Missä maassa olet saanut yleisesti ottaen parasta asiakaspalvelua?
Minä vastaan Suomessa.
Ja kokemusta on paljon.
Kommentit (29)
Täytyy sanoa, että USA:ssa. Kokemusta on useammasta osavaltiosta. Suomessakin toki saa useimmiten hyvää palvelua, mutta ei aina. USA:sta meillä ei ole yhtään huonoa kokemusta.
Täytyy sanoa, että USA:ssa. Kokemusta on useammasta osavaltiosta. Suomessakin toki saa useimmiten hyvää palvelua, mutta ei aina. USA:sta meillä ei ole yhtään huonoa kokemusta.
Taalla USA:n etelassa on joskus aika idiootteja asiakaspalvelijoita, riippuu missa olet. Esim wachovian pankeissa on aivan mielettoman ystavallinen palvelu mutta he panostavatkin siihen kovasti ja heidat on palkittu palvelusta jne. Sitten taas kun mennaan mun tyopaikalle niin vittuilua tulee edesta ja takaa... ei elama. Olen myos itse saanut huonoa palvelua useasti ja tietoisesti valttelen juuri naita paikkoja tai kaytan self check-out:ia. Olen kaynyt muissa osavaltioissakin (lannessa) ja niissa sain huomattavasti ystavallisempaa palvelua. En tieda mista se southern hospitality sanonta tulee, varmaan samanlainen legenda kuin saksalainen tasmallisyys
Jenkkien "yli"palvelusta ja tyrkyttämisestä en tykkää enkä aasialaisten ( ok, iso yleistys mutta Singapore, Malesia ainakin on olleet epäaidon tuntuisia, kiinalaiset taitaa suhtautua länsimaisiin lähtökohtaisesti nihkeästi)
Ranska on kauhea paikka ei-ranskankieltä taitavalle
Vancouverissa. Jenkkimäistä tekohymyä ja kohteliaisuutta, mutta ei ihan niin paljon kuin jenkeissä.
Tai tekokohteliaisuutta? Onko vaikea kuvitella etta ihmiset ovat ihan oikeasti aurinkoisia? Olen asunut vuosikymmenet pohjois-Amerikassa, kylla sina aikana olisi jo tekohymyt hyytyneet.
ei turistikaupoissa/ravintoloissa vaan ihan paikallisten suosimissa paikoissa, englantia osaavat melko heikosti mutta se ei estä palvelemasta hyvin :)
Irlannissa 90-luvun alussa, nyt kai kaikki aspat ovat itäeurooppalaisia.
Vancouverissa.
Jenkkimäistä tekohymyä ja kohteliaisuutta, mutta ei ihan niin paljon kuin jenkeissä.