Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos kaveri, kun annoit lahjaksi tämän ihanan paskataudin! Ov

Vierailija
14.03.2010 |

Esikoisen kaveri oli meillä tiistaina leikkimässä. Muuten ihan kiva, mutta lapsi oli oksentanut koulussa ja ei uskaltanut kertoa siitä. Oksensi sitten meilläkin ja kun soitin lapsen äidille, että voisko hän tulla hakemaan lapsen kotiin, niin vastaus oli: En mä nyt ehdi, kun mies on vielä töissä ja X:n pikkusisaruksilla on mahatauti. No nyt se sama tauti on meillä. Ja veetuttaa ihan saamaristi!

Eskari-ikäinen yrjösi sänkynsä "täyteen" pe-la yönä, just kun sain vaihdettua lakanat ja peitot ja antanut lapselle pesuvadin, mihin oksentaa, niin eikös lapsi ottanut ja yrjönnyt uudestaan.

Ja tätä jatkui koko yön, vaikka osa menikin vatiin. Ja aamuyöstä alkoi sitten ripaska lentää.

8v esikoinen heräsi sitten aamulla ja lähti kiireellä vessaan ja yrjösi vessan oven eteen. Ja eikun taas pesulle. Ja eskari ravasi (tai yritti ehtiä) vessaan ties kuinka monta kertaa ja aina ei ehtinyt, esikoinen sentään ehti melkein aina. Eli olen sitten luutunnut myös ripaskaa lattialta, oksujen lisäksi. Matot on pesussa, peitot, täkit ja pyyhkeet alkaa kohta loppumaan kesken, vaikka pyykkikone laulaa koko ajan ja lakanoita on pesty ainakin kahden vuoden eestä.

4v kömpi viime yönä alkuyöstä viereen ja valitti, että isi masu on pipi ja oksensi heti perään miehen päälle. Ja viime yön hän sitten oksensi, kun isommat vaan "tyytyivät" ravaamaan kakalla. Ja nyt hänellä sitten pyllykin laulaa.

Ja 2v kuopus oksensi äsken välipalansa keittiön lattialle ja koiran päälle. Ja itse olen ravannut koko viime yön vessassa ja vieläkin on vatsa kipeä. Sanonpa vaan, että ison vatsan kanssa (olen viimeisilläni) on eri kiva pidellä vatia ja yrittää oksentaa siihen, samaan aikaan, kun istuu pöntöllä. Ja mies valittaa huonoa oloa.

Itse röhnötän sohvalla ja mukelot makaa isolla patjalla tossa olkkarin lattialla vadit vieressä ja katsovat Disney leffaa. Onneksi nestettä ollaan saatu menemään, se nyt vielä puuttuisi, että joudutaan lähtemään päivystykseen.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pienin oksensi viikko sitten viikonlopun, koululainen ma-ti. Torstaina lähetimme lapset mummolaan ( 2pvän oireettomuus pitäisi riittää) mutta kyllä sielläkin sitten sairastuttiin :( (Isovanhemmat oli tietoisia riskistä, meiltä loppui mahdollisuus hoitaa lapsia enää kotona työn puolesta)

Pahin juttu oli että nyt viikonloppuna päästin koululaisen kaverin meille leikkimään, mutta samana iltana pienempi alkoi oksentaa uudestaan... Ja kaikki petivaatteet on pesty, pinnat pyyhitty kloriitilla ja muutenkin yritetty pitää huolta ettei levitettäisi tautia enää enempää.

Me siirrettiin pari vuotta sitten kuopuksen synttäreitä noron takia 3 viikolla. 2 viikkoa ehdittiin olla oireettomia ennen juhlia ja koti oli siivottu todella hyvin.

Silti yksi isovanhemmista sairastui kotimatkalla (oltuaan 3 päivää meillä kylässä).

Kuviteltiin että 2 viikkoa olisi vähintäänkin riittävä varoaika, sillä sen ajan noro voi elää pinnoilla. Myöhemmin kuultiin, että noron sairastanut voi huonon käsihygienian takia levittää virusta vielä toipumisen jälkeen. 2-vuotiailla ei tunnetusti ole hirveän hyvä käsihygienia. Eikä pienen vieressä pysty koko ajan vahtimaan mitä pienet kädet tekee :/

Vierailija
2/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilee, haukkuu eri mieltä olevia idiooteiksi tai idareiksi. Ei ihan aikuisen toiminnalta vaikuta.

Ja kyllä, meillä on myös kärsitty erinäisistä sotkuisista sairauksista, sekä ihmisillä ja koirilla. Sekään ei ole mitään ihana juttu, jos koirat sairastavat. Sotku on vielä pahempi kuin ihmisillä. Meillä paras saavutus on ollut 7 mattoa, 1 sohva, 3 sänkyä. Näistä sohva meni vaihtoon. (ja en rinnasta koiria ja lapsia samalle viivalle, sotkun kylläkin). Koirissa on tietysti se hyvä puoli, että normaalit pienet oksennukset syövät uudestaan, niin ei tarvitse niin paljon siivota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ensinnäkin mä olen väsynyt. Ja erittäin vittuuntunut tähän palstaan. Ja voisitte vähän miettiä, mitä kirjoitatte, itseppä kerjäätte verta nenästänne!

Kyllä te olette idiootteja, kun te olette niin helvetin sinisilmäisiä: "Kun meidän kakarat saa kaikki paskataudit ym. niin kyllähän KAIKKIEN Muidenkin pitää ne saada" Eikä mitenkään voida käsittää, ettei kaikki ole samanlaisia!

Ja jos toisen fobialle nauretaan, niin kyllä te ootte sitten paskoja ämmiä! En mäkään naura teidän fobioille! Kyllä meidänkin jo edesmennyt koira mm. paskoi sohvan pilalle + oksensi mattoja pilalle. Vanha koira, jolla oli vatsassa kasvain.

ap

Vierailija
4/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meeppä pesemään sitä pyykkiä oot jo kerennyt aika hyvin täällä roikkua. Meillä ei ollut niin kun sairastettin noroa, ei todellakaan!

Jos sä et osaa yhtään laskea tai lukea, niin ennen tota edellistä viestiäni, tässä oli MONEN TUNNIN TAUKO, kun en ollut koneella. Mutta ei, sä vaan näköjään rakastat aukoa tota sun iso suutas! Ihan tiedoksesi vaan lapset nukkuu nyt, uudet pyykit on koneessa ja itse en saa unta, kun vatsassa kiertää ja vauva myllää. Sen takia olen nyt vähän aikaa tässä koneella. Ja vaikka te itse olitte sängyn pohjalla puoli kuolleena, niin ei kaikki ole. Vituttaa tollaset ämmät, jotka vaan soittelee suutaan ja ärsyttää muita! Ja 48. Niin, sä et itse varmaankin yrittänyt osua vessanpönttöön, kun iso vatsa on koko ajan tiellä.. Eli auo sitten päätäsi, kun olet itse viimeisilläsi raskaana ja yrität oksentaa vessan pönttöön. KIITOS! Ja pst. tätä ketjua on sitten ihan turha nostaa aamulla ja jatkaa tota paskan jauhamista, mä en jaksa lukea tollasta paskaa. ap

Sua anteeks mutta ei sua voi ottaa vakavasti, vedät niin överillä yli. Sä jaksat monta tuntia käydä ihan kuumana. Huvittavinta on se että ootte jo varmasti voiton puolella, yks vaan jaksaa vouhkaa ja kiroilla, nimitellä ja kieriä itsesäälissä.

Usko tai älä? niin monet muutkin käy ton saman läpi, ette te tee kuolemaa siellä teillä on vatsatauti ja pesukone. Käy apteekissa, osta osmosalia, juokaa paljon. Noro on ikävä mutta yleensä lievä tauti ei vaarallinen.

Vierailija
5/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen tälle palstalle. Ja se laskee, kun suljen koneen. Vai jaksan, aha. Ja te sitten jaksatte ärsyttää oikein urakalla (ettei kaikki, mutta muutama). Ja tiedän, ettei paskatauti ole mikään syöpä tms. Ja kyllä mä tiedän oikean hoidon, lapset ovat juoneet ja se on pääasia. Samoin ovat syöneet vähän sipsejä tms. ja mustikkakeittoa.

ap, joka lähtee nyt yrittämään taas, josko sais nukuttua.

Vierailija
6/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen tälle palstalle. Ja se laskee, kun suljen koneen. Vai jaksan, aha. Ja te sitten jaksatte ärsyttää oikein urakalla (ettei kaikki, mutta muutama). Ja tiedän, ettei paskatauti ole mikään syöpä tms. Ja kyllä mä tiedän oikean hoidon, lapset ovat juoneet ja se on pääasia. Samoin ovat syöneet vähän sipsejä tms. ja mustikkakeittoa. ap, joka lähtee nyt yrittämään taas, josko sais nukuttua.

Vierailija
7/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meeppä pesemään sitä pyykkiä oot jo kerennyt aika hyvin täällä roikkua. Meillä ei ollut niin kun sairastettin noroa, ei todellakaan!

Jos sä et osaa yhtään laskea tai lukea, niin ennen tota edellistä viestiäni, tässä oli MONEN TUNNIN TAUKO, kun en ollut koneella. Mutta ei, sä vaan näköjään rakastat aukoa tota sun iso suutas! Ihan tiedoksesi vaan lapset nukkuu nyt, uudet pyykit on koneessa ja itse en saa unta, kun vatsassa kiertää ja vauva myllää. Sen takia olen nyt vähän aikaa tässä koneella. Ja vaikka te itse olitte sängyn pohjalla puoli kuolleena, niin ei kaikki ole. Vituttaa tollaset ämmät, jotka vaan soittelee suutaan ja ärsyttää muita! Ja 48. Niin, sä et itse varmaankin yrittänyt osua vessanpönttöön, kun iso vatsa on koko ajan tiellä.. Eli auo sitten päätäsi, kun olet itse viimeisilläsi raskaana ja yrität oksentaa vessan pönttöön. KIITOS! Ja pst. tätä ketjua on sitten ihan turha nostaa aamulla ja jatkaa tota paskan jauhamista, mä en jaksa lukea tollasta paskaa. ap

ap ei muka jaksa provosoitua :O :D Mitäs tää tämmöinen meuhkaaminen sitten on?

Ensin tunsin sympatiaa ap:tä kohtaan ja kyllä ois muakin ottanut päähän kun noin joku päästää lapsensa kyläilemään, vaikka perheessä on oksennustautia. Mutta näiden ihme raivoviestien jälkeen ei enää paljon sympatiaa heru :)

Jos mulla ois tommonen kaveri niin mäkin laittaisin lapset sinne oksennustaudissa kylään :D sais ap:kin hiljaiseksi varmaan vähäksi aikaa kun ei oksentamiseltaan pääsis raivoamaan :D No huumoria, huumoria, mutta ap koitahan jo rauhoittua. Mitä sä vedät koko ajan kilareita siitä, että joku tahallaan ärsyttää ja provoilee? Kyllä semmosta ihmistä huudatetaan, joka leikkiin lähtee mukaan :)

Vierailija
8/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ensinnäkin mä olen väsynyt. Ja erittäin vittuuntunut tähän palstaan. Ja voisitte vähän miettiä, mitä kirjoitatte, itseppä kerjäätte verta nenästänne! Kyllä te olette idiootteja, kun te olette niin helvetin sinisilmäisiä: "Kun meidän kakarat saa kaikki paskataudit ym. niin kyllähän KAIKKIEN Muidenkin pitää ne saada" Eikä mitenkään voida käsittää, ettei kaikki ole samanlaisia! Ja jos toisen fobialle nauretaan, niin kyllä te ootte sitten paskoja ämmiä! En mäkään naura teidän fobioille! Kyllä meidänkin jo edesmennyt koira mm. paskoi sohvan pilalle + oksensi mattoja pilalle. Vanha koira, jolla oli vatsassa kasvain. ap

pakko kirjoittaa tänne ja tulla lukemaan kun kerta niin vittuuntunut olet koko palstaan :) Surffaile vaikka välillä muilla sivuilla ja etsi muutakin sisältöä elämääsi kun noin menee herneet nenään täällä.

Vierailija
9/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks kaveri suhtautuu niihin just tolleen, että mitä välii eihän se kestä kuin päivän, kun heidän perheessä lapset jo isoja ja todella eivät oksenna kuin päivän. Omassa perheessä toivutaan myös nopeasti, kunhan saadaan Gefilus-tehojuomaa. Mutta olen sivusta seurannut näitä kun joudutaan lähtemään aina nesteytykseen kun saadaan oksennustauti. Onneksi heidänkin lapset vanhenevat ja ei enää iske toi Noro niin usein.

Vierailija
10/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taitaisin lopettaa kaverisuhteen noin ikävän ihmisen kanssa.

Vierailija
11/62 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on varmasti väsynyt tuon oksennusrumban jälkeen. Kenellä on kovin valoisa mieli kun on monta yötä ja päivää hoitanut sairaita lapsia? Kyllä siinä tilassa saa olla turhautunut ja kiukkuinenkin, ja mikäpä sen parempi paikka purkaa tuntemuksiaan kuin keskustelupalsta?

Vierailija
12/62 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vedin viikon yksin kuuden lapsen kanssa tuota mahatautirumbaa läpi ja nukuttuja öitä nolla :/ ja itse vielä sairastuin myös.

Vierailija
13/62 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

levittää tautia eteenpäin

Vierailija
14/62 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä tauti tullut esikoisenne kaverilta vaan on voinut tartunta tulla jo aiemmin. Jos en ihan väärässä ole itämisaika taudilla viikon. Sitä on nyt liikenteessä. Meillä onneksemme jo ohi.

Vierailija
15/62 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä on nyt ihan tosi paljon liikkeellä.

Todennäköisesti tauti on tarttunut jo siellä koulussa ja kotiin tultuaan lapsi on tartuttanut sitä sitten sisaruksiinsa.

Noro on niitä tauteja jotka tarttuu jo ennen oireiden alkamista.

Vierailija
16/62 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä tauti tullut esikoisenne kaverilta vaan on voinut tartunta tulla jo aiemmin. Jos en ihan väärässä ole itämisaika taudilla viikon. Sitä on nyt liikenteessä. Meillä onneksemme jo ohi.

Esikoisen luokassa ei vielä ole ollut oksutautia, ainoastaan flunssaa. Eskarissa on kyllä ollut pari lasta oksutaudissa, mutta hekin ovat olleet vasta tällä viikolla poissa. Kerhossa ei olla tällä viikolla käyty, kun 4v ilmoitti, että hän haluaa mennä mummille eikä kerhoon. En muista, että oliko viime viikolla yhtään lasta kerhosta pois (kerhopäivä on maanantaisin).

ap

Vierailija
17/62 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin helvettiä, kuin oksutauti. Onneksi on pesukoneet keksitty.

Silti jos perheessä on oksutautia, niin pitäisi kertoa. Halusi vaan päästä lapsestaan eroon, että sai muut lapsensa hoidettua.

Törkeetä.

Vierailija
18/62 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rankkaa.

Luulen kuitenkin, varsinkin kun eskari sairastui teillä ensin, että se ensisijainen tartunta on sieltä eskarista peräisin.

Jaksamista.

Vierailija
19/62 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin helvettiä, kuin oksutauti. Onneksi on pesukoneet keksitty. Silti jos perheessä on oksutautia, niin pitäisi kertoa. Halusi vaan päästä lapsestaan eroon, että sai muut lapsensa hoidettua. Törkeetä.

ja oma kone löytyy. Ja kuivausrumpu.

Muistan muuten kuinka kyseisen kaverin äiti toi tuon vanhimman lapsensa kerhoon, kun ipanalla oli vesirokko, "kun eihän se voi tarttua, kun niitä näppyjä on vaan muutama". Meillä oli jo ollut vesirokko eli se ei ollut mikään katastrofi, mutta muut äidit oli kyllä vähän nyreissään.

ap

Vierailija
20/62 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ärsyyntymisesi. Mutta sillä hetkellä kun lapsesi kaveri oksensi, mitään ei olisi enää ollut tehtävissä tartunnan ehkäisemiseksi ... varmaan tauti tarttunut jo koulussa tai sitten teillä kotona, who knows.

Voimia kestää. Meilläkin iso perhe taudin kourissa viikonlopun, itse sairastuin viimeisenä. Karsea tauti! Ja kunhan tästä toipuu, pitäisi alkaa pestä pyykkiä konetolkulla ja kuurata oksuroiskeita pois lattioista ja seinistä. Enimmät toki pyyhin heti tuoreeltaan vaan desinfioimaan ei vielä voimat riitä, kun itse oksentelin viime yön. Ei kyllä tiennyt itkeäkö vai nauraa kun neljä lasta oksensi aivan yhtäaikaa, ei siinä millään jokaista ehtinyt auttaa ... nuorin, puolitoistavuotias, oli sylissäni ja yritin pidellä niin ettei tukehtuisi paniikissa oksennuksiinsa ja vähän isommat lapset saivat pärjätä sen ajan itsekseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme