Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella oli yöllä 41-astetta kuumetta

Vierailija
12.03.2010 |

Soitin päivystykseen ja saimme ohjeen mennä sinne, että crp voidaan tarkistaa. Vastassa oli kuitenkin tympeä lääkäri joka vain ihmetteli että miksi mittaan yöllä kuumetta. Vastasin että siksi kun lapsi voihki ja oli tulikuuma. He eivät voi kuulemma tehdä siellä mitään muuta kuin kotonakaan eli antaa kuumelääkkeitä (joita olin antanut, eli pronaxenia ja panadolia) ja lähetti meidät samantien kotiin (ilman mitään kokeita siis). Tuli siis selväksi että kuumeen takia on turha viedä lasta näytille, paljonhan tuo kuume ei enää tuosta voi nousta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen käyttänyt lasta kolmesti lääkärin arvioitavana ja vain ensimmäinen otti tulehdusarvot. Ja minulle on ihan sama miten hysteerisenä, maalaisjärjettömänä minua pidetään. Minulla on kolme lasta joista en ole kuin kerran ketään käyttänyt kuumeen takia lääkärissä. Silloin esikoinen sai kuumekouristuksen. Tämä kuopuskin on saanut ja silloin olin vain yhteydessä puhelimitse, joten en mielestäni ole mitenkään ylihysteerinen tämän asian suhteen. Lapsi ei ole koskaan hengittänyt noin nopeasti ja kuume ei siis laske noin vain lääkkeillä ja "kotikonstein".

Vierailija
22/25 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäisessä viestissä ap puhuu vain kuumeesta, ei mainintaa, että kuumetta olisi ollut aiemmin tai että lapsella on jo todella sairaus. Ap:n viestistä sai sen kuvan, että ap on yöllä havahtunut lapsen levottomuuteen ja mitannut kuumeen, antanut lääkettä ja lähtenyt päivystykseen.

Nyt lisäinfon jälkeen kehoittaisin viemään heti yksityiselle.

t. se, joka aiemmassa viestissään arvosteli pelkän kuumeen takia yöllä lääkäriin vientiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sehän ei varmista sitä ettei keuhkokuumetta voisi tulla, varsinkaan kun meillä ei nyt tosiaan ole muuta kuin nuo kuumelääkkeet ja ventoline..

Vierailija
24/25 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisenä iltana/yönä oli annettu lääkettä 18-20 välillä ja silti kuume laski vasta aamu viideltä. Ja kyllä, lapsi oli ilman vaatteita ja laitoimme kylmiä kääreitä. Koska kuume nousi entistä korkeammalle ja olin edellisenä yönä nähnyt etten saa kuumetta alas pitkään aikaan, katsoin viisaammaksi viedä arvioitavaksi. Jos olisin kirjoittanut että lapsella 41 astetta kuumetta niin tähän viestiin olisi kymmenen ihmistä kirjoittanut että "vie heti päivystykseen" jne.

Ekassa viestissäsi et sanallakaan maininnut, että lapsi oli jo "pitempään" sairas, minä ainakin sain käsityksen, että kuume oli juuri noussut... etkä kertonut, oliko tuo kuume mitattu ennen vai jälkeen lääkkeen antamisen.

Mutta noilla tiedoilla, vie lapsi lääkäriin. Meillä lapsella keuhkokuume oireili samoin: kova yskä ja pari päivää kestänyt kova kuume. Jos keuhkokuumetta, niin ei kannata päästää kovin pahaksi, mukavampaa jos selviätte kotihoidolla eikä tarvitse mennä sairaalaan. Ja kun viikonloppukin on tulossa, niin paikkakunnasta riippuen voit viikonloppuna olla taas niiden päivystyslääkärien "armoilla".

Vierailija
25/25 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kirjoittaa koko tarinaa vaan tiivistin oleelliset tiedot, ja näköjään tiivistin vähän huonosti. Tuntuu vaan että lääkäriin vieminen on aivan turhaa, kun lääkäri katsoo koneelta, että näköjään on keuhkoputkentulehdus ja sillä selvä. Ja tosiaan nyt lähinnä arvosteltiin sitä että mittaan kuumetta yöllä. Lääkäri käski antaa lääkkeen illalla, laittaa lapsen nukkumaan ja nukkua itse. Olen kai jotenkin erikoinen, kun en voi nukkua jos toinen hengittää kuin maratonin juosseena ja voihkii tulikuumana. Isäkin oli sitä mieltä että sairaalaan heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi