoinen olla, kun pitää päteä miehen asemalla.

ammattikorkeakoulusta valmistunut 8 vuotta sitten ja nyt olen henkilöstöjohtaja. Eli pätemiseen minulla ei ole tarvetta. Esitin vain elävästä elämästä esimerkin kuinka ilman koulutustakin voi erittäin hyvin pärjätä. Taisit provosoitua... :D

Vierailija
18/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja tuhmat pojat, joilla on riskinottokykyä pääsee johtaviin asemiin. Itse en ainakaan haluaisi pomokseni kympin suorittajaa.

Stakes

Vierailija
19/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni täällä tuntuu luulevan.

Vierailija
20/44 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei ole lukioon menossa vaan ammatikouluun, jos nyt sitten pääsee sinne, eihän se vielä satavarmaa ole, toivon mukaan pääsee.

Mun mielestä on ihan hyvä että pääsee kouluun, lähinnä vaan mietin sitä moraalista puolta, onko oikein niitä kohtaan jotka tsemppaa ysin jatkoa ajatellen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä