Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Luomet lisääntyy raskausaikaan..

Vierailija
31.03.2010 |

Mulla tullu hirveesti lisää luomia raskauden/imetyksen myötä kaulaan sekä rintojen alueelle. Osa sellasia laajoja vaaleenruskeita, osa vaaleita hiukan kohollaan ja sit sellasii nypittäviä. Pystyyköhän noita poistaan? Voisko noi liittyä raskauteen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yhdellä mun kaverilla ne myös lähtivät raskauden jälkeen - eivät siis siinä mielessä olleet ihan tavallisia luomia.

Mutta kyllähän luomia voi poistaa tietysi.

Vierailija
2/18 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaa savipuoli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan juuri kaulan ja rintojen alueelle. Osa on tosian sellaisia laajoja, vaaleampia, varsinkin rinnoissa nännien lähellä. Välillä vauva vielä oikein ikenillään vahingossa tarraa niistä kiinni, onneksi eivät ole kohollaan. Kaulan alueelle taas on tullut sellaisia ihan pieniä luomia.

Ajattelin seurailla luomia tämän imetysajan ja mahdollisesti sen jälkeen käydä lääkärillä varuiksi näyttämässä.

Vierailija
4/18 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osa niistä "varisee" pois raskauden jälkeen. Ovat sellaisia kohollaan olevia ja karheita. Ainakin kannattaa odottaa että raskaus on ohi ja hormonitoiminta tasaantunut (ts. n. 3-6 kk synnytyksen jälkeen) ennen kuin lähdet poistattamaan, koska tosiaan voivat kadota itsestäänkin.

Vierailija
5/18 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia ruskeita luomia ja sit iso lähjä sellasia punasia pistemäisiä luomia ympäri kroppaa. Synnytyksestä jo 3v4kk ja kaikki luomet edelleen jäljellä, joten ei ne aina synnytyksen jälkeen katoa.

Vierailija
6/18 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toista odottaessani ihmettelin valtavaa määrää luomia kaulan ja rintojen alueella. Mietin jo, minkä ihosyövän tms. olen saanut... Nyt vauva 3kk ja luomia ehkä jo vähemmän. Mulla luomia on myös tullut häpykarvoituksen alueelle!

Toinen outo juttu olivat finnin tapaiset näpyt reisissä. Niitä oli valtavasti! Kysyinkin niistä lääkäriltä eräässä raskausajan tarkastuksessa, mutta hän epäili mun ajaneen karvani jotenkin epähygieenisesti :/ Synnytyksen jälkeen varmaankin opin hygieenisemmän tavan ajella karvat, kun näpyt katosivat hetkessä ;D

Vierailija
7/18 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihotautilääkärille. Poistaa ne vaaleat kätevästi jäädytetyllä typellä. Ei juurikaan satu eikä maksa paljon.

Vierailija
8/18 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne lähtivät pois aika pian raskauden jälkeen. Hiukan kun hinkkasi ihoa, niin varisivat pois.

Vierailija
9/18 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tisseille varsinkin, oli ihan oikeita luomia ja lähti suurin osa pois,kun synnytin ja imetyksen jälkeenkin. Olen siis joskun kaaaauan sitten poistattanut, no kävin normi lääkärissä, jäi isot arvet, mutta olin valmis siihen halusin ne pois ja olen erittäin tyytyväinen päätökseeni!

Vierailija
10/18 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne putoaa sitten aikanaan pois

Vierailija
11/18 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kanssa tullut luomia ja paljon. Alussa tuli vain muutama ja ne alkoikin tippua ja huokasin helpotuksesta.. Kunnes nyt loppuraskaudessa rv 38 tuntuu että yhden yön aikana tulee ainakin viisi luomea lisää... Ovat tosi rumia ja sijaitsevat kaulan/solisluun alueella, näitä on ehkä 20. Nyt oli tullut toisen rinnankin alle ja rintojen väliin. Toivon todella että häviävät, jos ei niin pakkohan ne on poistattaa.

Vierailija
12/18 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kansa uskoo luomien/ ihomuutosten tuovan poikavauvaa...

Näin kävi mulle ;)

Mites te muut joilla tuli luomia

Vierailija
13/18 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana luomet tosiaankin voivat lisääntyä, tulla isompia ja sitten näitä pieniä "roikkuluomia".Tämä johtuu kropan tuottamasta kasvuhormonista, jota "pirskahtelee" raskauden aikana ja aiheuttaa myös luomien lisääntymistä. Näin ihotautilääkärini terveiset..

Vierailija
14/18 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minulle tuli niitä pieniä koholla olevia varsinkin rintojen väliin ja lisäksi olemassa olevat luomet kasvoivat. Ne pienet hävisivät sitten jossain vaiheessa kokonaan, mutta ne kasvaneet luomet pysyivät saman kokoisina.

Vierailija
15/18 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi Iso koholuomi ja yks pienempi ainakin tulleet nyt raskauden (rv 24) aikana ja molemmat häpykarvoituksen alueelle. Mm. rinnan alueella luomia syntynyt ennenkin runsaasti, tuonne ei aiemmin yhtään. Mietin, onko käytävä turvallisuussyistä näyttämässä lääkärille... Haaveilen joka tapauksessa parin muunkin hankausalueen ruman vanhan luomen poistosta viimeistään imetyksen jäätyä. Niin ja tyttöä oletettiin rakenneultrassa, tuskin luomet ovat mitään poikaennusmerkkejä!

Vierailija
16/18 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa tullut paljon luomia just rinnan ja kaulan seudulle sekä kyllä vähän bikinirajaankin - ja tyttö pitäis tän toisenkin olla. (Vastauksena ekalle kirjoittajalle). Osasta luomia pääsin ekan raskauden jälkeen, osa sittemmin tummunut,

Vierailija
17/18 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kävi mulle ;)

Vanha ketju, mutta kaksi tyttöä tuli ja molemmilla kerroilla tuli etenkin kaulan alueelle sellaisia roikku luomia+kaksi vanhaa luomea kasvoivat kokoa. Muutokset sitten katosivat pian synnytyksen jälkeen.

Vierailija
18/18 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kävi mulle ;)

Täälläkin paljon luomia tullut ja tyttöä veikkailtiin ultrassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi