Kerro esimerkki, minkä verran laihtumista toivova saa syödä herkkuja viikossa!
Kommentit (29)
kun syöminen on "yliterveellistä".
Olen laiha kuin luuta vaikka söisin sokeria voilla höystettynä päivät pitkät. 25
Se on niinkin yksinkertaista, että kun kalorimäärä viikon ajalla on 1000kcal vähemmän kuin ed. viikolla, niin ihminen laihtuu kilon. 500kcal vähemmän, niin paino tippuu 0.5kg. Ja tuon siis täytyy tapahtua pitkällä aikavälillä.
Ehkä kannattaa miettiä laihduttamisen motiiveja ihan uudelleen, jos ekana miettii kuitenkin sitä, että kuinka paljon voi syödä herkkuja!
Jos 1000kcal energiavaje laihduttaisi kilon kaikki olis super laihoja ...kilon laihduttaminen vaatii noin 7000kcal energiavajeen eli kun viikon aikana JOKA PÄIVÄ syö 1000 kcal vähemmän kun kuluttaa niin laituu kilon.
.. joita vedin pussillisen dippikastikkeen kera joka viikonloppu. Vaihdoin sipsien tilalle naposteluporkkanoita, kukkakaalia, kurkkua, vesimelonia ym. Niitä sitten dippailin ja parin kerran jälkeen en voinut kuvitellakaan syöväni enää mitään rasvaisia sipsejä. Kasvikset ovat ihanan raikkaita ja dippikastikkeen ansiosta kuitenkin maistuu!
punnituspäivän iltana saatoin syödä 200g irtokarkkeja, 200g sipsejä, 150g suklaata eli kerran viikossa oli mässypäivä.
Mitä tulee terveellisyyteen tai makeanhimosairauteen en sano mitään, mutta ainakin laihduin noin.
Itse en voi lainkaan pitää ns. mässypäiviä - kun pidän, ne nostavat painoani heti 700-1400 grammalla, joiden pudottaminen vie muutaman viikon. Minulle sopii paremmin pienen herkun syöminen päivittäin. Ja koska en laihduta vaan kyse on elämäntavasta, sallin itselleni myös herkkuja. Herkku voi olla pari keksiä, suklaata, jäätelöä tai pieni lasi viiniä. Tai vaikka ylimääräinen hedelmäsalaatti vaniljakastikkeen kanssa.
Vastasin kysymykseen, mitkä ovat mielestäni herkkuja. Esim. jäätelöä en syö edes kerran kuussa, paitsi kesällä vähän useammin. -ap