Tähänastisen elämäsi onnellisin päivä?
Tai joku niistä, onnellisimpien päiviesi top-10 -päivistä?
Kommentit (14)
Varmaan hääpäivä. Muita mieleenjääneitä on, kun pääsin armeijasta, valmistuin opinnoista, sain ensimmäisen oman alani työpaikan tai päivä, kun muutin ulkomaille.
Tyttären syntymä ekana ja toisena ison perinnön saaminen.
Sehän se. Kun nuorin poeka tul miehen ikäseks ja piäsi kortistoon.
Lukion päättyminen. Armeijan päättyminen. Työsuhteen päättyminen. Ihmissuhteen päättyminen. jne.
Tässä joitakin (ei aika- tai paremmuusjärjestyksessä):
1. Se päivä, kun suutelin kumppanini kanssa ensimmäistä kertaa. Olemme sen jälkeen olleet erottamattomat.
2. Kun sain haluamani opiskelupaikan.
3. Muuttopäivä Helsinkiin. Olin jo kauan haaveillut vanhoista ympyröistä pois hyppäämistä ja tuntui oikealta ratkaisulta ensimmäisestä päivästä alkaen.
4. Kun otin kissan ja se muutti luokseni
5. Useampi intohimoharrastukseeni liittyvä päivä, joihin on kuulunut jokin hieno saavutus tai ihanaa yhdessäoloa samanhenkisten ihmisten kanssa.
Viime torstai, laukesin kaverin takapuoleen.
Kun kaikkien vastoinkäymisten jälkeen havahtuu, et asiat järjestyy kyllä.
Alkaa luottamaan elämä kantaa.
Top-10:ssä on eräs kesäkuun päivä vuonna 2002. Mitään erityistä ei tapahtunut, vaan siinä oli erityinen tunnelma. Muistan vieläkin tosi tarkkaan päivän kulun.
Olin alkupäivästä käynyt opiskelututtavan kanssa Pyynikin näkötornilla, ja kotiin pyöräillessäni tuli ukonilma ja kaatosade, kastuin läpimäräksi. Kotiin saavuttuani tein kasvisgratiinin ja laitoin sen uuniin, sitten menin lämpimään suihkuun. Olin laittanut Chopinin 1. pianokonserton taustalle soimaan; se kuulosti tunnelmalliselta kun samalla sade ropisi ikkunaan ja ukkonen vielä jyrähteli vaimeasti. Ennen ruokailua sytytin kynttilöitä koska myrskyn myötä oli tullut hämärää. Illalla katsoin Wimbledonin tennisturnausta tv:stä.
Tiedostin että päivä oli onnellinen, mutta en olisi silloin arvannut että se olisi niin ikimuistoinen ja kuuluisi elämäni onnellisimpiin vielä yli 20 vuotta myöhemmin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mulla on muutaman ihmisen kanssa muisto siitä, kun elokuun pimeässä,vielä lämpöisessä yössä maataan nurtsilla katselemassa tähtiä.
Viimeisin mikä tulee mieleen on varmaan kun pääsin näkemään netissä jumalattomasti ihastuneeni mieheen. Olin sen koko viikonlopun jossain rakkauspörrössä, kaikki hänessä oli ihanaa ja hän tuntuikin siltä, mitä olin nähnyt hänestä unia.
289
Vierailija kirjoitti:
Lukion päättyminen. Armeijan päättyminen. Työsuhteen päättyminen. Ihmissuhteen päättyminen. jne.
Mullakin kaikki päättymispäivät :D Hyvin on muistissa se helpotuksen tunne, kun pääsin paskasta määräaikaisesta työstä pois.
ap vois ite vastata myös