Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

otatteko palkan jos otatte kaverin lapsen hoitoon?

Vierailija
14.03.2010 |

itse en ota.onko se liian hyväsydämistä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ette ota palkkaa vaan vuoroin vieraissa?

Itse joudun aina maksamaan ystävilleni palkan, heilläkin on lapsi, mutta ilmaiseksi eivät katso.

Mielelläni ottaisin lapsia itsekin hoitoon, mutta kukaan ei koskaan tarvi apua=/

Vierailija
2/18 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes viikon vierailusta, mut jos lapsi olis meillä pitempään joka päivä hoidossa niin sitten kyllä ottaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaveripiirissä toimitaan vuoroin vieraissa periaatteella. Ja lapset saavat myös syödäkseen =).

Vierailija
4/18 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin jos ovat hoidossa=)

Vierailija
5/18 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on jokapäiväistä 8-16 hoitoa, niin joo.

Jos taas satunnaista leikkimään tulemista, niin en.

Vierailija
6/18 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joka päiväisestä päivän kestävästä joo, mutta satunnaisesta muutaman tunnin esim. iltahoidosta en tietenkään. Mutta kyllä oletan, että vauvalla on omat tarvikkeet matkassa ellei toisin sovita. Ei tietenkään isommalle lapselle eväitä mukaan laiteta, totta kai saavat syödäkin täällä. Mutta ei mulla välttämättä ole just tietyn ikäiselle vauvalle sopivaa ruokaa tai oikeaa korviketta ja oikeankokoisia vaippoja. Ei kyllä ole tän kanssa ollut mitään ongelmia, totta kai pistän omallekin tarvikkeet mukaan, tosin ei ole ollut kuin äitini hoidossa, kun on vasta vajaa puolivuotias.

Vierailija
7/18 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ola maksanutkaan satunnaisesta hoidosta muille kuin nuorisolle. Normaalista pokkeavat kulut tietysti korvaan, kuten vaipat, erityisruoat tai käynnit jossain leffassa tms.

Vierailija
8/18 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyyliin kuukausi tai useampi tilanteessa jossa kaveri menisi töihin ja itse olisin hoitovapaalla.

Vierailija
9/18 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim.vanhemmat haluavat olla rauhassa edes yhden yön?

Vierailija
10/18 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes satunnaisesta yöhoidosta. Ja ruokaa saa meiltä, ei tarvitse tuoda omia, paitsi jos olisi joku niin pieni vauva, jolla omat soseet ja itsellä ei enää sen ikäistä, joka söisi soseita. Mutta jos kelpaa sama kuin omalle perheelle, niin ei tarvitse tuoda eväitä.

Ja en panisi pahakseni, jos ei toisi vaippojakaan, jos itsellä sattuisi olemaan juuri samaa vaippakokoa käyttävä lapsi, muussa tapauksessa kyllä oletan, että vaipat tuodaan, jos niitä tarvitaan.

Vastavuoroisuus on tässä asiassa paras periaate.

Palkkaa ottaisin siinä tapauksessa, jos alkaisin säännöllisesti hoitamaan jonkun lasta sillä aikaa, kun vanhemmat ovat töissä, eli viisi päivää viikossa.

Vierailija
11/18 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on "kaverihoito", en tietenkään. Mutta ilmaiseksi en kyllä kenenkään perhepäivähoitajaksi ryhdy. Silloin tällöin voi tottakai tuoda lapsen päiväksi leikkimään/hoitoon ja välillä yökyläänkin. Ja tutut eivät tietenkään myöskään ota tästä maksua.

Jos joku yht'äkkiä haluaisikin tuoda lapsensa päivittäin meille töiden ajaksi, alkaisin kyllä puhua korvauksesta.

Jos olisi joku usemman päivän jakso, odottaisin saavani sellaisen suhteellisen runsaan ruokarahan, mutta en varsinaista maksua, jos kyse on yksittäistapauksesta. Taannoin meillä talvehti esimerkiksi kuusivuotias viisi päivää, kun vanhemmat olivat Keski-Suomessa isoäidin sairauskohtauksen vuoksi. Jos joku yrittäisi dumpata lapsensa meille jatkuvasti, kehottaisin etsimään lastenhoitajan. Musta palkanmaksu ei tee hyvää ihmissuhteelle.

Ja luonnollisesti oletan, että jos lapsella on jotain erityistarpeita, ne kamat tuodaan mukana. Esimerkiksi vauvan ruuat/korvikkeet ja vaipat. Samoin jos vaikkapa keliaakikko kävisi kovin usein, odottaisin, että vanhemmat toisivat välillä ruokaa.

Vierailija
12/18 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle rippikouluikäiselle sukulaistytölle maksan"palkkaa" kun se viihdyttää meidän lapsukaisia.

Vierailija
13/18 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastavuoroisuus toimii tässä asiassa parhaiten.

Vierailija
14/18 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

=/

Vierailija
15/18 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on, jos joku lapsi täällä leikkimässä.

En halua palkkaa toisen lapsen hoitamisesta. Mielummin vaikka sitten anna ilmaiseksi hoitaa omia lapsiani.

Vierailija
16/18 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on kyse pienestä korvikkeita tai pilttejä popsivasta, vaippoja käyttävästä lapsesta, niin silloin pitää tuoda ne mukana. Mulla oli kaveri joka toi pikkuisensa hoitoon mulle aina sillointällöin kun vei vanhempaa lasta lääkäriin tai johonkin. Ja ärsytti ihan suunnattomasti kun ei voinut tuoda mukanaan mitään vaan oletti että mä aina syötän oman lapseni sapuskat sille.

Vierailija
17/18 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on tänne tervetulleet hoitoon kun olen kotiäitinä. Olisi vaan kiva kun joskus joku tarjoutuisi leikittämään meidänkin lapsia...

Vierailija
18/18 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastavuoroisuus toimii hyvin lastenhoidossa ja muissakin pienissä palveluksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi