Huh, sain tutulta vauvanvaatteita...
Perhetuttu kävi äsken meillä ja toi vauvallemme vaatteita. Heidän nuorin lapsensa on 1,5-vuotias ja lupasivat meille tarpeettomia vauvanvaatteita. Meillä ei ole rahasta pulaa, mutta olen kierrätyksen kannalla ja olin ehtinyt kierrättää meidän vanhat vauvakamamme lähipiirin lapsiperheille.
No, vaatetta tuli parikin kassillista, mutta ne ovat ihan jumalattomia rytkyjä. :O Justiinsa niitä kirpparilaarin pohjilta löytyviä 80-luvun kirkuvakuosisia haalareita tai kulahtaneita Libero-bodeja. En ole liian kranttu, eikä vauvan vaatteiden tarvitse olla sävy sävyyn, mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan.
Onko tämä joku yleinen tapa, että kierrätetään omista nurkista pois ne kamalimmat roinat, joita ei itsekään käytä? Noita vaatteita en nimittäin ole nähnyt ko. perheen lapsilla, joiden vaatteet ovat olleet ihan siistejä. Meille siis tarkoituksella tuotiin "ylimääräisiä", eli semmoisia mitkä eivät heillekään kelpaa.
Nyt sitten olen puun ja kuoren välissä, että kehtaako nuo käydä viemässä suoraan johonkin UFFin laatikkoon tms. vai mitä ihmettä...
Kommentit (11)
annetaan ne rytkyt lainaksi eli halutaan ne takaisin kun vauva ei enää käytä. Lisäksi tehostetaan koko ajan kyselemällä, että "Kuinkas teidän vauvalla ei ole näkynyt päällä niitä meidän vaatteita?"
kierrätetään kans parin tutun kans vaatteita, mutta kysytään aina mille olis tarvetta tai että haluaako ottaa jotain tiettyä vaatetta. eikä tod. kyl anneta mitään puhki kuluneita edes keräyksiin.
kävi samallailla, sain kamalia rytkyjä lahjoituksena tuttavaperheeltä. Kävin vaatteet läpi, ja otin vaan muutaman käyttökelpoisen talteen, loput lähti SPR:n konttiin!
omalla tunnolla, joku enemmän tarvitseva saa niistä hyviä vaatteita =)
kun ystäväni oli saanut tutuiltaan lapsilleen vaatetta ja tavaraa. Kaikki silkkaa paskaa, reikiä täynnä olevat sukkahousut, pari päätöntä ja kädetöntä nukkea. Tosi laatutavaraa...
kamalalta, pesty on jo monta kertaa ja tuuletettu. Ei ne ny niin hienoja edes ole että rupeisin jossain piimässä liottamaan.. Uffille vaan.
Miehen sisarukset paljon häntä nuorempia, joten eivät olleet tarpeeksi vanhoja ollakseen hienosti retroja, vaan 90-l puolenvälin äp-pakkauksen vaatteita, jotka olleet useammalla jo käytössäkin. Anoppi on muuten itse kyllä ihan tyylikäs ja tietää että minä olen aika tarkka vauvan vaatteista (suurin osa käytettyä, mutta sellaisia "helmiä"), joten osa minusta haluaa jopa ajatella että tuo oli puhdasta v#%^¨lua tai sitten joku testi... No en vie kierrätykseen, saa anoppi ne takasin heti kun kehtaan valehdella etteivät mahdu enää (en käyttänyt, kiittämätön kun olen).
Minä lahjotin myös pari pussillista vauvanvaatetta, mutta ne nyt oli sentään tältä vuosituhannelta, pari vuotta vanhoja ja EHJIÄ SEKÄ PUHTAITA.
heittää ne roskiin, niille kelpaa nykyään vain "hyvät" vaatteet ja aika paljon joutuu kuulemma roskiin. Luulis että sinne Ambolaan kelpaisi vaatteeksi vaikka vanha lakana, mutta ei!
Uffeen vaan ilman omatunnontuskia. Tuttusi sai hyvän mielen kun sai antaa sinulle roinansa, ei sun niitä tarvii käyttää. Mun sisko roudaa mulle kaikki heiltä pieneksi jääneet kamat ja osa on ihan ryysyjä. Hän onkin sanonut, että teet näillä mitä haluat. Olen poiminut parhaat päältä, loput uffeen ja kirppikselle.
vaatteet työkavereille ja sanon aina, että viekää uffiin ne, joita ette käytä. Kaikki vaatteet on kyllä ehjiä, mutta osa jo aika kuluneita.
Eli mun mielestä voit hyvin viedä ne johonkin keräykseen, jos et halua käyttää.