Harmittaa tyton puolesta...synttarijuhlista
Tytolla on lauantaina syntymapaivat ja kutsui niille 6 luokkakaveriaan. Kutsut antoi lapsille 2 viikkoa sitten. Kahden lapsen aidit ovat vastanneet minulle etta heidan lapsensa tulevat synttareille (laitoin kutsuun puhelinnumeroni ja pyysin ilmoittamaan). Kolmannelta aidilta kysyin voiko heidan tytto tulla ja aiti ei eilen viela osannut sanoa varmaksi, mutta jos tulee niin kysyi voiko 5v pikkusiskokin tulla synttareille ja voisinko mina kayda heidat hakemassa ja viemassa kotiin? (Menee aika hankalaksi ja tytto ei ollut ilahtunut tuosta pikkusiskon mahdollisesta mukaan tulemisesta...)
Mutta siis kolmesta kutsutusta ei ole kuulunut mitaan. Tytto on useana paivana kysynyt noilta lapsilta paasevatkohan he tulemaan ja aina vain sanovat etteivat viela tieda. Noh, juhlat on huomenna, saa nahda keta ilmestyy, en ole varannut paljoa mitaan, jos sitten tulevat niin parjataan nailla mita tarjottavia loytyy...
Muuten olisin voinut itse kysya noilta aideilta, mutten tunne heita ollenkaan. Minusta on tosi noloa olla ilmoittamatta!
Kommentit (27)
olla vastaaamatta kutsuun:( Harmi, että teille niitä osui noin runsaasti!! Ja lisäksi törppö joka pyytää synttärisankarin äidin kuskaamaan lapset.... No jo on....
synttärit ennen joulua. tais olla sen 7 v juhlat, kun kutsuttiin 5 kaveria ja pyydettiin ilmoittamaan, jos ei pääse.
surkea lopputulos oli se, että vain 1 poika tuli, 2 ilmoitti, että ovat jo lomilla silloina ja kahdesta ei kuulunut koskaan mitään
se oli vaikea tilanne, niin vieraalle kuin juhlakalullekin
sen jälkeen juhlat on järjestetty jo joulukuun alussa
Nyt on mielestani ihan "tavallinen" viikonloppu ettei ole mikaan juhlasesonki meneillaan.
Tytto on viela melko uusi luokallaan niin olisi senkin puoleen ollut mukavaa etta saisi vahan enemman kontaktia noihin luokkakavereihin, juuri kutsumalla heidat meille.
Mutta aina ei asiat mene niin kuin toivoisi...
ap
Ymmärtäisin jos kyseessä olisi isot juhlat (niin kuin häät tai hautajaiset) joihin kutsuttuja on useita kymmeniä. Tulee mieleen, että ollaan pihejä ja halutaan nuukailla tarjottavista.
Ymmärtäisin jos kyseessä olisi isot juhlat (niin kuin häät tai hautajaiset) joihin kutsuttuja on useita kymmeniä. Tulee mieleen, että ollaan pihejä ja halutaan nuukailla tarjottavista.
ja koska lapset eivat voi itse kulkea taalla mihinkaan niin vanhemmat hoitaa sellaiset. Lisaksi tapana on antaa lahjat osallistujille kotiin viemisiksi, ja senkin vuoksi olisi helpompaa jos tietaisi monta lasta paasee.
ap
juhliin on kutsuttu? Joten jos he eivat halua etukateen ilmoittaa niin, entas jos kukaan ei ilmoita etta ei paasekaan. Tilanne olisi aika surkea jos 6 kutsutusta kukaan ei ilmaantuisi paikalle ja synttarisankari odottelisi turhaan!!
ap
niin, että jos ei pääse, silloin on ilmoitettava. Jos ei mitän ilmoita, on tulossa. Näin olen itse aina toiminut, ja näin on lasten vieraatkin toimineet. Aina ovat tulleet jos eivät erikseen peru. En koskaan edes odota että joku ilmoittaisi olevansa tulossa, olisipa outoa! Tottakai synttäreille mennään, jos kutsu tulee.
niin, että jos ei pääse, silloin on ilmoitettava. Jos ei mitän ilmoita, on tulossa. Näin olen itse aina toiminut, ja näin on lasten vieraatkin toimineet. Aina ovat tulleet jos eivät erikseen peru. En koskaan edes odota että joku ilmoittaisi olevansa tulossa, olisipa outoa! Tottakai synttäreille mennään, jos kutsu tulee.
Ap:han oli pyytänyt ilmoittamaan pääseekö, kyllä silloin pitää ilmoittaa että pääseekö vai ei. Pitää toimia niin miten kutsussa sanotaan.
lapset niin pieniä, mutta saako kysyä miksi pitää ilmoittaa tuleeko synttäreille vai ei?
tekstarin tarhakavereiden äideille, kun vain yksi kutsutuista ilmoitti tulostaan määräaikaan mennessä. Tähän tyyliin: Hei, x viettää synttäreitään silloin ja silloin, onkohan kutsu löytänyt tiensä perille? Pääseekö y mukaan juhliin, tarvitsisin tiedon paikkavarausta ja tarjoiluja varten. Yst terv...
Todella huonotapaista olla ilmoittamatta mitään.
lapset niin pieniä, mutta saako kysyä miksi pitää ilmoittaa tuleeko synttäreille vai ei?
Ilmoittaminen on tärkeää siksi, että tietää varautua siihen, että kuinka moni tulee. Meillä esim. on sellaisia leikkejä usein, joihin on tietyt "ryhmät" jaettu jo etukäteen. Jos joku ei tulekaan koko homma menee ihan uusiksi. Pöytäjärjestys menee uusiksi, tarjottavia on liikaa tai liian vähän. Lisäksi on tapana, että myös vieraille jaetaan lähtiessä pieni pussi, ei niitä huvikseen viitsi ostella, vaan sen mukaan kuinka moni tulee. Ja myös stressi poistuu, kun tietää, että vieraita varmasti on tulossa eikä lapsen synttäreistä muodostu traumaattista katastrofia jos ketään ei tulisikaan paikalle. Nämä nyt tuli ekana mieleen. Ja kaikki ei ole sellaisia, että "leivonpa nyt tuosta 100 pullaa niin varmasti riittää kaikille"-tyyppejä. Mä en itse leivo mitään (paitsi ehkä kakun) vaan ostan kaiken valmiina, sen mukaan kuinka moni tulee.
Lapsemme siirtyivät kyläkoulusta isompaan kouluun syksyllä kun oma koulu lopetettiin.Nyt joulun alla oli sitten tytön synttärit ja kutsui 10 tyttöä.Ja voitteko uskoa että vaan 2 tuli!Kyllä ihan suoraan sanoen vitutti!2 olivat sairaina.Toisesta ilmoitettiin,toisesta oletettiin kun ei ollut ollut koulussa.Puhelinnro.oli kutsussa eli olisivat voineet ilmoittaa etteivät tule.Yksi tytöistä oli samana päivänä ilmoittanut että tulee mutta eipä näkynyt!Ja tämä tyttö on ollut tyttöni kaveri jo 3v.eli jo ennestään tunsivat toisensa.5 ei ilmoitettu yhtään mitään eivätkä koulussa sanoneet tulevatko vai eivät.Ei siis tarvitse tänä vuonna kutsua kun pari hyvää ystävää,jotka tulevat.Todella junttimaista käytöstä olla ilmoittamatta!
sellaisissa lastentouhupaikoissa jonne pitaa ilmoittaa lasten lukumaara etukateen seka ilmoittaa keittiolle mita lapset haluaisivat myoskin syoda. Eihan siita mitaan tulisi jos ei tieda monta lasta on tulossa ja mita he haluavat syoda!
Nyt on kuitenkin kyseessa kotisynttarit mutta tapa on sama, jos kutsussa pyydetaan ilmoittamaan niin kylla mina ainakin tuntisin itseni tosi noloksi jos en ilmoittaisi.
ap
kuuluu ihan peruskäytöstapoihin. Jos taas erikseen mainitaa, että vp esteen sattuessa niin silloin ei tarvitse erikseen ilmoittaa tulosta.
hiukan ajatella miltä lapsesta tuntuu jos synttäreille ei tulekaan juuri ketään. Lapset kuitenkin odottaa niitä ja pettymys on suuri jos ei kukaan vaivaudu edes ilmottaan miks ei päässyt. osottaa kyllä mun mielestä käytöstapojen puutetta jos ei yhteen kutsuun kykene vastaamaan..
saapumaan synttäreille, en muuten. On toiminut hyvin aina.
hiukan ajatella miltä lapsesta tuntuu jos synttäreille ei tulekaan juuri ketään. Lapset kuitenkin odottaa niitä ja pettymys on suuri jos ei kukaan vaivaudu edes ilmottaan miks ei päässyt. osottaa kyllä mun mielestä käytöstapojen puutetta jos ei yhteen kutsuun kykene vastaamaan..
ilmoittamatta jos kutsussa pyydetään ilmoittamaan! Todellista itsekkyyttä! Argh, että raivostuttaa tuollaiset vanhemmat!!! Ikävä lapsesi puolesta, mutta mä varmaan tekisin niin, että en noille "epävarmoille" varaisi yhtikäs mitään, sittenhän oppivat, että kannattaa ilmoittaa jos pyydetään!!