Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko, että alatiesynnytys ei joillakin "vain onnistunut"

Vierailija
15.03.2010 |

Kyse täytyy olla omasta mukavuudenhalusta tai siitä, että väsyy yrittämään liian aikaisin ja luovuttaa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen kyllä suuresti miksi se imetysketju on ihan ok juttu, mutta tästä tehdään elämää suurempi juttu!

Aivan samalla tavalla tämä koskettaa niitä, joille tehty sektio kuin imetysketju niitä, jotka ovat kaikkensa tehneet eivätkä pystyneet imettämään.

Missä ero?

minäkin mietin. Miksi on oikein V******a imetyksestä, mutta sektiosta kuittailu on "sairasta"?

Löysätkää vähän pipoa!

Vierailija
22/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika lähellä oli ettei menty hätäsektioon, ja minä en missään tapauksessa halunnut leikkaukseen! Onneksi pää saatiin kiskottua imukupilla irti, kun henkilökuntaa oliensin juoksutettu riittävästi mikroverinäytteiden vuoksi. Eikä ollut edes sokerilapsi kyseessä, ihan normaali hiukan alle 3,5kg vauva.

Minulta ei tosiaan olisi enää kysytty haluanko leikkausta, kätilö oli jo kaivamassa lähtökuoppaa leikkaussaliin kiitoa varten!

Lapseton ap voi mennä sieltä vaikka kaffelle provoilemasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys aiheiset ketjut on jo niin loppuun kaluttuja ettei niitä edes jaksa avata.

nämä av-mammat todellakin niin sokeita etteivät tajua tämän olevan kettuilua sille imetysprovo-ketjulle?

Siis tälle:

<a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1135563/en_usko_etta…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1135563/en_usko_etta…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1135563/en_usko_etta…;

Miksi on sallittua puhua samoin imetyksestä muttei synnytyksestä?!

hoh hoijaa, mitä tosikkoja!

Vierailija
24/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen kyllä suuresti miksi se imetysketju on ihan ok juttu, mutta tästä tehdään elämää suurempi juttu! Aivan samalla tavalla tämä koskettaa niitä, joille tehty sektio kuin imetysketju niitä, jotka ovat kaikkensa tehneet eivätkä pystyneet imettämään. Missä ero?

Ero on siinä, että itse olisin kuollut synnytyksessä ilman hätäsektiota. Vietin viikon hengityskoneessa enkä voinut imettää. Mulle ihan sama, imettääkö äiti lastaan vai saako vauva korviketta, mutta alatiesynnytys EI TOSIAANKAAN OLISI OLLUT MAHDOLLINEN tai perheessämme olisi nyt kaksi KUOLLUTTA jäsentä.

Sori, että huusin.

T. tosikko

Samaan tapaan kuin vauva kuolisi ilman hätäsektiota. Tai vaihtoehtoisesti vauva eläisi kituliaasti liian vähällä maidolla, tai syntyisi kehitysvammaisena. En näe eroa. Eri lääkkeet hankalaan tilanteeseen vain.

Vierailija
25/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat! Kaikki ei notku täällä koko päivää lukemassa kaikkia ketjuja, eivät voi tietää mitkä on provotehtailijoiden tai vastaprovoja, johonkin aamun ekoihin tai yön ketjuihin...

Vierailija
26/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sai omanikin. Kyse oli siitä, että syntyykö vauav sektiolla tai alateitse ja saako rintamaitoa vai korviketta.

Miten te s**tanan typerykset ette tajua, että synnytykseen voi oikeasti kuolla!!!

Vierailija
27/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin sektion saaneena ymmärsin heti mistä ketjussa oli kyse ja naureskelin. Täysin huumorilla otin :D

otin tämän huumorilla, enkä alkanut heti vauhkoamaan mistään vauvan kuolemasta!! Itsekin olen sektiolla synnyttänyt, mutta ei se tee minusta tosikkoa.

Onko teidän todellisuuden tajunne hävinnyt täällä av-palstalla, kun ette enää ymmärrä mikä on vitsi?

Minä en luokkaantunut lainkaan ketjusta vaan pidin sitä hauskana kuittailuna sille imetysketjulle.

Terveisin: sektiolla synnyttänyt, joka ei imettänyt

Vierailija
28/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että joku ei vaan tule raskaaksi - kyllä se on omasta halusta kiinni ja siitä, yrittääkö riittävästi.

En usko, että jollekin vain tulee keskenmeno - kyllä se on siitä kiinni, haluaako vauvan pitää sisällään vai ei, kyllä se siellä pysyy, jos tarpeeksi yrittää.

En usko, että joidenkin lapset vaan sairastuu johonkin tautiin - kyllä se on siitä kiinni, jaksaako vanhemmat hoitaa ja yrittää pitää lapset terveenä.

En usko, että joku on oikeasti allerginen jollekin ruoka-aineelle - kyllä se on vaan siitä kiinni, haluaako syödä jotain ruokaa vai ei.

Nää on uskon asioita kaikki!

Vierailija
29/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisen pitäisi pystyä synnyttämään. Naiset on luotu siihen tehtävään. Kaikki vain ei jaksa tai viitsi ponnistaa, kun se on melko työlästä.

Mä oon ainakin kaikkia sektio-tuttujani opastanut miten välttyvät seuraavassa synnytyksessä leikkaukselta. Ja hyvin ne on sen jälkeen pärjänneet...

Vierailija
30/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä, olisimme kuolleet molemmat sekä minä että lapsi molemmilla kerroilla. Silti tää provo ei nostanut mitään tunteita pintaan, koska joillain vaan ei näytä olevan elämää ja se jos mikä on surullista. Itsekin olen vähän säälittävä, että jaksan tällaiseen ketjuun edes vastata :)

Niin ja mullahan on sitten kolmas se ihan suunniteltu sektio elokuussa, koska en enää saa yrittää alateitse.

Toivottavasti ap hankkii jatkossa elämän :D

Vierailija
31/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sai omanikin. Kyse oli siitä, että syntyykö vauav sektiolla tai alateitse ja saako rintamaitoa vai korviketta.

Miten te s**tanan typerykset ette tajua, että synnytykseen voi oikeasti kuolla!!!

Tämä ketju ei edelleenkään ole kuin provo ja vastapainona imetsketjulle. Kannattais vähän löysätä sitä vannetta :)

Vierailija
32/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että joku ei vaan tule raskaaksi - kyllä se on omasta halusta kiinni ja siitä, yrittääkö riittävästi.

En usko, että jollekin vain tulee keskenmeno - kyllä se on siitä kiinni, haluaako vauvan pitää sisällään vai ei, kyllä se siellä pysyy, jos tarpeeksi yrittää.

En usko, että joidenkin lapset vaan sairastuu johonkin tautiin - kyllä se on siitä kiinni, jaksaako vanhemmat hoitaa ja yrittää pitää lapset terveenä.

En usko, että joku on oikeasti allerginen jollekin ruoka-aineelle - kyllä se on vaan siitä kiinni, haluaako syödä jotain ruokaa vai ei.

Nää on uskon asioita kaikki!

mielestä tosta raskaaksi tulemisesta voisi avata oman ketjun!

Vierailija
33/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin sektion saaneena ymmärsin heti mistä ketjussa oli kyse ja naureskelin. Täysin huumorilla otin :D

otin tämän huumorilla, enkä alkanut heti vauhkoamaan mistään vauvan kuolemasta!! Itsekin olen sektiolla synnyttänyt, mutta ei se tee minusta tosikkoa.

Onko teidän todellisuuden tajunne hävinnyt täällä av-palstalla, kun ette enää ymmärrä mikä on vitsi?

Minä en luokkaantunut lainkaan ketjusta vaan pidin sitä hauskana kuittailuna sille imetysketjulle.

Terveisin: sektiolla synnyttänyt, joka ei imettänyt

täällä! Mä olen kyllä parempi äiti kuin sinä, sillä mä sentään imetin vaikka synnytin sektiolla :)

Vierailija
34/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytin alakautta ja vielä kaikenlisäksi imetin. Kyllä nyt saan loistaa av-mammojen silmissä ja kiillotella sädekehääni! :D

Vierailija
35/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi onnistunut, mutta luovutin, koska halusin pitää täydellisen alapääni!

Vierailija
36/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi onnistunut, mutta luovutin, koska halusin pitää täydellisen alapääni!

oli hyvä! :D

Vierailija
37/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatiesynnytys ei vain onnistunut ahtaan lantion takia, vaikka kahdesti sitä yritin ja molemmilla kerroilla päädyttiin kiireelliseen sektioon. Menen häpeämään kyvyttömyyttäni synnyttäjänä jonnekin - varmaan lapsenikin häpeävät äitiään.

ajattele, ennen olisit todennäköisesti kuollut jo ensimmäiseen synnytykseesi kutn moni muu. onneksi ei tarvinnut sitä tuskaa kokea ja nyt sinulla on kaksi ihanaa lasta =) mitenkähän olisin itse selvinnyt reilun kolmenvuorokauden kestäneestä synnytyksestä ilman kivunlievitystä? Varmaan sekin on paheksuttavaa. en halua edes ajatella, mutta tuskin olisin selvinnyt hengissä kun nytkin täpärästi vältyttiin sektiolta.

Vierailija
38/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vastata asiallisesti.

Itse olen synnyttänyt alateitse että keisarinleikkauksella. Ja kyllä se alatie oli paljon parempi vaihtoehto. Keisarinleikkaus tuli koska minulla oli istukka kohdunsuunpäällä. Itse leikkaus ei ollut niin paha mutta kaikki tippojen laittamiset, puuduttamiset, verenpaineen mittaukset ja se ettet nähnyt syntynyttä vauvaa oli kamalat. Heräämössä odottelu oli myös kamalaa ja lopulta kätilö tuli kertomaan että vauva oli viety lastenosastolle. Ja Koska olet leikattu, et pääse katsomaan vauvaa. Ja toipuminen oli kamalaa ja pitkään kestävää.

Itse taisin saada jonkinlaisen synnytyskammon tuosta kuopuksen synnytystavasta. Mutta uskon voivani elää sen tiedon kanssa. Enhän minä "enää tarvitse" lisää lapsia, olenhan saanut jo kaksi.

Vierailija
39/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua. Ei tarvinnut kuin lukea tämä aloitus. Hohhhoijaa!

Vierailija
40/53 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska provo - ja mammat uskoo!En lukenut koko ketjua. Ei tarvinnut kuin lukea tämä aloitus. Hohhhoijaa!

nauratti kanssa, miten joku voi ottaa nämä kekustelut tosissaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi