Nimi NEELE? Sopiiko supisuomalaiseen suuhun ja supisuomalaiseen sukunimeen?
Kommentit (22)
varaudu vastailemaan uteluihin nimen alkuperästä ja siitä että kaikki ihmiset eivät heti (tai koskaan) opi muistamaan nimeä.
Oma tyttäreni on Neeta. Moni muistaa Neea tai Netta tai sit nimeä ei vaan muisteta.
Ääntäisin niinkuin se kirjoitetaan, niin ei ole mun mielestä mitään ongelmaa. Jostain syystä tulee mieleen supisuomalainen nimi Eeli.
Mistä peräisin, tarkoittaako jotakin?
kamala
kuulostaa vielä niele, kun nopsaan sanoo
Mistä peräisin, tarkoittaako jotakin?
Lausutaan siis Neele.
joudut/joutuu sitä usein toistamaan.
Neelakin on kiva, tuli suosioon Teho-osaston myötä, mistä Neele tulee?
telkkarissa yhden mallin nimi oli Neele (ei suomalainen) ja minusta se on nätti nimi. En kyllä tiedä mitä nimi tarkoittaa. Lausuisin sen ihan NEE-LE.
t.ap
eli minusta se on kaunis nimi ja olisi sopinut myös sukunimeen. Asiasta on nyt 4 vuotta, joten en ihan tarkkaan muista, että minkä takia vaihdettiinkin nimeä synnytyksen jälkeen.
Vaatii joiltain ihmisiltä tottumista, mutta käyhän tuo suuhun kun on suomalaisittain lausuttavissakin.
ja mun mielestä sopii vallan mainiosti.
Mun korvaan ainakin kuulostaa mukavalta erilaiselta nimeltä. eikä tule mitään ihmeellistä siitä mieleen. Me ollaan ajateltu kutsumanimeksi laittaa Nessa, siis jos tyttö syntyy. Pojalle on vielä nimi hakusessa. Ja sukunimi on täällä aivan supisuomalainen, että silleen
mutta mä lausuisin ton ilman muuta niile tai niil. toisaalta, meillä on kotikielenä englanti. mutta varaudu ulkomailla väärin lausumiseen...
tulee kansainvälinen, niin hänen nimensä tullaan lausumaan Niil, eli samoin kuin Neil. Se voi olla ärsyttävää.
Mä en tykkää nimistä, jotka lausunnan puoletsa on sekä miehen että naisen nimiä, vain kirjoitusasu paljastaa sukupuolen.
Siis Neele ja Neil lausuttuna on "niil".
mutta mä lausuisin ton ilman muuta niile tai niil. toisaalta, meillä on kotikielenä englanti. mutta varaudu ulkomailla väärin lausumiseen...
mutta oma tyttöni onkin Neela, joten pidän tuon tyyppisestä nimestä paljon. Me emme ainakaan ole joutuneet perustelemaan nimivalintaamme ja tämä nimi tuntuu sopivan hyvin suomalaisten suuhun (vaikka nimen alkuperä on intiassa). Ja sopii loistavasti supisuomalaiseen sukunimeemme, eikä ole mikään tusinanimi.
Eli minä annan ääneni Neele nimelle :).
Mun 5v tyttäreni on Nessa :).
Olen itse puoliksi irlantilainen :D
Mutta parempi kuin Jessicat ja Jannicat ja Vanessat - enivei.
Ihan kiva, ettei massanimi