Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti työttömäksi isäkuukauden ajaksi? Onnistuuko kun ei ole töitä?

Vierailija
15.03.2010 |

Jään äitiyslomalla työttömäksi. Isä haluaisi kuitenkin pitää isyyskuukauden, joten mitä vaihtoehtoja minulla on, jotta isä saa vanhempainrahakauden vikat 12 päivää käyttöönsä ja näin isäkuukautena ne lisäpäivät. En voi olla vuosilomalla ja uutta työpaikkaa tuskin on. Voinko ilmottautua työttömäksi työnhakijaksi tai sitten vaan olla kotonani ilman että saan vanhempainrahaa tuolta ajalta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllähän isä saa pitää isäkuukauden riippumatta siitä mitä äiti tekee.

Vierailija
2/5 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettäkäätte ihana ihana kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä vaan et saa rahaa siltä ajalta, mutta niin mä tein. Mulla olis ollu työpaikka, mutta ei siellä oikein kuukaudeks oo mitään.. just pääsis hommiin kiinni ja sit taas pois.

Vierailija
4/5 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ansiosidonnaista tuolta ajalta. Minulle tuli jopa työtarjous, josta kieltäydyin... En ole varma, mutta saattaa olla myöhemmin työmarkkinatuen hakemisen kannalta ongelmakin jos EI ilmoittaudu työnhakijaksi isäkuukauden ajaksi, koska työmarkkinoiden ulkopuolelle ei saisi ilman pätevää syytä olla.

Vierailija
5/5 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan korostetaan sitä, että äiti voi isäkuukauden aikana "olla töissä tai käyttää vuosilomapäiviään". No milläs käytät kun ei ole mitään työsuhdetta ja säästyneitä lomia eikä välttämättä töitäkään, jonne mennä. Jos saisin töitä, isä jäisi isäkuukaudeltaan suoraan hoitovapaalle.

Sitä vaan harmittelen että jääkö miehen mahdollisuus isäkuukauteen vain siksi ettei eukkoa saa minnekään hyväksyttävään paikkaan siksi aikaa että saa kuukauden käyttöönsä. Mutta näin ei siis olekaan. Kiitos taas av-tietäjät!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän