Kuinka "tehokkaita" nykyvaipat ovat?
Kysyn tätä siksi, koska omat lapseni ovat jo isoja ja kehitystä on varmasti tapahtunut vaippojen osalta.
Siskoni usein tulee käymään puolivuotiaansa kanssa kylässä. He tulevat vauva vaunussa 3 km matkan. Viettävät meillä aikaa pari tuntia ja lähtevät kävellen kotimatkalle.
Koko vierailun aikana vauvalle ei vaihdeta vaippaa!
Onko vaipat niin tehokkaita, että on ihan ok pitää samaa vaippaa monta tuntia putkeen, vieläpä ulkoillessa? Eikö vauvan peppu palellu pissaisesta vaipasta?
Kommentit (4)
olen pitänyt samaa vaippaa ellei ole tullut erityisen isoa pissaa tai kakkaa.
Omat poikani saattoivat vaippaikäisenä hyvinkin olla pissaamatta 3-4 tuntia. Ei sitä pissaa nyt jatkuvasti sieltä tule.
nykyvaipat on pintakuivia. Itse vaihdan lapselle aina vaipan kun lähdemme jonnekin, ja vasta kotona vaihdan taas uuden vaipan. Vaihtoväli voi hyvinkin olla ton nelisen tuntia eikä vaippa ole vielä erityisen pissainen. Vaipanvaihdon yhteydessä pidän lasta usein hetken ilman vaippaa jolloin hän sitten pissaa, eikä vaippa ole heti taas märkä.
Mun vanhin on 21-vuotias ja jo silloin vaipat oli hyvin "tehokkaita". Pamperseja lähinnä käytettiin.
Kyllö voi pitää, itse kyllö vaihdan noin kolmen tunnin välein vaikka ei olisikaan hirveän pissainen ja huuhtelen pepun. Pepusta tulee nihkeä ja iho voi kärsiä. Kaikki eivät tietenkään pissaa paljoa,olen päiväkodissa huomannut että tytöt pissaavat enemmän kuin pojat..