Kokemuksia IKEAn keittiöistä vs. kalliimmat keittiöt?
Onko järkeä hommata keittiökalusteet Ikeasta? Onko selkeitä laatueroja? Kestävätkö Ikean kaapistot hyvin? Mikä Ikean kalusteissa heikko kohta - onko niitä?
Kommentit (58)
Edelliseen kämppään laitettiin Ikea-keittiö, ja olin tyytyväinen.
Rakensimme uuden talon ja ajattelimme "panostaa" keittiöön enemmän eli ei Ikeaa tällä kertaa. Nyt harmittaa! Ikea-kaapit olivat paljon tukevammat kuin nämä. Hyllyjen kiinnitysnupit ym. oli Ikeassa paljon paremmat.
Kaapinovien vaihdot ja palautukset onnistuivat paljon helpommin ja nopeammin Ikeassa. Ovi ja muuta vaihdettavat osat sekä kuitti vain mukaan myymälään ja kotiin uuden osan tai rahojen kanssa.
Tällä "laadukkaalla keittiöfirmalla" meni aina vähintään 2kk saada se ehjä ovi naarmuuntuneen tilalle (ja hirveät perustelut vaadittiin, miksi ylipäänsä piti saada ehjä ovi tilalle), hinnat arvottiin joka kerta uudelleen, rahoja ei saanut takaisin ylimääräisistä kahvoista vaan piti ostaa jotakin tilalle, ym..
Ikeassa on kappalehinnat rehellisesti esillä. Näissä muissa firmoissa heitetään jokin könttäsumma, ja jälkikäteen kun tilaat jotakin, maksat hirveitä hintoja yksittäisestä ovesta tai kahvasta.
Kun joudumme uusimaan tämän keittiömme, meille tulee ehdottomasti Ikea-keittiö!
Made in Germany. Että sellainen valmistusmaa toisella puolella maapalloa.
Juuri Ikea keittiö asennettuna. Halpa ja hyvä, kyllin en voi kehua. Plussaa, jos asuu Ikean vaikutuspiirissä. Pysyy hakemaan osia ja puuttuvia juttuja helposti.
Kaapin, jossa pidan roskista, sarana on vahan vasynyt, mutta pikkuhinnalla hain uudet saranat, pitais vaan vaihtaa.
Kaapit oli helppo koota ja asentaa. Tiskiallas on myos sielta ja on aika heppoista terasta, tosin siita ei ole kaytossa mitaan haittaa. Alakulmakaapissa oleva puolikympyran muotoinen ulospyorahtava hylly petti kiinnityksestaan, oli kai liikaa painoa. Siirsin sen seuraaviin reikiin.
Kaikkeen muuhun olen tyytyvainen. Valkoinen pinta on erittain helppo pitaa puhtaana.
Olen leikkinyt ajatuksella etta laittaisin erilaiset ovet/paaytpaneelit, mika olisi helppoa, ostaisin lisakaappeja ja tekisin siirreltavan saarekkeen, tai penkit ruokailutilaan, jne.
Minulla on edullinen asunto, eika tahan kannata laittaa suhteessa tuota kalliimpaa keittiota. Olen erittain tyytyvainen etta noin hinnaltaan sopiva vaihtoehto loytyi.
Tein itse suunnitelman Ikean softalla.
Molemmissa hyvä laatu. Olen molempiin tyytyväinen. Hintaeroa toki on. Seuraavaan keittiöön tekisin Ikean. Plussaa että yksittäisiä osia on helppo hakea täydennykseksi.
Jotkut sanovat että Ikean keittiöt kuluvat nopeammin, ovat hyviä 5-7v ja sitten kulahtavat. En tiedä. Ihan hyvältä Ikean keittiö on näyttänyt.
Mutta kaappien mitoitus siellä oli sellainen, että niitä ei saanut mahtumaan keittiöön.
Eli saanut välitilan, valaistussuunnitelman, lattiakorjaukset kaapistojen ja koneidenlisäksi. Ja Ikea on tuonut ja asentanut?
Paljonko silloin jää hintaeroa? Kuitenkin pelkkien kaapistojen osuus on pienempi kuin vanhan keittiön purku ja uuden asennus meidän keittiösuunnitelmassa....
paremmassa kunnossa kuin meidän Puustellin kamat oli 6 vuoden jälkeen.
Meille tulee myös keittiö Ikeasta! Kokemusta yhden Ikea -keittiön asennuksesta sekä käytöstä, ja ei ole mitään muuta kuin hyvää sanottavaa.
Me arvotaan tässä nyt keittiötoimittajaa. Sen olen huomannut ettei Ikean keittiö loppujen lopuksi ole paljon halvempi kuin muidenkaan (jos ei nyt jotain kotimaisia kalliita kuten Puustellia oteta huomioon). Meidän keittiön hintatarjoukset ovat olleet Kalustetukusta 5600€ (koottuna ja kuljetettuna), JPL-keittiöt 5800€ (koottuna), Keittiöjätti 5800€ (koottuna) ja Ikea 5050€ (itse kooten, tästä puuttuu vielä joitain osia kuten valolista yms.).
Ikea siis kyllä on halvempi kun säästää siinä kokoamistyössä, mutta huonomman kaappivalikoiman (vain 40cm tai 60cm leveys, ei esim. 30cm tai 50cm) vuoksi emme siihen taida nyt kuitenkaan päätyä. Laadun uskon olevan kuitenkin ihan yhtä hyvä vähintään kuin noissa muissa vaihtoehdoissa.
Ikeasta keittiö ja tyytyväinen myös. Itse suunnittelin, ikealla on ladattava keittiösuunnittelu- ohjelma.
Me paadyttiin halvempaan keittioon. Ei tosin Ikea vaan Englannissa paikallinen tukku-rakennustarvike kauppa. En jaksa loputtomiin katella samaa keittiota kuitenkaan ja tyylit muuttuvat. Haluan uusia keittioni jos nyt en ihan 10v paasta ni 15v ainakin.
Mulla ei ikinä kallista keittiötä ole ollutkaan, mutta olen sivusta seurannut useamman kaverin tuskailua kalliilla eri firmoista hankittujen keittiöiden kanssa. Yhdeltä hajosi Puustelli-keittiöstä saranat monesta kaapista parin vuoden päästä, toinen sai valmiiksi naarmuisia etulevyjä jo asennusvaiheessa, kolmannella on menossa kolmas tiskikone kahden vuoden sisällä (keittiöfiman kautta hankittu integroitu kone,en muista merkkiä).
Me laitettiin neljä vuotta sitten edelliseen taloon IKEA-keittiö, kasaaminen oli nopeaa ja helppoa eikä meillä ainakaan ollut mitään ongelmaa mitoituksen kanssa vaikka keittiö olikin tosi hankalan muotoinen (vanhassa METOD-keittiössä oli ainakin yläkaappeja 30 cm leveinä, toisin kuin joku väitti). Kun muutettiin pois pari kuukautta sitten, uudet asukkaat olivat yllättyneitä siitä että keittiö on jo neljä vuotta vanha. "Ai mä luulin että tää on vasta remontoitu..." Mitään ei hajonnut sinä aikana. Okei, yhden pöytälevyn mies hajotti, mutta oma vika kun asensi sen väärin... Koneita ei ostettu IKEA:sta kun haluttiin tiettyä merkkiä. Keittiön kaapistot, välitilalevyt ja työtasot maksoivat yhteensä 2800 euroa.
Nyt remontoidaan uutta taloa ja ehdottomasti nytkin keittiö hankitaan IKEA:sta. Samaa lastulevyä myydään muuallakin enkä näe mitään syytä miksi siitä pitäisi maksaa kaksinkertainen hinta (varsinkin kun asennamme keittiön itse).
Suosittelen IKEAn keittiötä, sekä kaappeja että koneita, kestäneet hyvin, myös kovassa käytössä kodinhoitohuoneessa. Vanha tiskikone tosin ollut muualta. Kun siihen tuli vähän aikaa sitten jotain vikaa, ostin tilanne IKEAn täysintegroitavan RENGÖRAn. Vanha rupesi kuitenkin vielä toimimaan, joten meillä olisi keittiönrakentajalle tarjolla uudenveroinen ap-kone alennuksella Espoossa.
Tiedoksi, että saranat yms. Metalliosat ovat samoja, joita käyttävät muutkin keittiökalusteiden myyjät.
ikean keittiö kolme vuotta kovassa käytössä! Suunnitteluohjelma loistava. Vaivaa piti nähdä sen kuljetuksen verran. Pakettiauto lainattiin myös Ikeasta. Kokoaminen oli helppoa. Mies yksin kiinnitti ja minä nainen kokosin. Saranat ja hidastimet toimii hienosti. Suosittelen mahd. isoja laatikostoja kaappien sijaan, käytössä käteviä. Ei mitään valittamista myöskään tiskikoneessa, huuvassa, uunissa eikä induktioliedessä.
Ikealla kuten kaikilla myyjillä on omat halpa mallinsa. Laadun tunnistaa aidoista materiaaleista, eli puusta. Kokemukseni ikean keittiöstä: saranat ja mekanismit hyviä ja kestäviä, samoin runko ja kahvat. Melamiiniovet kuoriutuivat parissa vuodessa, hanasta irtosi pinnoite puolessa vuodessa ja puutason liimakohdat repeilivät ihan heti alkuunsa, vaihdettiin uudet ja taas altaan läheltä liimasaumat halkesi heti.
Ihan sama mistä halpa keittiön ostaa se ei kestä kovaa kulutusta
Mikä on perus juntti puustellityyli?
Kokemusta on sekä omassa käytössä (2010 alkaen) että kavereilta. Laatu on hyvä, mekanismit ovat tosi hyvät ja laadukkaat (ilmeisesti Blumin, kuten monella muullakin): vaimennetut liukukiskot ja saranat (esim. apteekkikaappi huomattavasti fiksummin ratkaistu kuin muilla, koska koko komeron syvyys hyödynnetään), joustavuus, täydennettävyys ja muokattavuus on hyvä (varastosta saa lasihyllyä, sisuskalua, tyylin vaihtoa..), takuu on erinomainen niin kalusteissa kuin koneissakin. Induktioliedestä olen tismalleen samaa mieltä ketjun aiemman kirjoittajan kanssa. Jos haluaa maksaa huonosta ja joustamattomasta enemmän, niin kannattaa tietenkin katsoa muualta. Hyvä hinta on lisäplussa.