Pitääkö puuro sinut pitkään kylläisenä?
Tämä on yksi elintarvikkeisiin liitetty väite, jota EU nyt tutkii ja joka pitää todistaa oikeaksi ennen kuin sitä saa mainoksissa käyttää. Minäkin olen kuullut tämän usein, eikä toimi ainakaan omalla kohdallani. Pikemminkin niin, että jos aamulla syö puuron, on jossain vaiheessa ihan hillitön nälkä, paljon suurempi kuin jos olisin syönyt leipää.
Toinen väite minkä olen kuullut (ei liity tuohon tutkimukseen) on omenan erinomaisuus välipalana. Tämäkään ei pidä paikkaansa, ei itseni kohdalla eikä useimpien muidenkaan, sillä omena päin vastoin lisää nälkäisyyden tunnetta...ja kuinka monta kertaa mä ehdin jo miettiä että kuinka pohjaton vatsa mulla onkaan, kun puuro ja omena ei tee mua kylläiseksi kuin ihan hetkeksi, vaikka "yleisen totuuden" nimissä niillä pitäis pärjätä vaikka kuinka kauan.:D
Kommentit (51)
mut menen nyt tekeen puuroa kun alkoi niin tekeen mieli.. sinne uppoo kyl marjoja ja hilloa yms.
Pääsen aamulla puuron jälkeen ovelle, kun on taas nälkä. En syö puuroa, kun en voi olla nälässä sen jälkeen:)
Oli kyllä nälkä silloin, mutta näin voisi olettaa olevankin, kun on kulunut 5 tuntia edellisestä ruokailusta.
omenahilloa, mustikoita, maitoa, mikropuuro omenakaneli. kyllä masu yön pärjää =)
24
Reilulla voilla ja hillolla. Pitää nälkää n. 6-7h ihan hyvin :)
Ja meillä syödäänkin usein puuroa lounaaksi tai päivälliseksi.. Meillä syödään VAIN mannapuuroa ja riisipuuroa (+ jälkkäriksi joskus vispipuuroa), teen nuo maitoon ja laitan sekaan voita..
2 tuntia menee ja on hillitön nälkä.
ja omenasta tulee vain närästys, eikä se erityisemmin nälkää pidä.
Silloin joskus kun treenasin suht paljon, opettelin syömään kaurapuuroni raejuuston kanssa. Pitää nälkää jo kohtalaisen hyvin kun on vähän proteiinia mukana. Vielä kun lisää marjoja, niin on aika herkkua!
ei puuro eikä omena! Mutta puuro tekee hyvän olon.
Tuleville vierailijoille, jotka ihmettelevät samaa: Kannattaa syödä proteiini pitoinen aamupala (kananmunaa, jogurttia, maitorahkaa jne.) sillä proteiini pitää kaikista parhaiten nälän kurissa! Puuro taas täyttää vatsan turvotessaan, mutta nälkää se EI pidä. Suosittelen toisaalta puuroa iltapalaksi, sillä kun vatsa on täynnä, niin nukkuu myös paremmin. :) Kannattaa kokeilla! Tämä auttaa painon hallinnassa.
Ei pidä. Päinvastoin nälkä oikein yltyy nopeammin.
Mun puuroon (veteen tehty) tulee lisäksi:
- 100g rahkaa
- 0,5 dl vaaleaa soijarouhetta
- 1 banaani
Ja pitää nälkää sen 3 tuntia vähintään
No ei pidä! 07 jos syön puuron ysiltä on hirveä nälkä.
Nykyisin syön 3dl rasvattomaan gefiluspiimään tehtyä marjasmoothieta ja selviän sillä 07-11.30
Puuro ei pidä nälkää, eikä leipäkään kovin kauan. Toisaalta sain puurosta vähemmän närästystä ja ilmavaivoja. Mutta nyt kun syön aamiaiseksi joko munakkaan tai turkkilaista jugurttia siementen, pähkinnöitten ja marjojen kanssa, nälkä pysyy loitolla 5-6 tuntia eikä ole närästystä ja ilmavaivoja ja vatsa toimii, toisin kuin puuro-leipä-linjalla- Paino on tippunut 4 kg puolessa vuodessa, ihan huomaamatta. Ylipainoinen en ole ollutkaan, nyt olen vaan hoikka ja aah, vihdoin omistan vyötärön, kun läski on sulanut nimenomaan mahasta ja vyötäröltä.
Puuro ja raejuusto pitää, pelkkä puuro ei. Tuota komboa voisin syödä joka aterialla.
lapsille sitä syötettään pienestä asti. onko siis sama onko puuroa tai hedelmä pilttiä?
Vaikka millaisen möhkösatsin söisi, niin aina on tunnin, puolentoista päästä nälkä :P
puoli purkillista raejuustoa, nam.