Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opiskellaan PUHETERAPEUTIKSI?

Vierailija
11.03.2010 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on laillistettu puheterapeutti.

Vierailija
2/6 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas olla. Av-mamma pystyisi hoitamaan puheterapeutin hommiakin, kun osaahan mamma puhua :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin, Turun, Tampereen tai Oulun yo:ssa tai sitten Åbo Akademissa. Pääaineena on logopedia. Muita pakollisia aineita koulutusohjelmassa on mm. lääketiede, psykologia ja fonetiikka. Valinnaisuutta opinnoissa ei juurikaan ole.

Vuosittain logopedian opiskelijoita otetaan Hkiin 20, Tkuun 10, Treelle 10, Ouluun 30 ja ÅA:han 10.

T. logopedian opiskelija, pian valmistuva :-)

Vierailija
4/6 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vaan kommentoida tota yhtä kommenttia, että niinpä. Kyllähän av-mammojen mielestä kuka tahansa kieltä osaava voi ryhtyä kääntäjäksikin...Joskus jopa kieltä osaamaton, kun "onhan niitä sanakirjoja" :)

Ap, olet valinnut tosi kiinnostavan alan. Olen itse kielitieteilijä ja erityisen kiinnostunut fonetiikasta ja fonologiasta, jotka liippaa aika läheltä.

Vierailija
5/6 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa kun en itse aikoinaan älynnyt moista ammattia ollenkaan. Kiinnostaisi edelleen, mutta asutaan niin kaukana opiskelupaikoista, että ei ole perheelliselle, asuntovelalliselle mahdollista.

Tänne Itä-Suomeen ei saa puheterapeutteja edes rahalla, täällä töitä olisi vaikka valita saakka...

Vierailija
6/6 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni on jo isommat lapset, mutta juttelin juuri äskettäin kaverini kanssa, jonka lapsi on parivuotias. Hän ihmetteli, että heidän asuinalueella KAIKKI 2-vuotiaat, jotka eivät vielä puhu, ovat puheterapiassa. Aivan älytöntä...

Minun kuoppukseni ei sanonut vielä sanaakaan 2-vuotiaana. Minä itse en puhunut mitään alle 3-vuotiaana. Aivan omituista minun näkövinkkelistä katsottuna. Totta kai ongelmat pitäisi osata karsia, mutta ei ei lapsia tasapäistää tarvitse.