Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö puuro sinut pitkään kylläisenä?

Vierailija
10.03.2010 |

Tämä on yksi elintarvikkeisiin liitetty väite, jota EU nyt tutkii ja joka pitää todistaa oikeaksi ennen kuin sitä saa mainoksissa käyttää. Minäkin olen kuullut tämän usein, eikä toimi ainakaan omalla kohdallani. Pikemminkin niin, että jos aamulla syö puuron, on jossain vaiheessa ihan hillitön nälkä, paljon suurempi kuin jos olisin syönyt leipää.

Toinen väite minkä olen kuullut (ei liity tuohon tutkimukseen) on omenan erinomaisuus välipalana. Tämäkään ei pidä paikkaansa, ei itseni kohdalla eikä useimpien muidenkaan, sillä omena päin vastoin lisää nälkäisyyden tunnetta...ja kuinka monta kertaa mä ehdin jo miettiä että kuinka pohjaton vatsa mulla onkaan, kun puuro ja omena ei tee mua kylläiseksi kuin ihan hetkeksi, vaikka "yleisen totuuden" nimissä niillä pitäis pärjätä vaikka kuinka kauan.:D

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aiemmin jo päivitteli av:lla, Jutta Gustafsbergin kaurapuuro+raejuusto comboa ja voin kertoa, että ne tosiaan syödään yhdistettynä ja hyvää on.

i]

syönyt aamulla kaurapuuroa raejuuston ja mehukeiton/marjojen kanssa. Hyvää on ja pärjään lounaaseen asti (3-4 tunnin kuluttua aamiaisesta) vallan mainiosti. Mutta ei pelkkä puuro todellakaan pidä nälkää kauan. Eikä omena. Yhdessä omenassa on muuten n. 20-40 kaloria, joten ei sinänsä ole ihmekään, ettei se pidä nälkää.

Vierailija
22/51 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut menen nyt tekeen puuroa kun alkoi niin tekeen mieli.. sinne uppoo kyl marjoja ja hilloa yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen aamulla puuron jälkeen ovelle, kun on taas nälkä. En syö puuroa, kun en voi olla nälässä sen jälkeen:)

Vierailija
24/51 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä nälkä silloin, mutta näin voisi olettaa olevankin, kun on kulunut 5 tuntia edellisestä ruokailusta.

Vierailija
25/51 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omenahilloa, mustikoita, maitoa, mikropuuro omenakaneli. kyllä masu yön pärjää =)

24

Vierailija
26/51 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilulla voilla ja hillolla. Pitää nälkää n. 6-7h ihan hyvin :)

Vierailija
27/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä syödäänkin usein puuroa lounaaksi tai päivälliseksi.. Meillä syödään VAIN mannapuuroa ja riisipuuroa (+ jälkkäriksi joskus vispipuuroa), teen nuo maitoon ja laitan sekaan voita..

Vierailija
28/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tuntia menee ja on hillitön nälkä.

Vierailija
29/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omenasta tulee vain närästys, eikä se erityisemmin nälkää pidä.

Vierailija
30/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin joskus kun treenasin suht paljon, opettelin syömään kaurapuuroni raejuuston kanssa. Pitää nälkää jo kohtalaisen hyvin kun on vähän proteiinia mukana. Vielä kun lisää marjoja, niin on aika herkkua!

Vierailija
31/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei puuro eikä omena! Mutta puuro tekee hyvän olon.

Vierailija
32/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleville vierailijoille, jotka ihmettelevät samaa: Kannattaa syödä proteiini pitoinen aamupala (kananmunaa, jogurttia, maitorahkaa jne.) sillä proteiini pitää kaikista parhaiten nälän kurissa! Puuro taas täyttää vatsan turvotessaan, mutta nälkää se EI pidä. Suosittelen toisaalta puuroa iltapalaksi, sillä kun vatsa on täynnä, niin nukkuu myös paremmin. :) Kannattaa kokeilla! Tämä auttaa painon hallinnassa.

Vierailija
33/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Päinvastoin nälkä oikein yltyy nopeammin.

Vierailija
34/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puuroon (veteen tehty) tulee lisäksi:

- 100g rahkaa
- 0,5 dl vaaleaa soijarouhetta
- 1 banaani

Ja pitää nälkää sen 3 tuntia vähintään

Vierailija
35/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä! 07 jos syön puuron ysiltä on hirveä nälkä.

Nykyisin syön 3dl rasvattomaan gefiluspiimään tehtyä marjasmoothieta ja selviän sillä 07-11.30

Vierailija
36/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro ei pidä nälkää, eikä leipäkään kovin kauan. Toisaalta sain puurosta vähemmän närästystä ja ilmavaivoja. Mutta nyt kun syön aamiaiseksi joko munakkaan tai turkkilaista jugurttia siementen, pähkinnöitten ja marjojen kanssa, nälkä pysyy loitolla 5-6 tuntia eikä ole närästystä ja ilmavaivoja ja vatsa toimii, toisin kuin puuro-leipä-linjalla- Paino on tippunut 4 kg puolessa vuodessa, ihan huomaamatta. Ylipainoinen en ole ollutkaan, nyt olen vaan hoikka ja aah, vihdoin omistan vyötärön, kun läski on sulanut nimenomaan mahasta ja vyötäröltä.

Vierailija
37/51 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro ja raejuusto pitää, pelkkä puuro ei. Tuota komboa voisin syödä joka aterialla.

Vierailija
38/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille sitä syötettään pienestä asti. onko siis sama onko puuroa tai hedelmä pilttiä?

Vierailija
39/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka millaisen möhkösatsin söisi, niin aina on tunnin, puolentoista päästä nälkä :P

Vierailija
40/51 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli purkillista raejuustoa, nam.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä