Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ, jossa työmatkoja ja äitiys...

Vierailija
12.03.2010 |

Hei!

Minulle tarjottiin erittäin hyvää työtä, mutta siihen kuuluu myös viikon mittainen työmatka toiseen maahan joka kuukausi. Meillä on yksi 6 v lapsi. Voiko äiti olla lapsen elämästä joka kuukausi yhden viikon poissa? Vaikuttaako se lapseen? Olen todella ymmälläni mitä tehdä!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisikin jo vähän selventää ajatuksiani... mutta kuitenkin mietin että eihän se ihan "normaalia" ole että äiti on niin paljon kokonaan poissa kotoa. Tunteeko kukaan tällaisia perheitä ja onko vaikuttanut lapseen/lapsiin?

Vierailija
2/8 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en muutenkaan erityisesemmin tykkää reissaamisesta, mutta uskon kyllä, että lapsi tottuu hyvin tällaiseen järjestelyyn, jos isä hoitaa reissun aikana.

Onhan hyvin monet isätkin matkatöissä, eikä varmaan tulisi mieleen kysyä, miten se vaikuttaa lapseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein 3 vuotta työtä, jossa matkustin oikeastaan viikottain. Tosin ne oli lyhyitä matkoja lähimaihin. Lapsi tuolloin 1,5-4-vuotias.

1-2 päivän ulkomaanmatkoja vähintään joka toinen viikko, ajoittain joka viikko. Jos muu aika on ns. virka-aikaa, niin ihan hyvin pelittää.

Kaikkeen tulee rutiini ja kaikkeen tottuu. Tuo voi olla ihan kivakin juttu, lapsi saa säännöllisesti arkea isän kanssa kahdestaan. Jos itse olet innoissasi niin anna palaa :)

Vierailija
4/8 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei lapsi siihen kuole.

Meillä miehellä tuollaisia työmatkoja joka kuukausi.

Vierailija
5/8 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..isä on läsnä ja vielä kenties muutakin tukiverkkoa (esim. isovanhemmat/muut sukulaiset) ympärillä, niin en näkisi tuossa lapsen kannalta isoa ongelmaa. Ennemmin pitäisi ongelmana omaa "jaksamistani" tai siis sitä, että haluanko tehdä työtä, jossa on säännöllisesti noin pitkä poissaolo kotoa.

Itsellänikin voi olla tuon viikon verran matkapäiviä kuussa, mutta lähes aina max 2 päivää peräkkäin, eli se on aika eri asia.

Silläkin on merkitystä onko kyseessä todella viikon reissut vai sitten ma-pe poissaolo, sillä viisi tai seitsemän päivää on eri asia. Ja vielä sekin, että missä maassa/aikavyöhykkeellä duuni olisi? On todellakin eri asia, jos puhutaan 7 päivän reissusta aina esim. Jenkkeihin tai sitten 5 päivän reissusta vaikkapa Tukholmaan. Jälkimmäisestähän pääset helposti kotiin parissa tunnissa, jos tarvis etkä ikinä kärsi jetlagista ja Jenkkien osalta sitten ihan päinvastoin.

Joten, kysymykseesi ei suoraan voi vastata joo tai ei, kun et yksityiskohtia juuri kerro, mutta lähtökohtaisesti en pitäisi tuota lapsen kannalta mitenkään mahdottomana. Se mitä itse ajattelisin, riippuu ihan noista yksityiskohdista, joista yksi tärkeä on se, että miten hyvä tuo uusi duuni on. ONko se esim. "unelmieni työ" vai sitten vain ihan jees/jonkin verran parempi työ kuin nykyinen?

Vierailija
6/8 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ministeri-/euroedustaja esimerkki oli todella huono! Esimerkkejä toki on, mutta nuo ministerit/edustajat tekevät niin pitkää päivää ja reissua, että lapsen kannalta se on todella surkeaa. Ap:n tapaus on kuitenkin aika paljon miedompi versio.

Vierailija
7/8 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikolla olen 2 päivää matkoilla, seuraavalla viikolla 3. Huhtikuussa ei ole matkoja, toukokuussa taas viikon matka.

Kaikkein eniten toimivuus riippuu isän asenteesta! Meillä mies ajattelee että olen ansainnut tämän työpaikan (ja aseman) kovalla opiskelulla ja työllä ja olisi tyhmää heittää se menemään vain sen takia ettei hän (=mies ja isä) kykene olemaan lastensa kanssa keskenään muutamaa yötä.

Lapset meillä nyt 5 ja 9v. Eiväthän lapset aina onnesta soikeana ole kun ilmoitan matkasta, mutta ymmärtävät kyllä että se kuuluu työhön.

Vierailija
8/8 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulle tarjottiin erittäin hyvää työtä, mutta siihen kuuluu myös viikon mittainen työmatka toiseen maahan joka kuukausi. Meillä on yksi 6 v lapsi. Voiko äiti olla lapsen elämästä joka kuukausi yhden viikon poissa? Vaikuttaako se lapseen? Olen todella ymmälläni mitä tehdä!

Jos olet tiiviisti lapsesi elämässä tähän saakka ollut niin todennäköisesti lapsellasi on tarvittavat taidot kestää kyseinen tilanne jos lapsella säilyy poissaoloaikana yhdessäolo isän kanssa ja mahdollisuus olla Sinuun yhteydessä puhelimitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän