Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko huomannut, että palstalle kirjoittelevat ulkosuomalaiset kuvittelevat olevansa

Vierailija
13.03.2010 |

muita palstalaisia viisaampia. Viisaus ei astu kenenkään päähän ulkomaille muuttaessa eikä guruksi muutu sillä, että naputtelee viestejä jostain toisesta maasta kuin Suomi.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nimenomaan se asenne, että "en jaksaisi enää sitä kateutta ja kyräilyä", "Suomessa ollaan niin ahdasmielisiä" tms. Tällaista tekstiä tulee USEIN.

Vierailija
82/86 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa, että kun eka kertaa muuttaa ulkomaille vähäksi aikaa, niin on se aikamoinen valaistuminen. Yhtäkkiä tajuaa, että Suomi ei todellakaan ole se onnela ja lottovoitto, jota sulle on selitetty pienestä pitäen.

En tarkoita, että Suomi olis erityisen paska paikka, mutta ei tod. mitenkään erityisen paraskaan.

Eli tämä yhtäkkinen uusi näkemys voi aiheuttaa ihmisessä tiettyä ylemmyydentuntoa, kun tietää, että ne jotka edelleen muhivat vaan kotimaassa, eivät voi tajuta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa valitettavasti törmää usein kummalliseen kyräilyyn ja kyttäämiseen.

Englannissa on kummallinen ja vanhanaikainen luokkajako.

Ranskalaiset ovat vittumaisia ja nurkkakuntaisia.

Amerikkalaiset ovat ikuisia optimisteja ärsyttävyyteen asti.

Australialaiset ovat kaljaa kittaavia rikollisten jälkeläisiä.

Joka maassa on kaikenlaista arvosteltavaa, Suomi on maailmankartalla yksi hyttysen pieru.

Kaikkea ei kannata ottaa niin kauhean tosissaan. So what, jos kerran kuussa kaksi ulkosuomalaista sattuvat jossain epämääräisessä ketjussa arvostelemaan Suomea? Asialla ei oikeasti ole yhtään mitään merkitystä kenellekään.

Suurin osa ulkosuomalaisista tällä palstalla kirjoittaa oikein fiksuja ja perusteltuja mielipiteitä. Pieni vähemmistö sitten kirjoittaa kuten tyypillinen urpo av-mamma, joka vaan päästelee pahimpia höyryjä nimettömänä netissä.

Siis nimenomaan se asenne, että "en jaksaisi enää sitä kateutta ja kyräilyä", "Suomessa ollaan niin ahdasmielisiä" tms. Tällaista tekstiä tulee USEIN.

Vierailija
84/86 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle vastattiin kantoliina-avauksessa. Lahden nyt shoppailemaan.

Vierailija
85/86 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntisivat ylemmyyttä, vaan että tälle palstalle kirjoitetut ulkosuomalaisten viestit henkivät sitä ylemmyyttä. Kaikki ulkosuom. eivät kirjoita tälle palstalle, enkä minä ole lukenut kaikkia tämän palstan viestejä palstan historian aikana. Kuitenkin lukijana saan vahvan vaikutelman oman viisaudentunnon esilletuomisesta. Tekstianalyysi on osa työni kuvaa ja siihen olen koulutettu. Siksi luotan omaan tulkintaani. Siksi rohkenin yleistää, vaikka on päivänselvää, että väite ei koske kaikkia palstalle kirjoittavia ulkosuomalaisia. Kenellä tahansa on lupa irtisanoutua siitä, enkä aio väittää vastaan. AP

Vierailija
86/86 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään analysoida tekstejä, haluaisin oikeasti nähdä näitä mainitsemiasi ketjuja.

Veikkaanpa, että vähemmistössä ovat niissä ne ylemmyydentuntoiset tyypit. Useimmat vaan kertovat ihan omista kokemuksistaan ulkomailla.

Itse (valitettavasti ; )) hengailen tällä palstalla päivittäin, enkä muista yhtään ketjua, joka olisi ollut täynnä ylemmyydentuntoisia ulkosuomalaisia. Muutama provo ja kateuskortin esiinvetäjä nyt löytyy ihan ketjusta kuin ketjusta tällä palstalla.

tuntisivat ylemmyyttä, vaan että tälle palstalle kirjoitetut ulkosuomalaisten viestit henkivät sitä ylemmyyttä. Kaikki ulkosuom. eivät kirjoita tälle palstalle, enkä minä ole lukenut kaikkia tämän palstan viestejä palstan historian aikana. Kuitenkin lukijana saan vahvan vaikutelman oman viisaudentunnon esilletuomisesta. Tekstianalyysi on osa työni kuvaa ja siihen olen koulutettu. Siksi luotan omaan tulkintaani. Siksi rohkenin yleistää, vaikka on päivänselvää, että väite ei koske kaikkia palstalle kirjoittavia ulkosuomalaisia. Kenellä tahansa on lupa irtisanoutua siitä, enkä aio väittää vastaan. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan