Onneksi tein lapset alle 30-vuotiaana!
Nyt moni pykää kersoja maailmaan, siis mun ikäluokka(-76) ja ovat aivan poikki kun pitää valvoa vauvan kanssa ja on niin rankkaa jne.
ONNEKS ei ikinä tartte enää kunnella itkua, valvoa, eikä vaihtaa vaippaa tai mitään muutakaan rasittavaa...Mulle ainakin vauva-ajat olivat ihan karseita.
Kommentit (38)
21, joku nuroena perheensä perustanut ei vaan enää kestä pikkulapsi
enää kestävät pikkulapsia, tunnen heti kaksi, appivanhempani.. Ei taas yleistetä, minä itse muutenkin lapsi-ihminen.. =)
21
Nyt moni pykää kersoja maailmaan, siis mun ikäluokka(-76) ja ovat aivan poikki kun pitää valvoa vauvan kanssa ja on niin rankkaa jne.
ONNEKS ei ikinä tartte enää kunnella itkua, valvoa, eikä vaihtaa vaippaa tai mitään muutakaan rasittavaa...Mulle ainakin vauva-ajat olivat ihan karseita.
väität että parikymppinen nuori aikuinen nousee MIELELLÄÄN ylös aamulla viideltä ja keskellä yötä syöttämään?
:D :D :D
Kyllä vitsin murjasit. Kokemukseni mukaan mikään muu ikäluokka ei tykkää nukkua pitkään ja inhoa heräämistä aikaisin niin paljon kuin 15-35-vuotiaat.
On se jännä että parikymppisten av-mammojen mielestä aikaisinnousu onkin hauskaa ja kivaa ja jaksaa.
En mä kyllä olis vaan parikymppisenä jaksanut, ei ois vähempää vauvat kiinnostanu.
Sen sijaan nyt 36 ja 38 v kun sain vauvani, jaksoin oikein hyvin.
Jos 30+ kaverisi eivät jaksa, johtunee muusta kuin iästä...
mutta kun lähipiirissä on paljon 36-40-vuotiaina esikoisensa saaneita, heihin itseäni verratessani olen tyytyväinen, että itse elin sen vaiheen, jossa he ovat nyt, toistakymmentä vuotta aiemmin. Tärkeintä kai se, että on sinut omien ratkaisujensa ja valintojensa kanssa, ja pitää toki muistaa, että aina ei elämä mene hyvästä suunnittelusta huolimatta niinkuin haluaisi.
5
Mulla on lapset 5. ja 7. luokalla kun täytän 40 ja olen tosi kiitollinen, että sain lapseni, jos en nyt nuorena, niin monia muita nuorempana silti.
Mutta pääasiahan tässä on, että SINÄ TUNNET OLOSI PAREMMAKSI VERRATTUNA JOHONKIN TOISEEN, voit perustella itsellesi että SINUN ratkaisusi on parempia kuin jonkun toisen. Siitähän tietynlaiset ihmiset saavat käyttövoimansa elämässä.
lienee ollut, että heidän ratkaisunsa ovat parempia HEILLE ITSELLEEN. Ei kai kukaan voi elää elämäänsä vertaamalla sitä edes jollain tasolla siihen, mitä muut tekevät, mutta mitä pahaa siinä on, jos tietää tehneensä itselleen parhaan mahdollisen ratkaisun?
ei ole se, että hänen ratkaisunsa on absoluuttisesti aina parempi. Tämä palstahan on lähtökohtaisestikin jo sellainen, että sen peruste on kun ihmiset ihmettelevät/kauhistelevat/tuomitsevat toisten tekemiset sillä perusteella että ne ovat erilaisia kuin omat tekemiset.
Ei mun mielestä ainakaan ollu kauheeta, alle 30v olin.
Onneksi en tehnyt lapsia alle 30-vuotiaana kun en olisi osannut silloin näistä nauttia : ) ja ukkokin olisi vaihtunut välillä : D
Onneksi en tehnyt lapsia alle 30-vuotiaana kun en olisi osannut silloin näistä nauttia : ) ja ukkokin olisi vaihtunut välillä : D
pentu alle 30v. ja elämäni pyöri itseni ympärillä. Ennen lapsia ehdin seurustella, harrastaa yhden yön suhteitä, ravata baarissa, nukkua krapulassa klo 15 asti, sietää sitä,
että kunnon ruokaan ei aina ollut rahaa jne. Sain siis tehdä aivan mitä halusin, nyt ei ole mitään kaipuuta esim. baari-iltoihin.
Lapset pitää nuorena.
Kuunnelkaa sitä ja olkaa onnellisia.
jotka ei itke öitä läpeensä, vaan nukkuvat hyvin ja ovat tyytyväisiä noin yleensäkin. Näin me vanhatkin jaksamme hyvin.
T.kolmen lapsen äiti vuosimallia -76
jotka ei itke öitä läpeensä, vaan nukkuvat hyvin ja ovat tyytyväisiä noin yleensäkin. Näin me vanhatkin jaksamme hyvin. T.kolmen lapsen äiti vuosimallia -76
ja tottakai tämän tietää etukäteen.. taas melko tyhmä lausahdus..
ja onneksi vielä odotan yhtä nyt lähes neljäkymppisenä! :)
mut päätin kuiteski tehdä vielä iltatähden. Nyt oon sit raskaana ja samaa vuosimallia ap:n kanssa.
Niin olen minäkin. Onneksi nykyään suurin osa voi itse valita missä iässä lapsensa tekee ja nykyään maailma on jo sen verran avarampi tässäkin mielessä ettei ole yleensä ympäristöllekään ongelma jos tekee lapsia "jo" 20v tai "vasta" 40v.
Samoin matkustella voi joko nuorena tai sitten vanhempana ja jos ei kiinnosta niin jättää väliin. Opiskellakin voi vielä vaikka eläkkeellä.
t. Myös nuorena äidiksi tullut ja myös erittäin onnellinen elämästään. Ei mun nuoruus jäänyt elämättä, se oli todella onnellinen ja ihana nuoruus, tuore äitiys oli suuri osa sitä. Eikä mulla matkustelut tai koulutus jäänyt pois, niitä olen tehnyt myös siinä ohella ja jatkan edelleen. :) ... Vaikkei ne niin tärkeitä äitiyteen verrattuna olekaan ;)
Jokaisella on omat asiat mitä tahtoo elämässään tehdä ja oma järjestys jonka mukaan tahtoo niitä toteuttaa. Aina ei mene kuten itse suunnitteli, mutta silti voi olla antoisaa.
Onnea ihan kaiken ikäisille äideille, ollaan ymmärtäväisiä toistemme erilaisia valintoja kohtaan :) Erilaisuus oikeasti rikastuttaa elämää. Miten tylsää olisikaan jos jokainen saisi esikoisensa 29v ja toisen lapsen 31v ja sitten olisi perhe siinä... Meitä on niin moneksi ja se mikä olisi toiselle kauhistus, on toisen unelma!
lapsista olla iloinen, saa ne sitten 18- tai 43-vuotiaana, ja muistaa, että on paljon pareja, joille ei siunaannu sitä lasta minkään ikäisenä.
Kyllä ennen tuota uudistustakin oli aivan selkeästi amis, kouluaste, opistoaste ja yliopistoaste.