Lihamureke kysymys.Jos teette lihamurekkeen ja laitatte väliin keitettyä kananmunaa
niin laitatteko kokonaisena sen munan vai pienittäkö sen??
Mietin että kumpi ois järkevämpi vaihtoehto.
Niin ja kun teen niin että puoleen murekkeesta laitan munaa ja toiseen puoleen kasviksia, niin mitä kasviksia suosittelesitta??
Kiitos :D
Kommentit (52)
tähän ketjuun paasaamaan, että ei ainakaan KOKKIKOULUSSA tuollaista ole opetettu! Ei voi olla normaalia! Kun kerran itsekin tiedät, että se ei kuulu kokkikoulussa opeteltaviin asioihin...
Voi pyhä yksinkertaisuus.
P.S. Meillä kokkilinjalle amikseen menivät kaikki ne, jotka eivät muualle opiskelemaan päässeet
olen kuullut, että kananmunia on ollut/on tapana laittaa joissakin ohjeissa murekkeen sisälle. Ei ole näillä kokeilla ilmeisesti ollut laajemmin mielenkiintoa tutustua ruokamaailmaan ja -historiaan, ja erilaisiin variantteihin.
ravintolakoulussa. Voin kertoa että pääpaino ranskalaisessa keittiössä, pieni osa kotiruokaa ja maakunnallisia erikoisuuksia.
olen kuullut, että kananmunia on ollut/on tapana laittaa joissakin ohjeissa murekkeen sisälle. Ei ole näillä kokeilla ilmeisesti ollut laajemmin mielenkiintoa tutustua ruokamaailmaan ja -historiaan, ja erilaisiin variantteihin.
ravintolakoulussa. Voin kertoa että pääpaino ranskalaisessa keittiössä, pieni osa kotiruokaa ja maakunnallisia erikoisuuksia.
Miksi siis kukaan kokki tulee tähän ketjuun toitottamaan, etten ole kuullut tuollaisesta murekkeesta, vaikka olen kokki?
Taidan kokeilla heti tänään! Nam!
T. Yksi kananmunamurekkeesta pitävä
Itse olen äidiltäni oppinut sellaisen täytteen, että murekkeesta muotoillaan "vati", johon kaadetaan keitettyjä makarooneja. Makarooneihin upotetaan vuorotellen omenalohkoja ja paksuja juustoviipaleita. Sitten muotoillaan lopusta mureketaikinasta "kansi" ja taputellaan saumat kiinni. On hyvää!
ja on vähänkään ruokaa laittanut, on kyllä taatusti syönyt oikeaa lihamureketta - johon siis todellakin kuuluu keitetyt kokonaiset kananmunat sisään. Tää on just tätä - kokki joka ei oikeasti tiedä kokkaamisesta mitään muuta kuin mitä "kokkikoulussa" on opetettu...
En ole minäkään ikinä kuullut tuollaista ja ikäni olen kotiruokaa syönyt, niin äidin, mummujen, mummun sisarusten, tätien, anopin, anopin äidin jne pöydässä enkä ikinä ole nähnyt mureketta jossa olisi ollut kananmunia. Kerran oli koulussa täytettyä mureketta 7. luokalla ja se täyte taisi olla jotain porsasta. Enkä ole kokki.
monipuolista kokemusta ja tietämystä ruoasta; siihen sisältyy tiedot kotiruoastakin sekä erilaisten ruokien historiasta. Kokkikoulunne voitte työntää ahteriinne, ei riitä arvostusta tuollaiseen päälleliimattuun hienosteluun, josta puuttuu aito tietotaito ja innostus.
Miksi siis kukaan kokki tulee tähän ketjuun toitottamaan, etten ole kuullut tuollaisesta murekkeesta, vaikka olen kokki?
Se on vain niin pieni osa kokin koulutuksesta. Saa kait ammattilaiset ihmetellä minkälaisia safkoja amatöörit vääntää.
Toki olen syönyt lihamureketta useammassakin kodissa enkä kenelläkään ole nähnyt munatäytteistä mureketta.
Ravintolassa mureketta voidaan tarjota lounasruokana tai henkilökunnan ruokana ei kuulu á la carte-listoille.
Kyllä saadaan taas av:lla riita aiheesta kuin aiheesta aikaiseksi, päästään haukkumaan toisten järkeä ja koulutusta jne.
Toivottavasti ap sai murekkeensa tehtyä ja hyvät naurut päälle tästä:DDDD
tuollaista ruokalajia olevankaan.
Ikää minulla on jo yli 50.
että muotoilet jauhelihataikinasta suorakaiteen, laitat keitetyt kananmunat jonoon keskelle ja "suljet" murekkeen muotoon. Kun leikkaat kypsästä murekkeesta siivuja, ne ovat tosi nättejä kun keltuainen paistaa sieltä :)
Vihannekset tarjoaisin erikseen. Jos haluat täyttää vihanneksilla/ luumuilla/ sienillä, niin silloin sama työtapa. Murekkeen päälle pari pekonisiivua ennen uuniinlaittoa, hyvä tulee.
itse olen viimevuosisadalla käynyt köksäkoulun ja vuodessa ehdittiin kyllä murekkeen täytteet ja ranskalaisen keittiön herkut väsätä.
Missähän ravintoloissa nämä kaikki ranskalaiskeittiönkokit väsäävät nahistuneita uusia perunoita, ihmisten kauhisteltaviksi.
itse olen viimevuosisadalla käynyt köksäkoulun ja vuodessa ehdittiin kyllä murekkeen täytteet ja ranskalaisen keittiön herkut väsätä. Missähän ravintoloissa nämä kaikki ranskalaiskeittiönkokit väsäävät nahistuneita uusia perunoita, ihmisten kauhisteltaviksi.
Kurssikeskukset koulutti näillä lyhytkoulutuksilla muka ammattilaisia. Olen näihin työelämässä törmäillyt ja heidän taidoissaan ja tiedoissaan on paljon puutteita. Ehkä näissä koulutuksissa oli pääpaino murekkeissa ja sen varianteissa.
keittiömestari