Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perhetyöntekijä vaan juttelee, vaikka pyysimme apua lasten hoitoon?

Vierailija
14.03.2010 |

Nuorin vauvamme on itkenyt ensimmäiset kuukaudet ja tämän takia pyysimme neuvolasta apua, koska oma jaksaminen isompien kanssa on alkanut olla kortilla väsymyksen takia. Saimme perhetyöntekijän, mutta eipä hänestä juuri apua ole ollut, keskustelee vaan millon mistäkin ja itse saan yhä hoitaa kaikki lapset. Tämä on niin yhtä tyhjän kanssa tällainen apu. Ihan sama, vaikkei perhetyöntekijä käviskään, ei tässä pahemmin jaksa mitään keskustella.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokainen hoitaa itse lapsensa ja jos ei siihen kykene kannattee miettiä asiaa huolella ja etsiä pahimman yli ratkaisuja. Jos ei sitten muuta, niin isommat päivähoitoon. Vaikken sitäkään täysin ymmärrä? Miten ennen on jaksettu ja pärjätty..ennen kuin kunnallinen hoito on alkanut ja on aika uutta noin rielut kymmenen vuotta, että kunnalliseen hoitoon on saanut lapsensa hoitoon muusta syystä kuin opiskelu tai työpaikan takia!!!

Jos tarvitsette apua lasten hoitoon niin hakekaa lapsille pk paikkaa!

On aika hemmetin kallis ajatus, että jokainen joka tarvitsee lasten hoitoon apua tilaa kunnalta yhden ihmisen kotiin hoitamaan lapsiaan.

Lähtökohtana on, että jokainen hoitaa oman arkensa itse. Jos siihen ei kykene pitää etsiä syitä miksi näin on ja keinoja siihen miten se onnistuisi. Lasten hoitoon on olemassa hoitopaikkoja, siivoukseen on olemassa siivoojia jne. Perhetyöntekijää tarvitset juurikin tämän asian ymmärtämiseen.

Vierailija
42/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun itse olin lapsi niin meillä oli välillä kodinhoitaja, joka hoiti meidät ja leipoi pullaa jne. Ei nykyään sellaisia enää saa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän äitiemme ikäluokka ja sitä vanhemmat saivat kodinhoitajan kunnalta.

Meillä tosiaan äiti kävi leikkauttamassa sappikivet ja suonikohjut jne. ja kunta järjesti kotiin täyspäiväisen kodinhoitajan. Ja silloin meistä lapsista nuorinkin oli koulussa.

Minulta murtui selkäranka onnettomuudessa. Meille ei järjestynyt minkäänlaista apua. Ja kun on vuodepotilas neljä kuukautta, on jo se päiväkotiin vieminen aikamoinen haaste... Eikä mieskään repeä joka paikkaan, kun kuitenkin pitää perhe elättääkin.

Sinä tarvitsisit täyspäiväisen life coachin tuomaan edes pientä järjenhiventä päänuppiisi...

Vierailija
44/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenomaan hoidettiin lapsia että väsyneet vanhemmat, (yleensä äidit) saavat levätä, hoitaa asioita, yms!!

Vierailija
45/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niin sitä on pärjätty

Vierailija
46/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihoviimeinen vaihtoehto. Näin tekemällä asettaisimme yhden lapsistamme hengenvaaraan (toipuu vakavasta sairaudesta eikä saisi saada mitään tauteja, kaikki voi olla hengenvaarallisia hälle tällä hetkellä), koska päiväkodista tai perhepäivähoitajalta niitä tauteja tulisi ihan varmasti. Tämän tietävät myös tutut eivätkä tule, jos ovat vähänkin kipeitä.

ap

Vierailija
47/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävää luettavaa!!! Ihan uskomatonta, että apua ei saada, jos äiti väsyy!! Eihän useinkaan ole kyse, kun muutamista kuukausista, niin vointi on jo ihan toisenlainen!! Kukaan ei voi koskaan tietää, että jos väsähtääkin, kun vauva on syntyny. Toivottavasti jokainen apua tarvitseva saa omalta kunnaltaan apua!!

Vierailija
48/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten hakenut seuralaista itselleni vaan apua käytännön työhön kodinhoitotyöhön.

Tee hommasta loppu.

Vierailija
49/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen perhetyöntekijä ja kyllä työnkuvaani kuuluu nimenomaan myös lasten kanssa leikkiminen, touhuilu ja ulkoilu. Aivan tilanteen ja perheen mukaan toimimme, toiselle äidille saattaa olla konkreettista apua sillä hetkellä että saa muutaman tunnin levähtää. Toki myös toimenkuvaamme kuuluu vanhempien kanssa keskustelu esim. kasvatusasioista. Tämä on sellainen työ että täytyy osata olla aistit valppaina ja toimia "oikein" tilanteessa kuin tilanteessa. Ihmisiähän mekin tietysti olemme. Sinulle ap kyllä suosittelen että otat asian esille perhetyöntekijän kanssa, voit mielestäni aivan suoraan tuoda ilmi omat toiveesi. Ja mielestäni nämä asiat eli perheen tilanne, ongelmat, tarpeet ja tavoitteet perhetyölle pitäisi heti alussa käsitellä. Meillä ainakin tehdään ihan kirjallinen perhetyön suunntelma perheen kanssa.

Vierailija
50/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyl sietäisi sitä et joku vieras ihminen istuis mun olkkarissa 4 tuntia KOLMESTI viikossa ja arvostelis mun lastenhoitoa! Ja viel kahvit pitäis tarjota.

Täytyy aika yksinäinen olla jos täytyis joku tilata kotiin vain juttelemaan, hyvä tietysti jos jollekin on apua pelkästä juttelusta. Mut tästäkin ketjusta näkee et konkr. apua kaivataan.

Vierailija
51/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhetyöntekijä on sossun kyttääjä, se raportoi negatiivisesti lastensuojeluun kaikesta. Olisit tarvinnut kodinhoitajan, tee valitus koska on laitonta ohjata perhettä lastensuojelun asiakkaaksi silloin kun on tarvetta kodinhoitajalle.

Vierailija
52/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen kävi koulua ja vauvalla oli koliikki.

Perhetyöntekijä tokaisi vain että hän ei sitten ole lasten- eikä kodinhoitaja! No siihen juuri häntä olisin kaivannut joten jätettiin väliin koko ptt.

Jutella voin miehenikin kanssa.

Vierailija
53/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auttaa.

Vierailija
54/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vakavasti sairas (lääkäri oli määrännyt vuodelepoa) ja minulla oli kolme pientä lasta. Mutta minä sain tehdä ruuat ja keittää kahvit sillä aikaa kuin perhetyöntekijä istui nojatuolissa ja "vahti lapsia" eli katseli kun pienimmät leikkivät lattialla samalla kun hän jutteli minun kanssa. IHAN YHTÄ TYHJÄN KANSSA.

Vierailija
55/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auttaa.

Vierailija
56/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu niiden toimenkuvaan.

Vierailija
57/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheisiin jotka nimenomaan hakevat apua kodinhoitoon ja esim lasten ulkoiluttamiseen. Minunkin hämmästykseni oli suuri kun sairaana olin odottanut apua ja ovesta astuukin ihminen joka ilmoittaa että hän ei sitten tee mitään!

Vierailija
58/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perhetyöntekijä tulee ensi kerralla kysyt häneltä, että voisiko hän hoitaa lapsianne. Katsoa hetken heidän peräänsä tai mitä haluatkaan hänen tekevän?

Hänelle ei ehkä ole kerrottu millaista apua tarvitsette ja alkuun täytyy kartoittaa avun tarve ja sehän onnistuu vain puhumalla.

Jos kieltäytyy hoitamasta lapsia, niin sanot ettei sitten tarvita perhetyöntekijää.

Koska perhetyöntekijä on neuvolan kautta, eikä lastensuojelun kautta, niin voit sanoa, että häntä ei tarvita. Luulit, että saatte lastenhoito apua.

Meillä perhetyöntekijä vei lapsia ulos leikkipuistoon tai jonnekin ja sain sillä aikaa rauhassa, vaikka nukkua tai siivota. Muistaakseni 2kk kävi kerran viikossa ja ilmoitti sitten ettei hänen mielestään ole enää tarvetta jatkaa.

Vierailija
59/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat yhä lisää ja lisää ja lisää virkoja tekemään tuota turhaa työtä.

Ja leppoisa duunihan tuo on. Juokset kahvilla perheissä ja kirjaat sitten raportteja.

Ennen juoruämmät teki tuota ihan ilmaiseksi - nyt siitä maksetaan palkkaa.

Vierailija
60/73 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntiin palkataan tyhjäntoimittajia perheisiin kyttämään, niilläkin rahoilla voisi palkata oikeita kodinhoitajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi