Puutunko kissojen nahisteluun? Kolli on kookas
ja syö ruuan siskonsa edestä ja vie lelun suusta.
Lelusta tulee tappelu ja yleensä sisko jää häviölle ja kolli omii lelun.
Olen muutaman kerran ottanut kollin pois siskonsa kimpusta.
Kannattaako kissojen nahisteluun puuttua vai annanko heidän hoitaa omat tappelunsa?
Leluja on riittävästi, varmasti tarpeeksi kummallekkin. Suihkutan niihin usein vielä kissanminttua.
Kommentit (6)
tilanne ei kuitenkaan mitenkään vaarallisen näköiseksi mene. Sitten tietysti puututaan jos kolli alkaa ihan tosissaan siskoaan kurmoottamaan. Ruokailuun kiinnittäisin kunnolla huomiota, ettei kolli ala suotta lihomaan. Samalla tulisi varmistettua että tyttö saa tarpeeksi syödäkseen. Eli jos vaan mahdollista syöttäisin kissat valvotusti.
Joo siis sen verran itsekin valvoisin, että tyttökisu saa syödä ruokansa, mutta muuten antaisin itse selvitellä välit. En usko, että kolli rupeaa vahingoittamaan siskoaan, tarkoitus on vaan osoittaa kuka märää.
Muroja ainakin. Pitäisikö siirtyä ruokkimisessa aikatauluihin?
ap
ja päivisin vähäsen raksuja tarjolla lisäksi kenellä nälkä yllättää. Minulla meinasi käydä niin että ahnein varasti toisten ruoat alkoi lihomaan toisten jäädessä ilman eväitään. Kun on ruoka-ajat niin rantummatkin syövät appeensa halukkaammin eikä ruoalle persoin possu pääse niihin niin helposti käsiksi. Pikkuisen tätä tietysti pitää pitää silmällä mutta kun kissat evästää samalla kuin lapsetkin, niin samallahan se siinä menee :)
Tappelut varmaan vähenee, kun kissat kasvaa. Niin kävi ainakin meillä. Kolli oli ja on isompi ja aina vähä niskan päällä tappeluissa. Nyt yli 3v ja hyvin harvoin tappelevat.
Kissanmintusta kissat villiintyi ja alko tapella paljon kovempaa kuin tavallisesti leikkiessään. Karvat vaan pöllysi. Ei ollu kivan näköistä, joten en antanu enempää. En tiennyt että voi noinkin vaikuttaa!
ei niille voi mitään. Eläimet on itse onnellisimpia kun ne tietää paikkansa eikä valtataisteluita synny.
Eli anna kissojen itse selvittää välinsä.