Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain viran, mutta... "vauva" vasta 1v2kk enkä haluaisi aloittaa

Vierailija
12.03.2010 |

Olin ajatellut olla kotona melko kauan kuopuksen kanssa. Töitä ei kuitenkaan odottamassa, joten laitoin työhakemuksen menemään, ihan vaan katsoakseni, kuinka käy...

No, sain viran, joka tulisi aloittaa kun minun pikkuprinssini on vasta 1 v 2kk. Esikoisemme on saanut olla kotona 2,5 v:ksi. Nyt on tosi sekavat tunteet. Aloittaako, jotta on varma työ, vai jäädäkö kotiin, jotta lapseni saa "parhaan mahdollisen alun".

Työ alkaisi kesän jälkeen, joten hetki tätä kotonaoloa vielä olisi, mutta... Kuopus ei enää ikinä tule olemaan pieni. Ja lisäksi uusi työ vaatii usein veronsa myös illasta. Eli käytännössä olisin varmaan "poissaoleva" ensimmäiset työkuukaudet koko ajan... Mutta uskaltaako näinä päivnä kieltäytyä virasta, kun riskinä on että on sitten työtön kun poika on tuon 2,5 vuotta vanha.

Vinkkejä ja näkökulmia otetaan vastaan!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on ihan oikeasti pieniä vain kerran. Olipa työsi ihan mitä tahansa toivon että lapsesi ovat kuitenkin sinulle tärkeimmät. Töitä saa ihan varmasti myöhemminkin. Mikä elämässänne on tärkeintä raha vai rakkaus? Koskaan kun ei voi tietää milloin on itsensä tai lastensa viimeinen päivä niin olisi kauheaa jos olisi arvottanut työn tärkeimmäksi elämässään. Päivääkään et saa lasten lapsuudesta koskaan takaisin

Vierailija
42/43 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pidän sitä ihan lastenkin kannalta hyvänä, että äidillä on töitä. Kun siitä työstä tulee rahaa ja sillä ostetaan esim. lapsille kaikenlaista tarpeellista. Että kyllä sitä voi vähän järjelläkin ajatella ihan niiden lastenkin vuoksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pidän sitä ihan lastenkin kannalta hyvänä, että äidillä on töitä. Kun siitä työstä tulee rahaa ja sillä ostetaan esim. lapsille kaikenlaista tarpeellista. Että kyllä sitä voi vähän järjelläkin ajatella ihan niiden lastenkin vuoksi...

Läsnäoloa ei korvata pienelle (nyt puhutaan alle 2v!!!) lapselle millään "ostella kaikenlaista tarpeellista". Kyllä niitä töitä löytyy vuoden tai parin päästä. Lapsi on pieni vain hetken, mutta ei ihan oikeasti mikään työpaikka ole noin ainoa mahdollisuus, että tarvitsisi ruveta liiottelemaan jonkun yhden tai kahden vuoden takia aivan kuin ap ei enää tämän jälkeen työllistyisi koskaan mihinkään. Ja ap ei siltä kuulosta, että taloudellisesti kotiin jääminen hetkeksi olisi mahdottomuus.. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän