Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätän 1v lapsen yksin kotiin kun ulkoilutan koiran.

Vierailija
13.03.2010 |

Minulla ei ole vaihtoehtoja iltaisin, kun olen yh. Koira on käytettävä vasta 22 aikaan ettei kuse yöllä sisälle. Lapsi on sikeässä unessa sängyssään. Aina pelottaa mitä jos joku soittaa lastensuojeluun, mitä jos talo räjähtää, mitä jos lapsi herää ja menee katsomaan missä olen. Iltalenkkinä on ihan pieni lenkki, että tarpeet tulee tehtyä.

I hate myself, mutta en voi luopua rakkaasta lemmikistä. Tai pyytää hoitajaa joka ilta 10 minuutksi meille.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos jätät lapset yksin aamuisin puoleksi tunniksi ja päivällä tunniksi niin se ei ole pari minuuttia! Sanot myös että keskenään nukkumaan - kuitenin päiväohjelmassa sanot että herättät lapset ja sitten menet puoleksi tunniksi ulos koiran kanssa!

En todellakaan ymmärrä ja jos tälläisestä tietäisin lähipiirissä tapahtuvan TODELLAKIN soittaisin LS:n paikalle.

Olisitte ottaneet toisen koiran ja jättäneet lapset tekemättä jos koirat kuitenkin menevät lasten tarpeiden ohi!!!!!!

Vierailija
22/59 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on useampi kuin yksi henkilö, joka jättää lapset yksin kun käyttää koiran. Vastaan omasta puolestani, olen se, joka laittoi aikataulun.

Aamulenkille otan lapset mukaan, vien koiran kotiin ja vien sitten lapset hoitoon.

Päivälenkille (eli n.17.30), joka on tunnin lenkki, otan lapset mukaan.

Iltapissatuksen ajaksi he jäävät nukkumaan.

Päiväuniaikaan en uskaltaisi jättää lapsia yksin, koska he saattavat herätä koska vain. Samoin aamulla, toinen saattaa herätä jo minun kellooni tai aamutoimien ääniin. Iltaisin ja öisin he nukkuvat sikeästi, yöheräämisiä ei enää ole.

Eli jos jätät lapset yksin aamuisin puoleksi tunniksi ja päivällä tunniksi niin se ei ole pari minuuttia! Sanot myös että keskenään nukkumaan - kuitenin päiväohjelmassa sanot että herättät lapset ja sitten menet puoleksi tunniksi ulos koiran kanssa!

En todellakaan ymmärrä ja jos tälläisestä tietäisin lähipiirissä tapahtuvan TODELLAKIN soittaisin LS:n paikalle.

Olisitte ottaneet toisen koiran ja jättäneet lapset tekemättä jos koirat kuitenkin menevät lasten tarpeiden ohi!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päästän koiran yksin aamu- ja iltapissalle pihaan, mutta voihan sitä vahtia vaikka ovenraosta että pääsee komentamaan jos alkaa haukkua, ja samalla kuulee jos lapset heräilee. Toisaalta, jos mun pitäisi valita, jätänkö 1-vuotiaan yksin kotiin vai valittaako naapuri yksittäistä koiran haukkumista klo 22 illalla, niin kuuntelisin ennemmin valitusta naapurien taholta.

Vierailija
24/59 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ilostutit meitä päivärytmisi kerronnalla, haluan kertoa, että kyllä meidän naapurissa äiti ulkoilluttaa koirat vähintään kaksi kertaa päivässä viiden (!) lapsen kanssa, eivätkä lapset näytä kärsivän. Ovat 0-7-vuotiaita. Lisäksi perheen isä tekee juoksulenkin koirien kanssa päivittäin.

Lapsi tarvitsee riittävästi unta, joten kyllä minusta on huomattavasti viisaampaa laittaa lapset ajoissa nukkumaan. Naapurisi on varmaan kotiäiti?

Vierailija
25/59 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ilostutit meitä päivärytmisi kerronnalla, haluan kertoa, että kyllä meidän naapurissa äiti ulkoilluttaa koirat vähintään kaksi kertaa päivässä viiden (!) lapsen kanssa, eivätkä lapset näytä kärsivän. Ovat 0-7-vuotiaita. Lisäksi perheen isä tekee juoksulenkin koirien kanssa päivittäin.

Lapsi tarvitsee riittävästi unta, joten kyllä minusta on huomattavasti viisaampaa laittaa lapset ajoissa nukkumaan. Naapurisi on varmaan kotiäiti?

Koirat on lenkitettävä anyway. En siis ole tuon jutun kirjoittaja, mutta ihmettelenpä vaan taas.

Jos mä nyt mitään koirista ymmärrän, niin ne lenkitetään aamulla ja illalla. Se on ihan sama, onko kotiäiti vai ei.

Mä olen työssäkäyvä koirallinen yh ja suoriudun kyllä ilman, että lapsi on yksin sisällä... Sen tiedän, että tuo mun tenava saisi kyllä aikaan vaikka mitä, jos jättäisin sen yksin vartiksi, sitä riskiä en ota. Ihan nukkuu kuitenkin n.10h yössä, vaikka "joutuukin" koiran kanssa ulkoilemaan paljon.

Vierailija
26/59 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertoo kyllä paljon sinusta ihmisenä. Yök.

Vierailija
27/59 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vastaus ihmiselle joka haukkui koiria. Kyllä se lapsi pärjää sen parisen minuuttia!

Vierailija
28/59 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään ensin lapsen kanssa koirat ulkona kunnon lenkillä 19-20 aikaan ja sitten kun lapsi nukkuu, niin myöhään illalla päästän ne vielä ulos pikapissalle pihalta. Minulla on kyllä itkuhälytin mukana, jonka kantama on aika pitkä. Meillä on kyllä onneksi metsä ihan pihan vieressä. Monet ovat ehdottaneet, että voisin mennä pidemmällekin, kun itkuhälytin kyllä kantaa, mutta vielä en ole uskaltanut. Mies on matkatöissä ja mun mielestä ei voi pitää koiria pissaamatta 12 tuntia..

Vierailija
29/59 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äideistä kertoa miten suojelette lasta kun olette kakalla, suihkussa, nukutte tms. tai millaiset turvajärjestelyt teillä on sille varalle, että teillä itsellenne sattuu jotain kotona -- vaikka se tajuttomuuden tuottava sairaskohtaus. mInusta olisi kiinnostavaa kuulla... Minulla ei ole koiraa enkä ole koskaan jättänyt lapsiani yksin minnekään, mutta silti ymmärrän tosi hyvin ap:tä ja muitakin koiranulkoiluttajia -- en esimerkiksi oman suihkuni/kakalla käyntini ajaksi voi mitenkään lukita 3-vuotiaita kaksosiani ja vauvaa suihkuhuoneeseen, vaan otan riskin ja jätän heidät oman onnensa nojaan leikkimään. Vauvan otan usein mukaan kun menen suihkuun mutta saatan myös laittaa pinnikseen... onk tämäkin ls-ilmoituksen paikka?

Vierailija
30/59 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen koira ei jaksa olla esim. klo 21-07 kusematta, onko pentu vielä? Ajattelin, että jos olisitte lapsen kanssa käyneet iltasella ennen lapsen nukkumaanmenoa vielä pidemmällä kärrylenkillä, niin koira olisi kussut itsensä kuiviin =0)ja pärjäisi sitten taas aamuun asti kun lapsi on hereillä ja voit ottaa mukaan koiran aamukuselle.

Vierailija
31/59 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menetät tajuntasi? Tietääkö kukaan, että kotona on yksin pieni lapsi? Itse olen noissa tilanteissa (pakko on myös) laittanut taskuun lapun, jossa sanotaan, että osoitteessa xx on 1-vuotias lapsi nukkumassa. Ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
32/59 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätätkö yksin kotiin vai otatko mukaan koiraa kusettamaan?

Ja parin vuoden päästäkö on parempi jättää lapsi yksin yöllä, kun käytät koiraa?

ihme sakkia...

Vierailija
33/59 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes lappua rinnassa, puhelin on, ja siinä on miehen nimi helppo löytää. Mies varmaankin osaisi heti kysellä lapsen perään. Lapsi nukkuu meillä vielä korkeareunaisessa sängyssä, joten ei ole vaaraa, että lähtisi vaeltelemaan poissaoloni aikana.

Olen ulkona max. 5 minuuttia. Ja tosiaan, mies ei voi käyttää koiraa, koska on viikot pois.

Vierailija
34/59 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli hyvin epänormaali päivärytmi kun lapsi oli pikkunen. Mä lähdin kymmenen aikaan lapsen kanssa ulos. Lapsi rinkkaan ja lenkille. siitäkös naapurin vanha rouva nosti hirveen haloon kun silleen rääkätään lasta pitämällä sitä hereillä. Joopa joo.

En luopunu koirista enkä luopuis mistään hinnasta

Alottajalle: mulla tulis mieleen että jos sulle sattuisi jotain.

Mä jouduin viemään pari kertaa vanhemmat lapset kouluun (ajoaika 4min.) ja pienin jäi nukkuun niin tein joko niin että soitin jollekin kun olin lähdössä kotoota ja soitin tai laitoin tekstarin kun palasin. Lisäksi soitin omalla puhelimella omaan puhelimeeni ja kuuntelin välillä ettei lapsella oo hätää.

En tietenkään olis voinut tehdä mitään mutta halusin varmistaa että lapsi nukkuu.

Vierailija
35/59 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sngystä, etten siihen luottaisi. Ainakin meillä pojat kömpivät pois vanhanaikaisesta "syvästä" pinnasängystä jo reilusti alle vuoden vanhoina! Ja jos lapsi on vasta tuota kiipeilytaitoa opettelemassa, niin vaarallisempaa vielä, kun sitten huonolla tuurilla putoaa sieltä laidan yli

Vierailija
36/59 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan hyvä laittaa lappu taskuun siltä varalta että sulle käy jotain. Myöhään illalla ei ikinä tiedä kuka kävelee vastaan muutenkin joten on ihan järkevää kävellä puhelin kädessä ja siinä hätänumero valmiina näpyteltynä.

Itsekin olen joskus kahdestaan lapsen ja koiran kanssa miehen ollessa pitkillä työreissuilla. Silloin koiran iltalenkki on kuuden aikoihin, eli lapsen kanssa ulkoilemme kuudesta seitsemään tai seitsemästä kahdeksaan. Lapselle maistuu sen jälkeen ruoka ja uni, ja koira pärjää mainiosti aamuun asti.

Vierailija
37/59 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on koira ja kyllä minä tytön nukkuessa käyttäny monet kerrat koiraa ulkona,yöllä, illalla kuin päivällikin, yh olin 8kk tytön elämän alusta.

Enkä koskaan ole pohtinu elämää suurempaa, että tyttö olis joten "vaurioitunut", vieläkään ei pinnasängystä pääse pois, ja nyt 1v.3kk

Muistan toki hetkiä, että tytön ollessa pieni käytin koiraa tosi nopeasti ulkona tai takapihalla pikapisulla, kun pelkäsin että herää, kun nukkui huonosti. Toisinaan tullessa tyttö itki, mutta suurinosin tyytyväisenä tohisi sängyssä.

Nykyäänkin uskallan käydä ulkona koiran kanssa 10 minsa pissalenkin, kun tyttö nukkuu, jos tilanne sitä vaatii(mies töissä tai muualla).

Vierailija
38/59 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta pyjamassa sinne ja käytä koira rattaiden kanssa pihalla? Mitään lenkkiä se ei varmaan tarvitse enää, tai sen VOI tehdä aiemmin

Vierailija
39/59 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olosuhteissa!

Eikö ole mahdollista aikaistaa koiran iltalenkkiä tunnilla? Ja vastaavasti herätä aamulla vähän aikaisemmin viemään koiraa.

Tai mitä jos palkkaat jonkun koirarakkaan teinin hoitamaan koiran iltakävelyn. Luulisi, että joku lähialueella asuva koirarakas esiteini, jonka vanhemmat eivät suostu omaan koiraan, veisi mielellään pikku korvausta vastaan koiranne kerran päivässä ulos.

Ja eikö sitten hätätapauksessa se koira voi vain kusaista ihan pihalle: onko sitä pakko viedä vielä lenkille silloin illalla?

Vähän of the topic vielä kommentti: voihan yh:lle sattua kotonakin jotain. Mitä, jos liukastuu ja lyö päänsä kotona? Tai saa sairauskohtauksen...Kuka sitä lasta silloinkaan osaa kotoa hakea ja kaivata? Miksi koirankusetuslenkillä tajuttomuuteen johtava onnettomuusriski olisi korkeampi kuin kotona?

Vierailija
40/59 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esikoinen oli pieni, raahasin sen mukana esim. kantoliinassa. Mutta vanhempana ja etenkin talvella se osoittautui yhä hankalammaksi...Nyt lapsia on kaksi, nukahtavat kahdeksalta ja nukkuvat kummatkin todella sikeästi. Ollaan muutettu miehen työkuvioita niin, että on enää todella harvoin poissa kotoa. Ja tämä oli alkuun muka mahdotonta, mutta saatiin nyt kuitenkin onnistumaan. Meidän koirat ovat narttuja ja oppineet iltapisulla tekemään tarpeensa ripeästi ensimmäiseen puunjuureen, eli minulla ei ulkoiluun oikeasti mene kahta minuuttia pidempään. Itsekin pelkään, että minulle sattuisi jotain, mutta olen oikeasti noin 50m päästä ovesta, puhelin taskussa ja avaimetkin tarkistan moneen kertaan. En haluaisi tehdä näin, enkä esim. koskaan jätä lapsiani yksin autoon jne. Mutta sitten olen miettinyt, että eipä tuo minun iltapissatus poikkea siitä, että joku omakotitalossa asuva hakee lehden postilaatikolta. Ja miten moni on esim. omalla pihalla, kun lapsi nukkuu sisällä päikkäreitä? Voihan minulle sattua myös jotakin sisällä, kun olen lasten kanssa kahdestaan, sitä pelkään myös toisinaan. Eli ei varmaankaan ole ideaalitilanne, enkä siis lenkille lähtisi, mutta ymmärrän kyllä myös ap:ta.