Minkä ikäinen oli äitisi/miehesi äiti, kun hänestä tuli isoäiti ekaa kertaa?
Anoppini tuli isoäidiksi 8 vuotta sitten 49-vuotiaana ja sanoi suoraan, että kovin vanhaksi pääsi. Olisi kuulemma halunnut tulla mummuksi jo nuorempana. Kun oikein ryhdyin ajattelemaan tuttuja perheitä, huomasin, että anoppini oli ylivoimaisesti nuorimpana isoäidiksi tullut. Hänestä tulikin äiti aikoinaan 18-vuotiaana, joten oletti ilmeisesti samaa tahtia poikansakin saavan lapsia.
Kommentit (55)
Itse 42-vuotiaana kolmen pienen lapsen äitinä kuulostaa hurjalta, jos joku on mummu jo 45-vuotiaana.
kun veljeni sai 20-vuotiaana ensimmäisen lapsensa. Huh huh, itse olen nyt 44 ja esikoiseni täyttää kesällä 20, mutta lapsenlapsia en vielä toivo.
oli 45 kun siskoni sai lapsen, 46 kun minä sain. mieheni äiti oli 52 kun lapsemme syntyi.
Ja mun äitini 52v. Hänellä ei ole kuin mun kolme lapsenlasta.
mielestäni ihan normissa mummuiässä :)
On nyt 47v ja lapsenlapsia on 5.
Anoppi oli 52, kun meidän esikoinen syntyi. Muita lapsenlapsia ei anopilla vileä olekkaan kuin meidän.
Itse olen nyt 50 enkä voisi kuvitella olevani mummo. Mun kuopuskin on vasta 7-vuotias.
Mulla oma mummo oli 60v kun synnyin ja äitini taas oli 72v kun tuli ekaa kertaa mummoksi. Hurjaa tosiaan ajatella että joku 45v on jo mummo, mulla ei sen ikäisenä ole nuorin edes vielä koulussa...
miehen äiti varmaan alle 35 vuotiaana.
emmä osaa kuvitellakaan että oma äiti ois ollu 72, kun oma isoäitini on sen ikäinen;)
Mulla oma mummo oli 60v kun synnyin ja äitini taas oli 72v kun tuli ekaa kertaa mummoksi. Hurjaa tosiaan ajatella että joku 45v on jo mummo, mulla ei sen ikäisenä ole nuorin edes vielä koulussa...
Mun mielestä toi on taas hurjaa että jollain on 45-vuotiaana vielä noin pieniä lapsia :)
Mun äiti oli 47-vuotta ja miehen äiti 49-vuotta. Jos mun esikoinen tekee ekan lapsen samanikäisenä kuin minä (22-vuotta), niin musta tulee mummi 43-vuotiaana.
kun siskoni sai esikoisensa 18-vuotiaana (täytti sinä vuonna 19).
Jos saa lapsen n. 30-vuotiaana ja tämä lapsi saa lapsen n. 30-vuotiaana tulee mummoksi n. 60-vuotiaana. Jos taas saa lapsen parikymppisenä ja tämä tekee lapsen myäs parikymppisenä niin on mummo n. 40-vuotiaana.
Omassa lähipiirissäni mummoksi tuleet ovat olleet vähän päälle 50-vuotiaita.
Yleisesti ottaen nykyään lapset tehdään vanhempina mitä ennen, esim. monen tutun vanhemmat ovat olleet reilu parikymppisiä saadessaan esikoisen, sitä vastoin tutut ovat lapsia saaneet vasta n. 30-vuotiaina, eli 5-10 vuotta vanhempina mitä omat vanhempansa ovat esikoisensa saaneet.
minä 21 mies 26. kaksoset. anoppi huonokuntoinen ikäiseksee. onneks oma mutsi suht nuori, koki ittesä aluks aika nuoreks mummoks.
Tuttava- ja sukulaispiirissäni on paljon mummuja, jotka tulleet mummuiksi vanhoina. Esim. 63 v, 58 v ja naapurin rouva oli jo reilusti 70 v, kun vihdoin sain kauan odotetun ekan lapsenlapsensa. Oma anoppini taitaa olla nuorin tuntemistani mummuista, hänkin siis 50 v.
sen ikää. Äitini oli 45.