Pitkään parisuhteessa olleet: kuinka usein rakastelette?
Ja kumman aloitteesta?
Meillä mä melkeinpä odotan miehen aloitetta, sillä silloin seksi on parasta. Meillä seksiä ehkä 3-7 krt kuukaudessa.
Jos itse rupean vonkaamaan ja saan miehen innostumaan, niin se ei ole yleensä yhtä kivaa. Siksi mieluummin odotan.
Kumpi teillä vonkaa vai vuorotellen?
Kommentit (157)
kuin mulla eli 42v. Seksiä vähintään 4 kertaa viikossa, jos lapset hoidossa niin nussitaan kuin kanit :) eli monta kertaa päivässä. Ja ei tosiaan miehellä mitään erektio ongelmia :)
Ja minä en tee koskaan aloitetta koska sitten mies on heti valmis ja homma hetkessä ohi.
Kummankaan ei tarvitse vongata, kun olemme yhteisesti sopineet panopäivät. Siis kaksi viikonpäivää, jolloin fyysiset halut saadaan molemmilta tyydytettyä. Asiasta ei tarvitse keskustella tai ajankohtaa järjestellä tai muuta sellaista säätöä. Kumpikin tietää että silloin saa. Hellyyttä, huomioimista yms, sitten pitkin viikkoa ilman että toinen ajattellee onko toisella taka-ajatuksia tai pitäisikö nyt rakastella kun toinen ehkä haluaa. Joku sanoo että tuosta on romantiikka kaukana, mutta kuten sanoin, nämä kaksi ennalta määriteltyä hetkeä viikossa ovat fyysisiä haluja varten, romantiikkaa sitten pitkin viikkoa vähän joka välissä. Alun perin rytmi lähti liikkeelle osin molempien kilpaurheilullisista syistä. Kaksi laukeamista viikossa on hormonaalisen maksimoinnin kannalta rakentavinta. Myös "panetus" ehtii nousta nautittavan korkeaksi juuri tällä rytmillä. Melko raadollista, vai mitä? 17 vuotta yhdessä, lapset kouluikäisiä.
Kerran kahdeksassa vuodessa yritin. Ei kiinnostanut. Pistin eukon kävelemään.
1-3 kertaa viikossa nyt kun menee taas hyvin. Mies tekee aloitteet koska tietää että haluan aina. Itse vihjailen kyllä. 14v suhde, 2 lasta.
N. 7krt/kk
Useimmiten minun aloitteestani, mies ehdottaa silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
1-3 kertaa viikossa nyt kun menee taas hyvin. Mies tekee aloitteet koska tietää että haluan aina. Itse vihjailen kyllä. 14v suhde, 2 lasta.
Olisi upeaa olla mies, jonka vaimo haluaa aina...
Parisuhdemies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan myös orkun tai useamman 99% kerroista.... Niin miksen haluaisi :D
Ei ikinä jos minä en tee aloitetta. Ja kun nekin aloitteet johtaa useimmiten torjuntaan niin en enää jaksa yrittää. Ei ole mitään niin vastenmielistä kuin saada pakit vaimolta. Eli ei enää seksiä ja onhan se mieltä ylentävää! Voi kilinkellit!
Yhdessä viisi vuotta. Joskus kerran viikossa, joskus kahdesti, joskus voi olla muutaman viikon taukokin. Minun aloitteesta yleensä, harvoin miehen.
Pari kertaa kuussa, joskus useammin. Koko ajan pitäs olla mielistelemässä ja esileikittelemässä päiväkausia. Jos et yritä niin vaimo on kärttynen ja jos yrität niin tykkää antaa pakkeja. Välillä oon miettinyt miten kiva olis vaan kerätä tavarat ja lähtee tekemään mitä itse huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhdemies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan myös orkun tai useamman 99% kerroista.... Niin miksen haluaisi :D
Joo, kyllä munkin vaimo saa orgasmin käytännössä joka kerta, kun ensin keskityn sen antamiseen. Muttei hän kyllä halua seksiä joka päivä. Mulle kyllä se kävisi.
Yhdessä 26v, 5 lasta joista osa jo omillaan. Nykyään tahti 2-3krt/viikko. Aloitteet 50/50 kun itse olen tietoisesti petrannut asiaa. Ennen mies teki pääosin aloitteet. Itselle se on ollut aina jotenkin vaikeaa vaikka "panettaakin" harva se päivä. Omalta osaltani laatu on iän mukana parantunut vaikka kerrat ovat vähentyneet. Saan joka kerta ja yleensä yhden yhdynnän aikana useasti.
Ehkä yleisimmin kerran viikossa, joskus on kahden tai jopa kolmen viikon taukoja, joskus jopa kahdesti viikossa, tosin harvemmin. Niin tylsiä olemme, että bylsimme lähinnä viikonloppuisin tai vapaapäivinä, yleensä saunan jälkeen. Akti kestää yleensä puolesta tunnista vähän yli tuntiin, lähes aina molemmat saamme orgasmin, joskus vain jompi kumpi meistä (yleensä vaimo, joka saa helpommin orgasmin). Vaimo tykkää seksistä ainakin puheidensa mukaan, minun oma kiinnostukseni on alkanut vähetä vuosi vuodelta enemmän ja enemmän. Hellyyttä, haleja ja suukkoja on päivittäin. Iltaisin haluaisin köllötellä vaimon vieressä enemmänkin, mutta vaimo iltaunisena useimmiten torkahtaa viereen.
En oikein osaa sanoa, mikä lasketaan "aloitteeksi", useimmiten vain otamme asian kiertoilmaisujen kautta puheeksi esim. saunassa. Useimmiten vaimo kysäisee asiasta. En aina vastusta.
Perheessä yksi taaperoikäinen, toista lasta ajatellaan ehkä ensi vuonna. Tosin en tiedä, kuinka helposti se onnistuu, mut eipä se minua ainakaan haittaa, vaikkei heti tärppäisi.
4 vuotta ei varmaan ole vielä "pitkä parisuhde", mutta meillä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Minä (mies) vonkaan, muttei onnaa. Aina tulen torjutuksi, ja sen kerran kun eskaloituu, valittaa hän heti ja kiiruhtaa laukeamaan.
Olen onneton.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä 26v, 5 lasta joista osa jo omillaan. Nykyään tahti 2-3krt/viikko. Aloitteet 50/50 kun itse olen tietoisesti petrannut asiaa. Ennen mies teki pääosin aloitteet. Itselle se on ollut aina jotenkin vaikeaa vaikka "panettaakin" harva se päivä. Omalta osaltani laatu on iän mukana parantunut vaikka kerrat ovat vähentyneet. Saan joka kerta ja yleensä yhden yhdynnän aikana useasti.
Ohhoh. Olettepa aktiivisia. Ikää teillä taitaa olla jo 50 tai ainakin lähelle?
Itse luulisin, että meillä seksielämä olisi tuolloin, 15 vuoden kuluttua, tyyliin kerran 2-3 viikon välein korkeintaan.
20 vuotisen suhteen aikana ehkä keskimäärin kolmisen kertaa viikossa, eli yhteensä 3160 kertaa on kuksittu. Siinä sitä onkin hässimistä kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh. Olettepa aktiivisia. Ikää teillä taitaa olla jo 50 tai ainakin lähelle?
Itse luulisin, että meillä seksielämä olisi tuolloin, 15 vuoden kuluttua, tyyliin kerran 2-3 viikon välein korkeintaan.
Iät lähempänä 40v kuin 50v. Teininä menimme "yhteen". Ennen olimme aktiivisempi. Toki väliin mahtuu myös jakso jossa tahti oli nykyistä harvempi parisuhteen kriisin vuoksi. Mä olen kunnolla löytänyt oman nautintoni vasta iän myötä. Välillä harmittaa oikein kun miettii niitä nuoruuden vuosia jolloin mies "joutui" vonkaamaan ja mä en ollut oppinut saamaan orkkua.
muka joka päivä jaksetaan kiksautella vuodesta toiseen. Ei oo normaalia, ei!
Oma kokemus ja kaveripiirin perusteella on se, että pitkään yhdessä olleet jaksaa sekstailla max kerran tai kaksi viikossa.