Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö puuro sinut pitkään kylläisenä?

Vierailija
10.03.2010 |

Tämä on yksi elintarvikkeisiin liitetty väite, jota EU nyt tutkii ja joka pitää todistaa oikeaksi ennen kuin sitä saa mainoksissa käyttää. Minäkin olen kuullut tämän usein, eikä toimi ainakaan omalla kohdallani. Pikemminkin niin, että jos aamulla syö puuron, on jossain vaiheessa ihan hillitön nälkä, paljon suurempi kuin jos olisin syönyt leipää.

Toinen väite minkä olen kuullut (ei liity tuohon tutkimukseen) on omenan erinomaisuus välipalana. Tämäkään ei pidä paikkaansa, ei itseni kohdalla eikä useimpien muidenkaan, sillä omena päin vastoin lisää nälkäisyyden tunnetta...ja kuinka monta kertaa mä ehdin jo miettiä että kuinka pohjaton vatsa mulla onkaan, kun puuro ja omena ei tee mua kylläiseksi kuin ihan hetkeksi, vaikka "yleisen totuuden" nimissä niillä pitäis pärjätä vaikka kuinka kauan.:D

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota raejuustoa puuron kanssa, ja olipa herkkua! Oikeasti hyvää kun toi raejuusto melkein suli puuroon. Suosittelen kokeilemaan!

Vierailija
42/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuro niin työpäivän pärjää syömättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitän aina puuron kevytmaitoon ja laitan becel-silmän ja ripauksen hienoa sokeria päälle.

Kyllä em. puuro nälkää pitää minulla sen pari kolme tuntia.

Vierailija
44/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kun lapsille tarjotaan koulussa kerran viikossa puuroa. Yleensä veteen keitettyä kaurapuuroa ja eihän siihen mitään voita saa. Maito rasvatonta ja näkkärin päälle lauantaimakkaraa. Ei sillä 13-vuotias poika pärjää pitkälle iltapäivään.

Aamiaiseksi syönkin nykyään jonkinlaista munakasta (kermaan tehty, lisäksi makkaraa, jauhelihaa, kinkkua tms), lisäksi kasviksia. Tai sitten pekonia ja uppomunia. Nälkä pysyy loitolla n. 5 tuntia.

Vierailija
45/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos puuron kanssa syö jotain muuta, esim. puuro + jugurtti, puuro + banaani jne., puuro pitääkin nälkää ihan hyvin. Itselläni se rytmi menee niin, että jos klo 8 syön puuron ja jugurtin, klo 11 on melkein kellontarkasti nälkä.

Vierailija
46/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaurapuuroa illalla. Muuta en syökään kun ei ole vara ostaa parempaa evästä. Hyvin pärjää näinkin.

Vierailija
47/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen takia, että jotta puuro olisi hyvää, sitä pitäisi hauduttaa pitkään, ja sitten on kuitenkin taas kohta nälkä!

Vierailija
48/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön puuroa harvoin juuri siksi, että sitten on heti nälkä. Jotenkin tarvitsee jotain rasvaa/proteiinia joukkoon, ettei ole heti taas nälkä.

Pitäisikö omenankin sitten pitää kylläisenä? Minua se ei kyllä tosiaan täytä yhtään, vaan niin kuin kuvasit päinvastoin lisää nälän tuntua. Hedelmistä oikeastaan banaani on ainoa joka tekee kylläisen olon.

Vierailija
49/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä syödäänkin usein puuroa lounaaksi tai päivälliseksi.. Meillä syödään VAIN mannapuuroa ja riisipuuroa (+ jälkkäriksi joskus vispipuuroa), teen nuo maitoon ja laitan sekaan voita..

Vierailija
50/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ollaan monet kerrat tuttujen kanssa puitu - EI TODELLAKAAN PIDÄ! Itselläni kestää ehkä puoli tuntia, kylläisyys siis, ja sitten pitää käydä ainakin kaksi kertaa pissalla. Tuntuu että olisi syönyt pelkkää vettä.

Tuntuu että kaikki ketkä hokee tota on yli 55v.

Vierailija
51/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut syönyt puuroa vuosikausiin ja nyt syönyt joka päivä. Tulee todella täyteen ja nälkä pysyy poissa kauan. Hedelmistä ei kyllä nälkä lähde eikä pysy poissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi