Miten päästä eroon pienien rintojen aiheuttamasta ahdistuksesta..
..ja huonosta itsetunnosta?
Rintani ovat todella pienet, hyvä jos A-kupin täyttää.Imetyksen alkuaikoina ne oli C, mutta pieneni takaisin normaaliin kokoonsa. Olen kouluaikoina saanut "nauttia" haukuista ja huomautteluista, ja vaikka en haluaisi sitä myöntää, taitaa ne vaivata vieläkin.
Haluaisin normaalin ihmisen itsetunnon ja olla ylpeä vartalostani.
Silikoneja en haluaisi, enkä mitään valtavia toppauksia vaan nimenomaan haluaisin pystyä muuttamaan ajatusmaailmaani niin että kelpaan näin.. onkohan mahdollista? :)
Minkälaiset vaatteet pukee pienirintaista, vai pukeeko mikään?
Kommentit (46)
Nuo silikonirinnat varmasti toimisi, mutta entäs sitten kun vaatteet päällä kuppikoko paria kokoa suurempi ja sitten kun menee samalla porukalla vaikka uimaan, onkin rinnat paria kokoa pienemmät? :)
Täytyy varmaan mennä käymään jonkun asiantuntijan luona, jos saisi jotain vinkkejä siihen itsetunnon kohotukseen.
Ja olen yrittänyt ajatella noin, että tuskimpa kukaan niitä katselee ja miettii.
Ahdistuisin suuresta perseestä, jos olisi sellainen. :)
Ja nyt kun ei suurempaa sairautta tms ei ole, niin ei kauhean toimiva ratkaisu. :)Kiitos kahdesta lukemisen arvoisesta vastauksesta. :)
En nyt oikein ymmärrä miksi huono itsetunto ei voisi olla ongelma..? En haluaisi siirtää sitä lapsillenikaan.
ja sitä ei valitettavasti monesti saa, ennenkuin jotain ikävää tapahtuu (kuten vakava sairaus tms.). Itsekin olin teininä ja nuorena aikuisena tosi ahdistunut eräästä ulkonäköön liittyvästä asiasta; no, se asia ei ole muuttunut mihinkään, mutta minä olen, enkä enää voisi siitä vähempää välittää. Olen aikuistunut, saanut lapsia, huomannut että ihmiset arvioivat minua aivan muilla meriiteillä kuin ulkonäköön liittyen, ja kyllä, olen myös sairastunut vakavasti... Luulenkin, että ap:tä vaivaa juuri huono itsetunto (kuten hän itsekin toteuttaa) eikä itseasiassa koko rintavarustusasia ollenkaan. Eli siis avain on hankkia sitä itsetuntoa, joko kodin, työn tai harrastusten kautta, koska vaikka ottaisit silikonit, löydät pian jotain muuta "korjattavaa" itsestäsi jos et hoida itsetuntoasiaa kuntoon.
pienet rinnat eivät ole välttämättä mikään huono juttu. Monilla joilla on isot rinnat on esim. hartiakipuja, vaikeuksia löytää sopivia vaatteita ja rinnat voivat olla hankalat esim. nukkuessa (jos vaikka kipeät ennen kuukautisia).
Pidä mielessäsi että monet erityisen kauniina pidetyty naiset ovat pienirintaisia, esim. juuri Kate Moss, mutta erityisesti iki-ihana ja monien idolisoima Audrey Hepburn.
Tyylivinkkejä en erityisesti osaa antaa, muuta kuin että hyvät rintaliivit tekevät ihmeitä ja katsele sita Audrey Hepburnin tyyliä.
Ai joo, ja katso tämä ohjelma, jossa pienirintainen nainen oppii tykkäämään vartalostaan:
http://www.ruutu.fi/video?vt=video_episode&vid=243021
Paras kehu on kehonkieli, joka paljastaa, että mies on aivan hulluna vartaloosi. Ainakin minulla tämä tepsi. Aloin käyttämään pushup liivejä yhdessä tyköistuvan paidan kanssa. Kävelen rinta rottingilla.
oletko juuri lopettanut imetyksen
Uskoisin että monet (ei tietenkään kaikki) isojen rintojen omaavat haluaisivat pienemmät. Itselläni oli d-dd imetyksen aikana ja minulla oli kokoajan tosi epämukava olo. Kyllähän rinnat näyttivät kivalta (ainakin minusta kun aina olen isompia rintoja halunnut) mutta tuntuivat siltä että olivat kokoajan tiellä. Nyt olen takaisin omassa koossani ja on ihanan kevyt olo, tuntuu mukavalta urheillessa, nukkuessa jne. Hassua kyllä myös käsitykseni hyvännäköisistä ja seksikkäisistä naisista on muuttunut. En todellakaan enää haluaisi niitä meloneita takaisin:)
Ajattele positiivisesti ja mieti perimmäinen syy miksi sinulla on asiasta ongelma? Hemmottele itseäsi niin että sinulla on hyvä olla omassa kropassasi. Minulla ainakin oloa parantaa huomattavasti se että on kynnet, hiukset jne kunnossa.
Mä olen aina vastustanut kaikenlaisia liivien täytteitä koska ei se ainakaan ole sitä että hyväksyy vartalonsa! Enkä ymmärrä miksi monet ehdottavat sitä - ihan kun pienet rinnat ei voisi olla kauniit ja seksikkäät!
Kyllä meitä pienirintaisista naisista pitäviä miehiä on ja paljon.
A-kuppimies35v
Rinnat ovat sellaiset kuin ovat.
Lasten myötä koko on pienentynyt b-kupista aa-kuppiin. Toki asia harmittaa varsinkin kesäisin kun muutenkin vaatteet avonaisia eikä täytettä ole nimeksikään.
Mutta olen ajatellut asian näin että rinnat ovat vauvan syöttämistä varten ja siinä olen kaikkien neljän lapsen kanssa onnistunut. Ne ovat tehtävänsä tehneet.
..kaikista asiallisista vastauksista. :)
Tuolta ylempää olen saanut lukea jo montakin fiksua juttua.
Elämässäni on kuitenkin sisältöä, lapset,koti,mies ja harrastuksiakin.
Luulen että asiantuntija-apu olisi varteenotettava vaihtoehto, koska itsetuntoni (sen puute) haittaa tiettyjä osa-alueita elämässäni..
Tuskinpa sen kohottamiseen mitään pikkujippoja onkaan.. :D
Muakin kiusattiin kouluaikana laudaksi, hädin tuskin b-kupin täytän.
Sen jälkeen en ole kuullut yhtään negatiivista sanaa kropastani, päinvastoin. Ihailijoita on riittänyt ja oma mieskin näyttää tykkäävän. Jos olet muutenkin pieni, niin kokonaisuus näyttää taatusti hyvältä. Haluaisitko esim. 25 liikakiloa, jos saisit siitä hyvästä d-kupit? Tuskin!
Monet näyttelijät ja mallit on pienirintaisia ja nättejä.
keskittyä johonkin muuhun asiaan kuin tuohon rintojen kokoon. Olisit onnellinen, että sinulla edelleen on kaksi tervettä rintaa, vaikka mielestäsi ovatkin pienet.
On siinä omat etunsakin; säästyt jättirintojen aiheuttamilta tuskallisilta selkäkivuilta, pienennysleikkauksiakin joudutaan niiden kipujen vuoksi tekemään.
Itsetuntoa saat paremmaksi omin avuinkin, mutta jonkun asiantuntijan kanssa keskustelu voisi auttaa alkuun.
naiset eivät ole naisellisia, sori vaan.
Minullakin on tooosi pienet rinnat ja olen saanut osani kouluaikaisista lautakommenteista yms. Parikymppisenä vielä häpesin rintojani enkä olisi mennyt esim. naistensaunaan, mutta nyt kolmekymppisenä hyväksyn kroppani. Imetykset ovat sujuneet siinä missä isorintaisillakin, eivätkä rintani ole ainakaan huonommaksi menneet, pienet ja kiinteät ovat edelleen. Sekin auttaa kun huomaa että ne samanikäiset, joiden kroppaa nuorena kadehdin, ovat hekin saaneet osansa selluliiteista ja jenkkakahvoista yms. Kukaan ei ole enää täydellinen... :)
Eli vanheneminen auttaa samoin kuin se, että tulee muita, isompiakin murheita.
*pyörittelee silmiään*
Samalla joku voi sanoa että kapealanteiset ei ole naisellisia...tai mitä muuta vaan. Olen eri mieltä.
Tiedän täsmälleen miltä sinusta tuntuu. Itselläni on ollut aina A/AA-kupin rinnat, kärsin varsinkin teini-iässä niistä ihan HIRVEÄSTI.
Käytin topattuja rintaliivejä (oikeasti ne kunnolla topatut liivit on jotenkin ällöttäviä ja eivät kovin mukaviakaan, vaikea sitä on push upata mitään mitä ei ole...) enkä koskaan käynyt saunassa/rannalla/uimassa.
Otin silikonit heti kun minulla oli siihen varaa, eli 20-vuotiaana.
Olin uusiin rintoihin todella tyytyväinen, silikonit olivat pienet (1,9 dl) joten rinnoistani ei voinut kukaan kuvitella niiden olevan silikonit!
Kun sain ensimmäisen lapseni 26-vuotiaana tuntui että halusin silikonit pois. imetysaika oli tosi tuskaisaa varsinkin alussa, kun rinnat turposivat hurjasti maidon takia. Imetys sinänsä sujui hyvin.
Silikonit poistettiin kun ne olivat olleen minulla 8 vuotta. Nyt toivon toista lasta. Ja tällä hetkellä en voi millään uskoa sitä että olen tyytyväinen rintoihini! Okei, voisi niissä olla hiukan enemmän täytettä (ovat siis A-kuppia edelleen), mutta ajatusmaailmani on oikeasti muuttunut. En osaa sanoa miksi. Olen nyt myös hoikemmassa kunnossa kuin ennen, joten kroppa on kai tasapainossa. Nyt olen hetkittäin jopa ylpeä siitä että mulla on juuri tuollainen "huippumallikroppa"! Käyn solariumissa ja hoidan vartaloani ihan eri innolla kuin ennen.
Toivottavasti löydät ap jostain tasapainon. Itse en ikinä olisi voinut uskoa että näin käy minulle.
En tiedä olenko sitten nuori vai en. :D
Kai mun täytyy rohjistua ja lakata peittelemästä. Tähän asti kun olen noita rintoja peitellyt mieheltänikin.
Noista pukeutumisvinkeistä, mistäköhän niitä saisi?
-ap
ruumiiseensa liittyvästä "ongelmasta." Olen kai outo nainen kun mulla ei ole tasaiset hampaat ja on vähän ylimääräsitä, mutta enpä noita asioita jaksa sen kummemmin surkutella. Hankkikaa elämään jotain sisältöä ja lopettakaa se peilin edessä nysvääminen. Meillä ei kuitenkaan ole kuin yksi elämä elettvänä, miksi haaskata se omaa kroppaansa tutkimalla ja suremalla.