Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Tapaamisoikeuksista...

Vierailija
14.03.2010 |

Tilanne tämä:

Ennen toimi, että lapsen isä hakee pe lapsen ja palauttaa su.

Toimi hyvin kun asui tuossa alakerrassa.

Tosin 10 kerrasta hän vei lapsen äidilleen 8 kertaa, eli ei itse ollut tytön kanssa.

Nyt hän ja uusi nainen muutti toiselle puolelle vantaata.

He saavat lapsen kesällä.

Nyt isä ei suostu enää hakemaan lasta, vaan minun kuuluisi viedä, heillä on auto minulla ei.

Kuulema periaatteesta on nyt kyse eikä hae lasta.

Sanoin että ei tarvitse hakea, mutta minä en myöskään lähde viemään ja näinollen tyttö pysyy minulla.

Hänellä on kuulema tapaamisoikeus ja minun kuuluu antaa lapsi hänelle.

Tietenkin annan JOS hän hakee ja tuo lapsen.

Kumpi oikeassa? Mitä voin enää tehdä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä huolehdit toisen matkan ja mies toisen.

Periaatteessa tapaajavanhempi huolehtii matkoista, meillä ainakin.

Ja tapaamisoikeudella tuetaan LAPSEN oikeutta tavata etävanhempaansa, siihen pitäisi vanhempien löytää keino. Ehdota isälle että sinä viet lapsen, ja hän tuo.

Sinun kuuluu antaa lapsi hänelle tapaamisaikana, mutta hänen mielestäni kuuluisi hakea. Jos ei hae niin ehdota sinä aikuisena tuota kompromissia.

Vierailija
2/9 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä tyttöä viemään, matkaan menee yli tunti.

Hän lähtee pe töistä tuosta n 2km päästä meidän kotoa ja silti ei voi hakea, koska kuulema periaatteen takia minun kuuluu viedä.

Ja tuohon kompromissiin en lähde, hänellä ja avovaimollaan on auto käytössä, vetoaa ettei ole varaa bensoihin. Juu, kuitenkin tuossa vieressä on töissä ja heillä on kaksi aikuista maksamassa menoja.

Mielelläni lapsen annan isälleen, jos tulee hakemaan ja palauttaa sunnuntaina.

Myöskin voisi joskus itse olla lapsen kanssa eikö aina äidilleen viedä viikonlopuksi.

Monesti lapsi pettynyt kun luulee olevansa isänasä kanssa ja kiikutetaankin mummolaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehdottaisin että kuljetat toiseen suuntaan.Tai sitten lastenvalvojalle yhteyttä että saatte asiat sovittua.

Vierailija
4/9 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli toinen vie ja toinen hakee. Tämä on se yleisin mitä esim. lastenvalvoja ensimmäiseksi ehdottaa jos matkoista kiistaa.

Vierailija
5/9 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin koska hän on muuttanut kauemmaksi

Vierailija
6/9 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit toki vaatia, että isä hoitaa kuljetuksista 50%, mutta et voi vaatia, että isä huolehtii niistä kokonaan. Helpointahan tuossa varmasti olisi se, että mies hakee perjantaina ja sinä haet lapsen sunnuntaina - ellei mies voisi palauttaa lasta ma-aamuna työmatkalla?

Toisekseen sinulle ei kuulu jos lapsi on isovanhemman luona tapaamisen aikana - ellei lapsi sitten ole vaarassa.

Vaikutat kauhean katkeralta, miksi?

Vierailija
7/9 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan taas todella surullinen tarina siitä, että isä ei halua tavata lastaan:(

Vierailija
8/9 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vaikka sossun sivuilta.

Vierailija
9/9 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yhtäkkiä isä kaikessa on muuttanut käytäntöjä ja vain sanoo miten asiat tehdään.

Voisin kyllä pe viedä lapsen tuohon 2km päähän työpaikalle, mutta ei käy.

Joten siis toiselle puolelle vantaata päiväkodin jälkeen julkisilla kiikuttamaan.

Totta on, että minulle ei kuulu mihin lapsen vie omalla ajallaan. Ennen tätä en ole maininnutkaan asiasta, kunnes lapsi itkien kysyi enkö taaskaan saa olla isin kanssa vaan mummon.

Huoh, ei jaksaisi taistella

ap