Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin Espooseen kannattaisi muuttaa? Kerrostaloasunto haaveissa.

Vierailija
10.03.2010 |

.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole rahasta puutetta, niin meren rannalta löytyy kivoja asuntoja, esim. Laurinlahti, Kivenlahti, Nuottaniemikin on ihan kiva alue (onkohan siellä "oikeita" kerrostaloja?), tai sitten Tapiola sieltäkin löytyy joitakin uudempiakin taloja, jos putkirempat ei kiinnosta. Itse asun Laajalahdessa, kiva alue mutta kerrostalot täälläpäin ei ole niin kivoja kuin pientalot. Leppävaarassakin on joitakin hyviä paikkoja, mamuja on kyllä paljon jos se häiritsee.

En muuttaisi; Olari, vanha Matinkylä (olen asunut kerran ja se riitti), Espoon keskus, Mäkkylä, Kauklahti (sanoohan sen nimikin kaukana on).

Vierailija
22/43 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis pelkästään Tapiola, vaan koko tapiolan ympäristö (pohjois-tapiola, haukilahti, westend). Koulut on erittäin tasokkaita. Palvelut on lähellä, hyvät liikenneyhteydet jne. Todellakin uskaltaa muuttaa tännepäin, itse en ikinä muuttaisi täältä pois! Kallista on toki, eli se voi aiheuttaa tietty ongelmia, jos on pienempi budjetti.

On esim. Tontunmäki ja Niittymaa, jotka molemmat tosiaan sijaitsee ihan Tapiolan kyljessä. Hinnoissa se näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolan kouluissa huumeongelmaa.

Etelä-Tapiolan lukio on Espoon "paras" lukio, että eiköhän sinne uskalla muuttaa ilman pelkoa huumeongelmasta.

Eiköhän tuolla Espoon keskuksen suunnalla ole suuremmat huumeongelmat...

Vierailija
24/43 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon huume asiaan sanoa että "hyvätuloisten alueet" kuten tapiola yms.niissä se huumeongelma teineillä on. Vanhemmat ei vaan tajuu..rahaa saa jokanen teini niin paljon kun haluu ja melkeenpä mennäkkin miten haluaa.

Vierailija
25/43 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päiväkoti on sellainen, joka ei ole homeessa ja jossa henkilökunta ei vaihdu tiuhaan.

Päiväkotipaikka on toisaalla ja sinne voi tarvittaessa kuskata vielä, jos ei omalta alueelta heti päivähoitopaikkaa saa.

Vierailija
26/43 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon huume asiaan sanoa että "hyvätuloisten alueet" kuten tapiola yms.niissä se huumeongelma teineillä on. Vanhemmat ei vaan tajuu..rahaa saa jokanen teini niin paljon kun haluu ja melkeenpä mennäkkin miten haluaa.

Kyllä mä silti mielummin "päästän" lapseni hyvämaineiseen Tapiolan lukioon kun Espoon keskukseen epämääräisten hyypiöiden joukkoon. Tuolta koulusta kuitenkin kirjoitetaan parhaimmat arvosanat, että ei siellä kaikki taida olla huumeongelmaisia ;-)

Vierailija
27/43 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut opettamassa huonoja oppilaita iältään 16-17 ja koko 90% porukasta on ainakin kannabista vetänyt. Onko rikkailla kalliimmat huumeet?

Vierailija
28/43 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulusta olen kuullut pelkkää hyvää ja omat lapset menossa sinne. Asukaspuisto valtavan kiva. Palvelut heikennevät - vielä löytyy kauppa (Alepa), apteekki, kampaamoita, jokunen ruokapaikka, kirjasto, neuvola, terveyskeskus (ehkä lähtee). Ei ole ollut mitään häiriöitä meidän kulmilla ainakaan sinä aikana kun ollaan asuttu. Nuoriso mellastaa ostarilla ja rikkoo paikkoja, niin kuin joka paikassa. Alueella pari vuokrataloa - ei mamuja (ei sillä, ettei mun puolesta saisi olla, mutta tuntuu olevan monelle kynnyskysymys. Aika peruslähiö - plussaa Lippajärvi ja sen rannalla olevat alueet ovatkin kaikkein kivoimpia. itse muuttaisin rivariin järven rannalle, jos olisi rahaa. Liikenneyhteydet menettelevät espoolaisittain. lepuskiin jokunen linja, Tapiolaan, Jorviin.

onko rauhallinen? millaiset palvelut?

Viherlaaksoon

T. Myös muuttoa Espooseen pohtiva

Asutaan rivarissa järven rannalla ( : Mutta tuossa lähistöllä on noita kerrostaloja myös joilla on sauna etc. järvemme rannalla ( ;

Mukavaa seutua. Hyvin pääsee Graniin, Lepuskiin (Selloon), Ikeaan (jos kaipaa).

Vierailija
29/43 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on mukavia pientalovaltalaisia alueita, joilla hyvät palvelut eikä yhtään kerrostaloa...

Vierailija
30/43 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustyylistä päätellen uskon kyllä, että sulla on kokemusta pössyttelystä.

kyllä mä voin ihan kokemuksesta tohon huume asiaan sanoa että "hyvätuloisten alueet" kuten tapiola yms.niissä se huumeongelma teineillä on. Vanhemmat ei vaan tajuu..rahaa saa jokanen teini niin paljon kun haluu ja melkeenpä mennäkkin miten haluaa.

Vierailija
31/43 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit ja koulut ovat olleet Tapiolassa hyviä, mutta viisaat kaupungin päättäjät ovat päättäneet, että Etelä-Tapiolalaisten tulee käydä Haukilahdessa neuvolassa. Me ainakin asutaan ihan keskustassa ja lähellä Tapiolan terveysasemaa. Pienten lasten kanssa matka on älytön etenkin, kun muuttokriteerinä oli "kaikki lähellä". Vaikka palvelut tuntuu olevan lähellä, kannattaa selvittää, minkä neuvolan, koulun jne. piiriin kuuluu.

Vierailija
32/43 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin me tapiolalaiset käytiin terveysaseman talossa.

Alakoulu vaihtui jo meidän aikana Revontulesta Westendinpuiston kouluun, joka itse asiassa oli meitä lähempänä kuin taannoin purettu Revontuli. Olen asunut 15 vuotta Tapiolassa ja tykkään edelleen kovasti. Kaksi maan kärkipään yläkoulua ja lukiotakin kivenheiton päässä ja Otaniemeen kaksi kivenheittoa : )

Vierailija
33/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän huumeongelma ole Mankkaalla päin...

Mistä nää jutut tulee? :D hahah, en tiedä missä tynnyreissä ihmiset tässä maassa kasvaa, mutta ne huumeongelmat on ihan kaveriporukasta kiinni ja niitä kaveriporukoita on joka koulussa, mankkaalla, leppävaarassa, tapiolassa, espoon keskuksessa, viherlaaksossa..

mankkaalla 15 vuotta asuneena voin suositella!

Vierailija
34/43 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin hienoa että te 50-vuotiaat ihmiset tiedätte kaiken mitä nuorien seassa tapahtuu

Vierailija
35/43 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut opettamassa huonoja oppilaita iältään 16-17 ja koko 90% porukasta on ainakin kannabista vetänyt. Onko rikkailla kalliimmat huumeet?

On, kalliimmat ja vaarallisemmat. Oman junnun kaveripiiri on tosi laaja ja iso osa huumeongelmaisista on rikkaista perheistä ja käyvät Tapiolan koulua. Eivät toki kaikki, joka puolellahan ongelmaa on, mutta kyllä tuntuu että iso osa väärille raiteille vinksahtaneista käy ns. eliittikouluja. Sitä kun on paisunut ego ja kuvittelee tietävänsä paremmin kuin huumevalistus. Tai sitten luulee olevansa niiiiin ylivertainen ettei itselle aiheudu ongelmaa.

Vierailija
36/43 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Westend on ainakin kallista aluetta, sinne ei niin vaan muutetakaan.

Vierailija
37/43 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma pitääkö sinne olla keskiarvo 8,80 mutta ainak9in Ressuun oli tänä vuonna 9,29 ja toivon että poikani menis sinnea

Vierailija
38/43 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kovin lukiossa on sitä ongelmaa kun yo kirjoitukset menee tosi hyvin, oliko Tapiolan lukio viiden parhaan joukossa.

Vierailija
39/43 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kovin lukiossa on sitä ongelmaa kun yo kirjoitukset menee tosi hyvin, oliko Tapiolan lukio viiden parhaan joukossa.

Vierailija
40/43 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu tuloista ja varallisuudesta. Mikäli varaa on niin voi muuttaa mihin vaan. Hyviä kalliita alueita on Westend,Lyökkiniemi, Koukkuniemi, Nuottalahti, Iirislahti jne.