Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko väitöskaronkka olla jo iltapäivällä/alkuillasta?

Vierailija
11.03.2010 |

Kyseessä todella pienen porukan tilaisuus, vastaväittäjä, kustos, väittelijä ja pari-kolme muuta. Syötäisiin hyvin ja siinä se!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän koko karonkkaa ole pakko edes järjestää (vaikkakin kohteliasta, sillä sehän pidetään vastaväittäjän kunniaksi).

Vierailija
2/7 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on ihan kiinni siitä, mitä väittelijä haluaa. On melko tavanomaista, että isot iltapukujuhlat jätetään väliin ja väittelijä, vastaväittäjä(t) ja kustos sekä pari läheisintä käyvät jossain vain syömässä iltapäivällä tai esim klo 17-. TÄmä jälkeen voi, jos huvittaa, pitää "jatkot" jossain baarissa, mutta ei sitäkään tarvi tehdä pitkissä leningeissä ja häntäpuvuissa eikä tarvi tarjota koko iltaa kaikille. Moni useita vuosia 1500euron kuukausiapurahalla väitöskirjaa vääntänyt turvautuu tähän vaihtoehtoon ihan mielellään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/7 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan että voi tulla aika kiire, jos väitöstilaisuus alkaa klo 12 (ainakin omassa yliopistossani tavallinen alkamisaika) ja karonkkaan pitäisi ehtiä jo iltapäivällä.

Itse väitöstilaisuuteen ja sen jälkeen juotaviin kahveihin on syytä varata aikaa yhteensä 4 h. Useimmiten selviää kolmessa tunnissa, mutta siitä ei voi olla varma etukäteen. Sen jälkeen vastaväittäjän pitää viimeistellä lausuntonsa (ainakin meillä se pyydetään ehdottomasti tässä vaiheessa, sillä kukaan ei halua lähteä metsästämään lausuntoa jo takaisin ulkomaille ehtineeltä vastaväittäjältä), osa osanottajista (yleensä naiset) haluaa ehkä vaihtaa asua jne. Karonkkaan siirtymiseenkin pitää varata aikaa.

En itse aloittaisi karonkkaan ennen klo 18:aa, jos väitöstilaisuus alkaa klo 12. Muuten voi tulla tukalan kiire.

Vierailija
5/7 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lausunto viimeistellään toisaalla mutta silti. Entä onko päivällis-/illallistilaisuus sinällään ok mitään erityisiä ohjelmanumeroja?

-ap

Vierailija
6/7 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun jouduthan sä varmaan sanomaan pari sanaa kiittääksesi vastaväittäjää.

Vierailija
7/7 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuusi tuntia! Tosin tätä tuskin enää missään noudatetaan...

Tuo lausunnon viimeistely saman tien oli minulle uusi juttu; kyllä minun ulkomaalainen vastaväittäjäni lähetti lausunnon perässä faksilla/postitse, kun oli kotiutunut.

Eikö nimenomaan päivällis/illallistilaisuus ilman mitään ohjelmanumeroja ole normaali karonkka? Toki kutsuttujen määrässä on isoa vaihtelua. Kiitospuheet tetenkin pidät vastaväittäjälle ja kustokselle ja tarpeen/halun mukaan muille väitöskirjaasi kontribuoineille, läsnä oleville henkilöille. Ja he tietenkin pitävät pienet vastauspuheenvuorot.